Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke lens voor landschapsfotografie.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke lens voor landschapsfotografie.

    Graag wil voor mijn Pentax K100D een lens aanschaffen die geschikt is voor landschaps- en architectuurfotografie.
    Welke lens is volgens jullie het beste geschikt? Welke lens biedt de beste prijs/kwaliteitverhouding?
    Graag jullie advies aub. Dank u.
    Homo Sapiens Pentaxiensis

  • #2
    Re: Welke lens voor landschapsfotografie.

    Ik gebruik hier vaak mijn Sigma 10-20 voor en dan ook nog op 10mm. Prijs/kwaliteitverhouding is geen item een prul van heel weinig euro's heeft een goede prijs/kwaliteitverhouding en een goede dure lens een mindere.
    Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

    Comment


    • #3
      Re: Welke lens voor landschapsfotografie.

      Oorspronkelijk geplaatst door Peter K Bekijk bericht
      Graag wil voor mijn Pentax K100D een lens aanschaffen die geschikt is voor landschaps- en architectuurfotografie.
      Welke lens is volgens jullie het beste geschikt? Welke lens biedt de beste prijs/kwaliteitverhouding?
      Graag jullie advies aub. Dank u.
      Welk budget heb je voor ogen? Een sigma 10-20 is een optie, evenals een Tokina 12-24. Maar ik zou voor de eerste gaan.
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: Welke lens voor landschapsfotografie.

        De Pentax DA12-24 is denk ik een betere optie dan de Sigma. Een stuk compacter ook.

        Maar als je niet echt een zoom-objectief wil, ga dan voor de Pentax DA14/2.8.

        hth, Wim
        Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

        Comment


        • #5
          Re: Welke lens voor landschapsfotografie.

          Sinds ik de 10-22 heb (Canon dus) gebruik ik haast niets anders meer. Ik heb er op reis toch wel 85% van alle opnames mee gemaakt. Ik kan je dit bereik dan ook ten zeerste aanraden! Voordien had ik een 17-40, ook héél goed, maar dit weidse bereik opent toch (letterlijk) persfectieven

          Een echte aanrader hoor

          Comment

          Working...
          X