Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

urban exploration:begin

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • urban exploration:begin

    hallo,
    ik heb juist een camera gekocht:sony dsc h7.(dank voor de reacties in mijn andere post)
    nu vraag ik me af of je hiermee eigenlijk ook aan urban exploration(of hoe je het ook noemt...) kan doen of heb je hier echt een reflex voor nodig?
    ik vind dit aspect in fotografie echt fantastisch maar denk dat het niet zo makkelijk is.
    ook sites met meer info/technieken/plaatsen/enz. zijn meer dan welkom.

    greetz

  • #2
    Re: urban exploration:begin

    camera speelt geen rol voor urbex ...
    gewoon lef en "the eye"

    mm
    ∏__|_ ∏__|_
    "no rules, great shots"
    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

    Comment


    • #3
      Re: urban exploration:begin

      wat bedoel je met lef?het is toch gewoon een gebouw binnenlopen en je ding doen?
      heb wel ergens gelezen van best niet alleen te gaan?(denk voor als je toch ergens op valt of iets in die aard)

      greetz,
      dayo

      Comment


      • #4
        Re: urban exploration:begin

        urbex is evenzeer "gewoon een gebouw binnenlopen en je ding doen" als
        wildlife is "gewoon even het veld in en je ding doen" en als
        bodyscape "gewoon een model vragen en je ding doen" ...

        mm
        ∏__|_ ∏__|_
        "no rules, great shots"
        Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

        Comment


        • #5
          Re: urban exploration:begin

          Oorspronkelijk geplaatst door dayo Bekijk bericht
          wat bedoel je met lef?het is toch gewoon een gebouw binnenlopen en je ding doen?
          dayo
          Als je er zo makkelijk over denkt moet je toch nog maar wat info over deze tak van fotograferen inwinnen, maar je komt al een eind als je hier op het forum de zoekfunctie goed gebruikt.
          Mijn plaatjes:http://www.janbrouwers.nl
          Ik ben niet perfect en wil het ook niet worden !

          Comment


          • #6
            Re: urban exploration:begin

            k het kwam misschien beetje verkeerd over...zoals ik al zei in mijn eerste post: het lijkt me echt niet makkelijk..heb al redelijk wat afgezocht maar echt veel info vind ik niet.daarom dat ik er nu meer over vraag omdat ik echt niet weet hoe eraan te beginnen...

            greetz,
            dayo

            Comment


            • #7
              Re: urban exploration:begin

              Is het iets dergelijks dat je in gedachten hebt?
              There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
              A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
              Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

              Comment


              • #8
                Re: urban exploration:begin

                nog wat extra info, maar er staat ook veel op dit forum als je de zoekfunctie eens gebruikt

                Ten eerste moet je een locatie kiezen (de meeste liggen in Wallonië). je neemt per locatie, of tenzij dat het een klein huis is, zeker een hele dag! het is belangrijk om tijd te nemen (waar zijn een interessante oogpunten in het gebouw, welke compositie?welke elementen...) daarnaast neem je vooraf best de tijd om wat info te winnen indien de gebouwen een historische betekenis heeft. Als je weet waarvoor het diende of wat er zich afspeelde zal je in je shoot veel beter de elementen kunnen toelichten die relevant zijn en zo een tipje van de sluier oplichten van de intrigerende sfeer die meestal aanwezig is.

                Ivm het gebruik van een DSLR zou je je best eens verdiepen in de mogelijkheden van een DSLR, het is zeker een meerwaarde ze! Ben ooit begonnen met m'n compact en een statief in Urban, zonder verdere kennis. Nu ondertussen heb ik een DSLR en toch ietsje meer kennis, en daarmee zijn mijn mogelijkheden ferm vermenigvuldigd ze!!


                Succes
                http://www.pbase.com/pedro81/root

                Comment


                • #9
                  Re: urban exploration:begin

                  Dat lukt perfect met uw toestel !
                  Ik zou enkel nog een statief mee nemen, dit omdat je bijna overal te weinig licht hebt.
                  Mijn fotosite ??? www.lievenlens.be of www.lieven-lens.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: urban exploration:begin

                    @franciskine:jep zoiets,maar ik zie het wel graag een beetje abstracter.
                    tips van mensen die dit regelmatig doen?

                    @lieven lens: statief heb ik nog liggen van mijn opa(echt oud) maar me camera past erop.

                    greetz,
                    dayo
                    Last edited by dayo; 21 juni 2007, 19:43. Reden: andere posts niet gezien

                    Comment


                    • #11
                      Re: urban exploration:begin

                      Als je aan urban exploration wil doen ben je best voorzichtig genoeg. Ga trouwens als beginner zo weinig mogelijk alleen, een 'ongelukje' is vlug gebeurd. Ben je toch koppig en wil je alleen op pad, laat tenminste iemand weten waar je bent, want als je een verdieping of vier naar beneden valt zal niemand je vinden
                      Groetjes DD
                      Fronstages

                      Comment


                      • #12
                        Re: urban exploration:begin

                        hehe bedankt voor de tip(iedereen trouwens). maar alleen gaan was ik nooit van plan. toevallig niemand die aan de kust soms gaat? goede plaatsen om te beginnen?

                        greetz,
                        dayo

                        Comment


                        • #13
                          Re: urban exploration:begin

                          De metro van Nieuwpoort.
                          Nee, serieus, zoek een bunker, denk 'zon en zee'...plaatsen genoeg denk ik.

                          Comment


                          • #14
                            Re: urban exploration:begin

                            Oorspronkelijk geplaatst door dayo Bekijk bericht
                            goede plaatsen om te beginnen?

                            greetz,
                            dayo
                            Als je even goed mijn blog uitpluist zal je wel een locatie in je buurt vinden
                            Groetjes DD
                            Fronstages

                            Comment


                            • #15
                              Re: urban exploration:begin

                              inderdaad...het zeepreventorium.alleen is deze nu niet meer zo vervallen bij mijn weten

                              greetz,
                              dayo

                              Comment

                              Working...
                              X