Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

welke lens voor D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • welke lens voor D40

    Hey,

    ik zoek een lens voor mijn Nikon D40.
    Aangezien hij geen scherpstelmotor in de body heeft, is mijn keuze wat beperkt.

    Ik had graag de Nikkor 18-200 VR willen kopen, maar deze is best prijzig.

    Zijn er nog andere opties, liefst met AF-S...?

    greetz
    Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
    <<< www.pbase.com/robbyj >>>

  • #2
    Re: welke lens voor D40

    hehe, ik moet zeggen dat ik het grappig vind je vraag te lezen

    "ik zoek een lens..."

    ehm, wat voor lens? want er zijn er veel hoor. wat voor foto's wil je nemen?
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: welke lens voor D40

      ja ben best nieuw in de wereld dus mijn excuses

      Ik heb momenteel de kitlens van de D40, de 18-55mm.
      Maar ik had graag wat meer zoom gehad, en ik dacht aan 200mm.

      Mijn oog was dus gevallen op de Nikon lens 18-200 mm AF-S DX VR f/3.5-5.6G IF-ED.

      Maar mijn vraag is of er ook een alternatief merk een lens aanbiedt die hiermee te vergelijken valt.

      Bedoeling is dus om meer zoom te hebben, daarom nog geen f2.8, want dat wordt me te duur...
      Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
      <<< www.pbase.com/robbyj >>>

      Comment


      • #4
        Re: welke lens voor D40

        sigma biedt nagenoeg dezelfde lens met de 18-200 OS maar ik denk dat de nikon variant kwalitatief een heel stuk beter zal zijn (beeld én bouwkwaliteit)
        het is natuurlijk spijtig dat je keuze wordt beperkt door het niet hebben van een scherpstel motor dus volgens mij is die sigma al uitgesloten aangezien die geen HSM heeft.
        je zegt zelf dat 2.8 te duur zou worden, maar als je een tweedehandse sigma 70-200 2.8 op de kop kan tikken, da geef je daar niet meer geld aan uit dan aan de 18-200 VR hoor. (+-600euro) en die heeft dan weer wel HSM én je hebt ineens een snelle, lichtsterke lens.

        maar ik denk dat voor jou vooral de vraag is wat je wil qua mogelijkheden met je lens. Wil je dat je een nieuwe lens koopt ter vervanging van je kitlens? of ter aanvulling van je kitlens? Met de 18-200 ga je nooit meer van obectief moeten wisselen, maar ga je mindere kwaliteit en lichtsterkte hebben dan met een sigma 70-200...
        het zou eigenlijk een keuze zijn tussen gebruiksgemak en fotokwaliteit. Daarom vraag ik of voor jou de beeldkwaliteit heel belangrijk is? of ben je bereid om op dat vlak een beetje in te boeten ten voordele van het gebruiksgemak?
        en nog een andere niet onbelangrijke vraag, wat voor foto's wil je ermee nemen?
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: welke lens voor D40

          kijk eens naar de goedkope Nikkor 55-200 AFS VR
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

          Comment


          • #6
            Re: welke lens voor D40

            Ik heb bewust gekozen om de D40 kit met enkel de 18-55 lens te kopen, om later dan een 18-200 te kopen aangezien ik idd gebruiksgemak verkies. Ik wil niet telkens van lens wisselen dus...
            Het is dus ter vervanging van de kitlens.

            De kwaliteit van de foto's hoeft voor mij niet superieur te zijn, ben nog maar een beginnende hobbyist dus.

            Met de grotere zoom, de 200, wou ik graag wat mooie natuurfoto's nemen, vooral dieren.
            Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
            <<< www.pbase.com/robbyj >>>

            Comment


            • #7
              Re: welke lens voor D40

              Oorspronkelijk geplaatst door robbyj Bekijk bericht
              Ik heb bewust gekozen om de D40 kit met enkel de 18-55 lens te kopen, om later dan een 18-200 te kopen aangezien ik idd gebruiksgemak verkies. Ik wil niet telkens van lens wisselen dus...
              Het is dus ter vervanging van de kitlens.

