Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

sportwedstrijden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • sportwedstrijden

    Ik wil foto's nemen tijdens een sportwedstrijd.
    Ik wil zo scherp mogelijke foto's, nu heb ik wazige foto's daar men in beweging is, personen zijn niet herkenbaar. Ik wil een nieuw toestel aanschaffen.
    1. waar moet ik dan prioritiet aan geven
    2. welk toestel zou u mij aanbevelen

    alvast bedankt

    kris

  • #2
    Re: sportwedstrijden

    Even aangeven welke sport, dammen en schaken zijn ook sporten en hebben toch iets anders nodig danvolleybal in een slecht verlichtte hal.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: sportwedstrijden

      en ook een beetje een indicatie geven van hoeveel je eraan wil geven, want als je echt superscherpe goeie sportfoto's wil, zit je gauw aan enkele duizenden euro's...
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: sportwedstrijden

        Het gaat om een handbal wedstrijd (zaalsport)
        voorziene budget +- 600 euro

        Comment


        • #5
          Re: sportwedstrijden

          Oorspronkelijk geplaatst door sateliet Bekijk bericht
          Het gaat om een handbal wedstrijd (zaalsport)
          voorziene budget +- 600 euro
          Om aan de vereisten te voldoen die jij opsomt is je budget echt wel aan de lage kant, als je 2de hands gaat werken wordt het goedkoper maar dan nog blijft 600€ echt wel zeer krap. Een gewone prosumer komt mijns inziens niet echt aan bod, je zal eerder naar een DSLR moeten uitkijken.
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: sportwedstrijden

            Met €600 wordt het een harde dobber. Zoek om te beginnen een tweedehandse Canon 350D of een gelijkwaardige Nikon.


            Om binnen foto's te neen, zal je een f2.8 lens nodig hebben. En deze zijn niet goedkoop. Bij Sigma zijn die goedkoper dan bij de grote merken, en de kwaliteit moet niet onderdoen (in mijn ogen). reken voor een tweedehandse Sigma 70-200 f2.8 toch op € 550. Dus wordt dat sparen geblazen

            Maar als je die lens hebt, dan ga je vlug scherpe foto's nemen, al zal je de iso waarde ferm moeten optrekken. 800 zal het minimum zijn.
            www.i-mac.be
            http://www.cerclebrugge.be

            Comment


            • #7
              Re: sportwedstrijden

              een Nikon D40x zou ik daarmee goed doen ?

              Comment


              • #8
                Re: sportwedstrijden

                Op zich geen slecht toestel maar grote nadeel hiervan is geen interne scherpstelmotor, waardoor je lenskeuze beperkt wordt tot nikon's AF-s lenzen of Sigma lensen met HSM. En zoals gezegd zal je voor een lichtsterke zoom moeten gaan zoals Sigma 70-200 f2.8 HSM of Sigma 50-150 f2.8 HSM (laatste is toch al een derde goedkoper en bereik is wel voldoende voor handbal)

                Mvg

                Willem
                Last edited by Willem@home; 22 juni 2007, 11:36.
                Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

                Comment


                • #9
                  Re: sportwedstrijden

                  Waarom zo'n lange tele?
                  Als hij aan de zijlijn kan staan zit je wel 'ok' met een 28-75 2.8 (Tamron bv).
                  flickr

                  Comment


                  • #10
                    Re: sportwedstrijden

                    De instap-DSLR's zijn allemaal bruikbaar, maar je hebt wel lichtsterke lenzen nodig en die zijn wel vrij duur.
                    Voor sportfotografie heb je ook lenzen met een snelle autofocus-motor nodig, en dan wordt het nog een heel pak duurder (de Tamron 28-75 f2,8 is wel lichtsterk, maar de autofocus zal moeite hebben om op de actie scherp te stellen).
                    Met een budget dat beperkt is tot 600 euro zal je er nooit komen, en zal je onscherpe foto's blijven maken...

                    Dan komt er nog bij dat alleen de aankoop van een DSLR met goede lenzen nog niet voldoende is, want zonder een behoorlijke kennis van fotografie zullen de foto's ook flink tegenvallen.

                    Als je een professionele camera laat gebruiken door iemand die alleen maar "op het knopje kan drukken", dan worden de mogelijkheden van dat toestel maar voor 10% gebruikt, en zullen er ook geen goede foto's uitkomen.
                    http://barthuysmans.smugmug.com/
                    BD0338BE

                    Comment


                    • #11
                      Re: sportwedstrijden

                      Oorspronkelijk geplaatst door guRuh Bekijk bericht
                      Waarom zo'n lange tele?
                      Als hij aan de zijlijn kan staan zit je wel 'ok' met een 28-75 2.8 (Tamron bv).
                      En gaat deze de actie kunnen volgen denk je

                      Comment


                      • #12
                        Re: sportwedstrijden

                        Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
                        De instap-DSLR's zijn allemaal bruikbaar, maar je hebt wel lichtsterke lenzen nodig en die zijn wel vrij duur.
                        Voor sportfotografie heb je ook lenzen met een snelle autofocus-motor nodig, en dan wordt het nog een heel pak duurder (de Tamron 28-75 f2,8 is wel lichtsterk, maar de autofocus zal moeite hebben om op de actie scherp te stellen).
                        Met een budget dat beperkt is tot 600 euro zal je er nooit komen, en zal je onscherpe foto's blijven maken...

                        Dan komt er nog bij dat alleen de aankoop van een DSLR met goede lenzen nog niet voldoende is, want zonder een behoorlijke kennis van fotografie zullen de foto's ook flink tegenvallen.

                        Als je een professionele camera laat gebruiken door iemand die alleen maar "op het knopje kan drukken", dan worden de mogelijkheden van dat toestel maar voor 10% gebruikt, en zullen er ook geen goede foto's uitkomen.
                        Das helemaal waar.
                        Ale ja, mijn insziens ben je met de Tamron wél goed af, ook een kwestie van oefenen en gewoonte natuurlijk.
                        flickr

                        Comment

                        Working...
                        X