Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke camera moet ik kiezen?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke camera moet ik kiezen?

    Hallo!

    Ik ben enorm geïnteresseerd in fotografie... Daarom heb ik besloten om een digitaal reflexcamera te kopen! Ik ben een beginner, ik ken er echt nog niets van :-s Ik heb er wel al boeken over gelezen...
    Ik zou graag een NikonD70 willen kopen! Het is mss een oud model maar toch voor beginners niet? Raden jullie mij iets anders aan?

    Het zou ook altijd fijn zijn om iemand te vinden die mij bv. via msn wat kan begeleiden in de wereld van de fotografie :-) Af en toe een leuk gesprekje over fotografie... Zou leuk zijn!

    Graag reacties...

    Greetz, Naiky

  • #2
    Re: Welke camera moet ik kiezen?

    hey naiky,

    welkom op het forum!

    mijn raad : ga inderdaad voor D70s of D50 als beginner als je nikon kiest.
    Indien je canon of nikon kiest qua merk kan je veel lenzen tweedehands aanschaffen.
    Body speelt zo'n rol niet.. Echter de lenzen welke je zal aanschaffen wel..
    Bvb Nikon 18-70 is tweedehands wel een toplensje voor een beginner.
    Mensen doen deze weg als ze deze ooit in kit gekocht hebben..
    Daarna kopen ze pro lensjes met meer lichtsterkte !

    als je graag iets meer info hebt .. just pm me !
    heb deze keuze als beginner ook moeten maken..
    tot op heden geen spijt van D50..
    Nikon D7000 - Nikon 17-55 f2.8 - Nikon 35mm 1.8 - Sigma 50mm 1.4 - Sigma 70-200 f2.8 OS - SB-600 (2x) - SB-900

    Comment


    • #3
      Re: Welke camera moet ik kiezen?

      Oorspronkelijk geplaatst door stroedel Bekijk bericht
      hey naiky,
      als je graag iets meer info hebt .. just pm me !
      Waarom PM'en ? Zo loop je een beetje de essentie van een forum mis, niet ?
      Fotolog -DevLog

      Comment


      • #4
        Re: Welke camera moet ik kiezen?

        Een D70(s) in occasie met de 18-70 is qua prijs zeer interessant, en goed van kwaliteit. Aanbod genoeg als je even je ogen openhoudt... (En soms vind je mensen die er nog een 70-300 en/of een flits bijverkopen, dat is zeker interessant!)

        Comment


        • #5
          Re: Welke camera moet ik kiezen?

          Topic verplaatst van algemeen naar camera's, ik vermoed dat je hier meer respons zal krijgen . . .
          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

          Comment


          • #6
            Re: Welke camera moet ik kiezen?

            Hey Naiky

            Een D70(s) is idd een zeer goed toestel om mee te beginnen. Ik heb er zelf ook één sinds maart en ben er zeer tevreden over. D40 is ook instapmodel maar viel voor mij af wegens gebrek aan interne scherpstelmotor en daardoor dus ook beperkte keuze aan lensen.

            Ben je van plan een nieuw toestel aan te schaffen of via de tweedehandsmarkt? Want het toestel is nieuw moeilijk te vinden, zullen hier en daar nog wel winkels zijn die er mss nog een hebben liggen, en bij konijnenberg staat hij nog op de lijst dus kunnen ze hem in principe nog bestellen.

            voor eventuele vragen mag je steeds pbke sturen

            Mvg

            Willem
            Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

            Comment


            • #7
              Re: Welke camera moet ik kiezen?

              Hallo!

              Ik heb zonet een Nikkor 18-70 mm f/3.5-4.5G IF-ED AF-S DX zien staan op een tweedehandssite...
              Hij kost 250euro! Is dat een degelijke prijs?
              Hoeveel kost een Nikon D70s eigenlijk in de winkel momenteel, ik vind daar niets van terug op het internet...

              greetz, Naiky

              Comment


              • #8
                Re: Welke camera moet ik kiezen?

                Oorspronkelijk geplaatst door Naiky Bekijk bericht
                Hallo!

                Ik heb zonet een Nikkor 18-70 mm f/3.5-4.5G IF-ED AF-S DX zien staan op een tweedehandssite...
                Hij kost 250euro! Is dat een degelijke prijs?
                Hoeveel kost een Nikon D70s eigenlijk in de winkel momenteel, ik vind daar niets van terug op het internet...

                greetz, Naiky
                250 euro is te veel!
                gangbare prijs is maximaal 200 euro voor die kitlens
                de d70s is nagenoeg nergens meer te koop in de winkel dus nieuwprijzen ga je er inderdaad niet meer voor vinden...(misschien ergens nog maar ik zou het niet weten)
                5DmkIII en wat glas

                Comment

                Working...
                X