Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D200 of 30D ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D200 of 30D ?

    Hoi iedereen

    Ik sta op de drempel om een DSLR aan te schaffen. Voor het ogeblik heb ik een Fuji S9500 waar ik best tevreden mee ben maar ik voel me klaar voor een stapje hoger ...
    Ik start dus van nul, ik heb geen lenzen of merkvoorkeur, de discussie Canon of Nikon wil ik niet weer eens opnieuw openen ... Ik heb 2 aanbiedingen die me interesseren :
    Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

    en
    Opzoek naar de beste links? Je vind ze op de Studio73.be Startpagina plaats nu ook je eigen links

    De Canon komt er erg voordelig uit (300€ cashback !!) kwa prijs ...

    Het gaat hem vooral om de kitlenzen die bij beide aanbiedingen zijn. Wat kan ik daar van verwachten ? Ik fotografeer vooral natuur, brouwerijen en af en toe sport (aktie) en portret. Om te starten wil ik dus zo een pakket, uitbreiden met lenzen doe ik later wel als het budget opnieuw aangevuld is ...

    Wie geeft raad ? Welke van de twee is volgens jullie de "beste koop" ??

    Danny
    Kijk ook eens op TrappistBier Beleven : Aktief genieten van een Trappistbier

  • #2
    Re: D200 of 30D ?

    30D zonder kitlens . En koop er een "L" lenske bij
    Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
    http://www.racenews.be

    Comment


    • #3
      Re: D200 of 30D ?

      Oorspronkelijk geplaatst door blazor Bekijk bericht
      30D zonder kitlens . En koop er een "L" lenske bij
      voila, koopt u nen nieuwen 30D (900 euro) daarbij een tweedehandse 17-40 (500 euro) en daarbij nog een tweedehandse 70-200 F4 (500 euro)

      dan kom je op minder geld dan één van beide kits en heb je een STUKKEN BETERE LENZENCOMBINATIE, en dan bedoel ik echt heel veel beter hoor
      met de overschot koop je je dan nog maar een 50mm 1.8, wat CF kaartjes en een fototas


      de 17-40 gebruik je voor natuur en brouwerijen
      de 70-200 gebruik je voor sport en voor portretten als je wat verder van je onderwerp wil zitten
      en de 50mm gebruik je ook voor portretten en low light situaties


      persoonlijk vind ik dus dat voor jou eisen, er eenvoudigweg geen betere combinatie bestaat dan degene die ik hier voorstel (logisch want anders zou ik het niet voorstellen)
      het is tussen haakjes de combinatie waarmee ik mee ben begonnen, en sindsdien heb ik enkel nog maar de beter versies van de 50mm en de 70-200 gekocht
      Last edited by Matthias; 21 juni 2007, 20:22.
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: D200 of 30D ?

        Hoi

        De 70-200 gaat over dit objectief ? http://www.studio73.be/content/studi...e/5396&pID=296

        gegroet

        Danny
        Kijk ook eens op TrappistBier Beleven : Aktief genieten van een Trappistbier

        Comment


        • #5
          Re: D200 of 30D ?

          zoals matthias zegt:
          30D + 17-40f4 + 70-200f4
          dijk van een set!

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: D200 of 30D ?

            Maar daar staat tegenover dat de D200 een iets professionelere camera is...

            Comment


            • #7
              Re: D200 of 30D ?

              En de 17-40 gaat over dit objectief http://www.studio73.be/content/studi...e/5396&pID=138 ???

              Alvast iedereen bedankt voor de goeie raad ... de kitlensjes laat ik dus maar netjes in de winkel !
              Kijk ook eens op TrappistBier Beleven : Aktief genieten van een Trappistbier

              Comment


              • #8
                Re: D200 of 30D ?

                Beiden eens vasthouden, afdrukken, en ook eens zien welke voor jou het prettigste werkt (bediening, menu, handgrip).
                Echt slechte camera's zijn het niet...
                www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                Comment


                • #9
                  Re: D200 of 30D ?

                  inderdaad vader abt, dat is de 17-40 ...
                  @ leeuwarden: LOL

                  mm
                  ∏__|_ ∏__|_
                  "no rules, great shots"
                  Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                  Comment


                  • #10
                    Re: D200 of 30D ?

                    Anyway.. de objectieven die bij die 30D worden aangeboden winnen het van de 18-200 die bij de D200 worden aangeboden. Wat een belachelijke combi trouwens...

                    Comment


                    • #11
                      Re: D200 of 30D ?

                      Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
                      Wat een belachelijke combi trouwens...

                      Waarom ???
                      Leeft en LAAT LEVEN !

                      Comment


                      • #12
                        Re: D200 of 30D ?

                        De D200 (ik heb hem zelf) verdient een beter objectief dan die consumer 18-200VR. (een 11x zoom verliest altijd meer als een 5x of 4x zoom) De genoemde Canon aanbieding geeft wat dat betreft veel meer waar voor je geld. Ik heb toevallig vandaag nog een 30D in mijn handen gehad maar mijn persoonlijke voorkeur gaat toch echt naar de D200.

                        Comment


                        • #13
                          Re: D200 of 30D ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Leeuwarden Bekijk bericht
                          De D200 (ik heb hem zelf) verdient een beter objectief dan die consumer 18-200VR. (een 11x zoom verliest altijd meer als een 5x of 4x zoom) De genoemde Canon aanbieding geeft wat dat betreft veel meer waar voor je geld. Ik heb toevallig vandaag nog een 30D in mijn handen gehad maar mijn persoonlijke voorkeur gaat toch echt naar de D200.
                          mijn naar een 30D, nah!
                          5DmkIII en wat glas

                          Comment


                          • #14
                            Re: D200 of 30D ?

                            De d200 body is bijna 400 Euro duurder.
                            Een gelijkaardige combinatie met een d200 kan die Canon prijs dus nooit halen.

                            Je zal dus eerst moeten kiezen hoeveel body je wil / nodig hebt en dan kijken welke lenzen je er nu kan bijkopen.

                            Comment


                            • #15
                              Re: D200 of 30D ?

                              Oorspronkelijk geplaatst door pichayandege Bekijk bericht
                              De d200 body is bijna 400 Euro duurder.
                              Een gelijkaardige combinatie met een d200 kan die Canon prijs dus nooit halen.

                              Je zal dus eerst moeten kiezen hoeveel body je wil / nodig hebt en dan kijken welke lenzen je er nu kan bijkopen.
                              en wat kan den d200 meer dan den 30D (behalve draadloos aansturen vd flits...)?
                              5DmkIII en wat glas

                              Comment

                              Working...
                              X