              De kwaliteit van de foto's hoeft voor mij niet superieur te zijn, ben nog maar een beginnende hobbyist dus.

              Met de grotere zoom, de 200, wou ik graag wat mooie natuurfoto's nemen, vooral dieren.
              Met de combi D40/18-55 en later de 18-200mmVR zal je wanneer je een goed oog hebt en eenmaal de technique goed onder die knie hebt superieur foto's mee kunnen nemen op professioneel niveau
              Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
              Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

              Comment


              • #8
                Re: welke lens voor D40

                Oorspronkelijk geplaatst door Roosje Bekijk bericht
                Met de combi D40/18-55 en later de 18-200mmVR zal je ... superieur foto's mee kunnen nemen op professioneel niveau
                Dat kan je dan ook met vrijwel elke lens, want de 18-200VR is wat beeldkwaliteit betreft vrijwel hetzelfde niveau als de de Tamron 18-200.
                Op www.photozone.de kan je de test vinden en eens naast elkaar leggen...
                "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                Comment


                • #9
                  Re: welke lens voor D40

                  Oorspronkelijk geplaatst door K-2 Bekijk bericht
                  de Tamron 18-200.
                  Misschien wel, maar dan zal die moeten in MF werken. Remember: de D40 heeft geen AF motor.

                  Hmmm, zou de Sigma 18-200, de versie mét OS, een motor hebben? Ook niet goedkoop, maar niet zo duur als de Nikon.
                  Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
                  MySite - All your base are belong to us - What you say

                  Comment


                  • #10
                    Re: welke lens voor D40

                    Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
                    Misschien wel, maar dan zal die moeten in MF werken. Remember: de D40 heeft geen AF motor.

                    Oh ja, over het hoofd gezien...
                    Ik denk dat ik persoonlijk die D40 zou vervangen door een D50, D70s of D80, gewoon voor vrijheid van lenskeuze.
                    "If you can't explain it simply, you don't understand it well enough." Albert Einstein

                    Comment


                    • #11
                      Re: welke lens voor D40

                      ik denk dat momenteel dus de nikon 18-200 VR je enigste mogelijkheid is
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: welke lens voor D40

                        is dit een goede lens?

                        Nikkor AF-S 18-135mm f/3.5-5.6 G IF-ED DX

                        Ok, ik moet dan wat inboeten op zoom, en geen VR...

                        Maar deze lens is wel ongeveer de helft van de prijs dus...

                        Iemand een mening?
                        Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
                        <<< www.pbase.com/robbyj >>>

                        Comment


                        • #13
                          Re: welke lens voor D40

                          Oorspronkelijk geplaatst door robbyj Bekijk bericht
                          is dit een goede lens?

                          Nikkor AF-S 18-135mm f/3.5-5.6 G IF-ED DX

                          Ok, ik moet dan wat inboeten op zoom, en geen VR...

                          Maar deze lens is wel ongeveer de helft van de prijs dus...

                          Iemand een mening?
                          Kijk enkele reacties hierboven naar wat Hans geschreven heeft. De 55-200VR is de perfecte aanvulling op de 18-55 die je al hebt. Deze set is het goedkoopst, optisch beter dan zowel 18-135 als 18-200 en heeft ook VR vanaf 55mm Wat wil je nog meer ?

                          MVG,

                          Comment


                          • #14
                            Re: welke lens voor D40

                            gebruiksgemak
                            Nikon D300 | Tamron 17-50mm 2.8 | Nikon 18-200mm VR | Sigma 150mm 2.8 Macro | Nikon SB-600 | Manfrotto 190XDB + 322RC2 Ball Head
                            <<< www.pbase.com/robbyj >>>

                            Comment


                            • #15
                              Re: welke lens voor D40

                              Oorspronkelijk geplaatst door robbyj Bekijk bericht
                              gebruiksgemak
                              Dan haal je je geldbeugel maar boven

                              MVG,

                              Comment

                              Working...
                              X