Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40 - D80

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D40 - D80

    Hallo,

    Ik weet dat hier al meerdere topics over zijn geopend maar misschien zijn er weer nieuwe ervaringen!

    Ik ben van plan een Spiegelreflex camera aan te schaffen en ben dus aan het twijfelen tussen deze twee camera's.
    Ik was er eerst van overtuigd dat ik de D40 moest nemen, maar toen ik me had laten informeren (door proffesionele mensen) kreeg ik toch het idee dat de D80 een betere keus is.

    De voordelen van de D40 vind ik natuurlijk vooral de prijs (zeker met de cashback actie). Ook vind ik het fijn dat hij zo makkelijk te bedienen is en lekker compact is.
    Wat ik een GROOT nadeel vind van deze camera is dat er alleen AF-S lenzen op kunnen.

    Ik denk dat ik dus uiteindelijk goedkoper uit ben als ik de D80 koop.

    Kan iemand mij nog meer voor-en nadelen noemen van deze twee camera's. De camera die ik wil gaan aanschaffen is voor professioneel & privé gebruik.

    Kan iemand mij ook aanraden welke lens ik er het beste bij kan nemen? Het liefste een lens met een goeie zoom (en een fijne prijs)?
    Een macro lens heb ik al en groothoek eventueel ook.

    Groetjes, Maudi

  • #2
    Re: Nikon D40 - D80

    ik heb de d40 en als lens heb ik 18/55 EN 55/200 prijs 190 € EN 70/300 prijs 110 twee hands zo goed als niew
    en ik ben er zeer tevrede van dit toestel en de lensen ik ben ook maar pas
    begonen met die hoby en ik leer alle dagen bij
    de groetjes pierre 160
    Last edited by pierre160; 21 juni 2007, 16:52.

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D40 - D80

      De D80 is net zo makkelijk te bedienen als de D40, gewoon voorlopig van de knopjes afblijven die niet op de D40 zitten.

      Voordelen: beter AF systeem, alle AF kun je gebruiken ook alle andere merken(met Nikon bajonet), 10MP, 2de display bovenop.

      Het professioneel gebruiken en weinig kennis kan ik niet zo goed aan elkaar koppelen, maar verwacht niet dat er één, twee, drie prachtige foto's uit een D40, 80 oid komen rollen.

      Goede zoomlens(pro gebruik): 17-55 2.8 of voor privé een 18-200 VR, deze lenzen zijn wel duur, maar je hebt dan ook wat.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D40 - D80

        Ik denk dat je jezelf een groot plezier doet, als je toch meteen voor de D80 gaat. Doet bij de aanschaf wel wat pijn in je portemonnee, maar als die pijn weg is, dan ben je blij met je keuze.

        Tenminste, dat is mijn ervaring
        D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D40 - D80

          @maudi

          Je zegt voor profesioneel en prive gebruik, voor welke toepassing zou je hem willen gebruiken?
          Als het budget het toelaat zou ik zeker kiezen voor de D80, alleen al de interne scherpstelmotor zou voor mij voldoende zijn zodat je een grotere lenskeuze hebt


          mvg

          Willem
          Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D40 - D80

            @ hjanssen, natuurlijk begin ik niet "net" met een spiegelreflexcamera
            Ik gebruik nu de D200 van mijn vader.
            Met professioneel gebruik bedoel ik dat ik er ook geld mee verdien.
            Dus ik wil het liefst niet een te grote overstap maken van een D200 naar een " best wel leuke camera".

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D40 - D80

              De D40 is voor hen die genoeg hebben aan de D40 en de 2 kit objectieven: 18-55 en 55-200. Veel kwaliteit voor die prijs.

              Als je meer wilt, ga voor de D80.
              Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D40 - D80

                Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht
                De D40 is voor hen die genoeg hebben aan de D40 en de 2 kit objectieven: 18-55 en 55-200. Veel kwaliteit voor die prijs.

                Als je meer wilt, ga voor de D80.
                Dit vind ik tot hiertoe de beste en bondigste uitleg

                Als tweede lichte body voor uitstapjes komt ie er ook goed uit vind ik

                MVG,

                Comment

                Working...
                X