Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

festivals waar fotograferen niet toegestaan is...

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • festivals waar fotograferen niet toegestaan is...

    Hallo,

    volgende vrijdag trek ik richting Brussel voor het festival Couleur Café. UB40 komt. Daar had ik uiterààrd graag wat foto's willen gaan maken. De accreditatie die ik had aangevraagd (ik dacht "je kan nooit weten dat het lukt" ) wordt alleen toegekend aan échte fotografen van de échte pers. Ernaast gegrepen dus. Nu staat op de website dat fototoestellen en ander opnamemateriaal verboden zijn op het terrein...

    Ik vroeg me af of er BD'ers zijn die ervaring hebben met achterpoortjes (niet per se enkel m.b.t. couleur café, ook gewoon andere festivals, optredens,... situaties dus waar je eigenlijk niet màg fotograferen maar waar je dat wel graag WIL doen... Een compacttoestelletje mee binnen smokkelen op Marktrock lukt nog net: dat steek je tussen de mouwen van je K-Way in je rugzak, want bij controle voelen ze dat niet. Een D50 met 180mm-lens verstop je echter niet zo makkelijk...

    Tips or tricks?

    Alvast bedankt,

    Jeanine De Slak

    PS: als er nog mensen zijn die de vrijdag naar Couleur Café gaan (en die dus hun fototoestel wensen mee te nemen), misschien kunnen we afspreken?

  • #2
    Re: festivals waar fotograferen niet toegestaan is...

    Oorspronkelijk geplaatst door Jeanine De Slak Bekijk bericht


    PS: als er nog mensen zijn die de vrijdag naar Couleur Café gaan (en die dus hun fototoestel wensen mee te nemen), misschien kunnen we afspreken?
    Inderdaad, want een groep van 5 die met dslr verstopt in hun onderbroek over een hek proberen te klimmen, dat valt minder op dan wanneer je dat alleen probeert.

    Comment


    • #3
      Re: festivals waar fotograferen niet toegestaan is...

      Neem een GSM mee, de noka N95 met 5 megapixel camera en 10x zoom, gsm kost slechts 750 euro.

      Mvg
      "I've said it before and I'll say it again. Life moves pretty fast. If you dont stop to look around once in a while, you could miss it."

      Comment


      • #4
        Re: festivals waar fotograferen niet toegestaan is...

        Oorspronkelijk geplaatst door Reservoir_Dog Bekijk bericht
        Neem een GSM mee, de noka N95 met 5 megapixel camera en 10x zoom, gsm kost slechts 750 euro.

        Mvg
        lol.
        Als het niet mag lijkt dat idd de beste oplossing Of charter een heli; wel met een groep da's goedkoper

        Comment


        • #5
          Re: festivals waar fotograferen niet toegestaan is...

          Festivals waar je met een DSLR niet welkom bent : links laten liggen
          (tenzij je echt voor een bepaald artiest gaat en de fotografie dan niet erg belangrijk is)
          Canikon 40D - D200, D300

          Comment


          • #6
            Re: festivals waar fotograferen niet toegestaan is...

            Kennen jullie festivals waar je met je DSLR binnen mag?

            Comment


            • #7
              Re: festivals waar fotograferen niet toegestaan is...

              Oorspronkelijk geplaatst door Loreley Bekijk bericht
              Kennen jullie festivals waar je met je DSLR binnen mag?
              In principe alle festivals die gratis zijn, oa de Gentse Feesten hier een kleine selectie editie 2006 (dit jaar staan er toch weer redelijk wat namen op waarvoor je soms moeilijk een accreditatie krijgt), Maanrock, enkele tijd geleden de KoninginneNach in Den Haag...
              Last edited by mexicano; 21 juni 2007, 11:54.
              Canikon 40D - D200, D300

              Comment


              • #8
                Re: festivals waar fotograferen niet toegestaan is...

                kun je geen D40 kope dan?
                foto als spiegel of als venster?

                Comment


                • #9
                  Re: festivals waar fotograferen niet toegestaan is...

                  waarom een D40?

                  Comment


                  • #10
                    Re: festivals waar fotograferen niet toegestaan is...

                    die is kleiner?

                    mm
                    ∏__|_ ∏__|_
                    "no rules, great shots"
                    Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

                    Comment


                    • #11
                      Re: festivals waar fotograferen niet toegestaan is...

                      Oorspronkelijk geplaatst door mexicano Bekijk bericht
                      Festivals waar je met een DSLR niet welkom bent : links laten liggen
                      (tenzij je echt voor een bepaald artiest gaat en de fotografie dan niet erg belangrijk is)
                      Aha,
                      Er gaan ook mensen voor de muziek naar festivals?
                      Wel, eigenlijk ga ik enkel voor de muziek. Geld uitgeven om foto's van een artiest te gaan nemen die je niet echt goed vind vind ik nogal zot

                      Comment


                      • #12
                        Re: festivals waar fotograferen niet toegestaan is...

                        Op dergelijke affiches enz staat enkel vermeld dat professioneel foto/beeld/geluidmateriaal niet is toegelaten. nergens wordt omschreven vanaf welk type toestel ze het prof. vinden.

                        persoonlijk reken ik daar een D-50-70 niet toegewoon in een rugzak in een handdoek draaien met een vuilniszak rond en proberen maar

                        zie er toch heel vaak mensen met DSLR lopen zonder perskaart ze
                        BD0789BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: festivals waar fotograferen niet toegestaan is...

                          Op festivals en optredens worden alle toestellen met verwisselbare lenzen aanzien als professioneel.
                          Canon 40D en nog wat rommel waarmee ik nog moet leren werken....

                          Comment


                          • #14
                            Re: festivals waar fotograferen niet toegestaan is...

                            Ha, dan mag ik mijne powershot pro 1 overal mee naar toe nemen?

                            Comment


                            • #15
                              Re: festivals waar fotograferen niet toegestaan is...

                              Zijn de fototoestellen en videocamera’s toegelaten?
                              Neen. Camera’s, fototoestellen en elk ander opneemtoestel zijn verboden.


                              staat op de website van Couleur Café. Vrienden, laten we er dus van uit gaan dat zowel D40's als D50's als D70's als D80's als D100's als D200's als Coolpixen en ZELFS Canon's niet toegelaten zijn...

                              Iemand nog een goed idee?

                              MVG

                              Comment

                              Working...
                              X