Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FujiFilm FinePix S5700

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FujiFilm FinePix S5700

    Goedenavond allemaal,

    ik ben nieuw hier dus zal me gelijk ook maar even snel voorstellen:

    Mijn naam is Tom Verbeeck, ik ben 27 lentes jong en woonachtig te Oostende.

    Ik ben op m'n 6de kunstacademie beginnen volgen in het weekend en heb dat tot m'n 16de gedaan. Ben er toen mee gestopt en ben Vrije Beeldende Kunsten gaan volgen in de laatste 2 jaren van m'n middelbaar. Toen ik afstudeerde daar is het steeds minder geworden met m'n creatieve plannen en nu heb ik al meer dan een jaar niets van werken meer gemaakt. Tijd om opnieuw wat creativiteit aan de dag te leggen dus. Ben een tijdje aan het denken geweest en heb besloten om me op de digitale fotografie te storten.

    Nu heb ik daarin bitter weinig ervaring momenteel (zal wel snel veranderen ) dus zou even van jullie kennis en ervaring willen profiteren.

    In eerste instantie wilde ik een spiegelreflex kopen, maar na wat overwegingen heb ik toch beslist om maar te starten met een compactmodelletje. Een reflexcamera is al direct zo'n groot geval en ik ga er dan al snel tegenop zien om die overal mee naartoe te sleuren denk ik...

    Nu was ik dus wat aan het rondkijken naar een goede compactcamera, en m'n oog viel op de FujiFilm FinePix S5700. Ziet er mij een heel deftig toestel uit en hij is nog goedkoop ook.
    Maar nu heb ik daar nog een aantal vragen over. Ik zou hem vooral gebruiken voor reptielen te fotograferen (andere grote hobby van mij; reptielen houden en kweken) en ik hou er ook wel van om een tijdje langst een waterkant ofzo te zitten en daar wat insecten en vogeltjes enzo te spotten.
    Is deze camera geschikt voor deze dingen. Ik heb hier nu al wat rondgekeken wat er al over deze camera gezegd is, en ben 2x tegengekomen dat hij onder mindere lichtomstandigheden niet echt optimaal presteerd... Nu heb je bij terrariums met kunstmatig licht niet altijd optimale omstandigheden, dus zou wel handig zijn om op voorhand te weten of de camera het gaat aankunnen of dat ik teleurgesteld ga worden. Ook heb ik al van verschillende mensen gehoord dat je bij deze camera veel last hebt van ruis bij hogere ISO waarden. Klopt dit of valt dat nog wel goed mee?

    Zo, dat waren de vragen voorlopig. Zullen er met de tijd nog wel veel meer komen, maar eerst maar eens kijken of ik een geschikte camera vind.


    Mvg, Tom

  • #2
    Re: FujiFilm FinePix S5700

    Ik zou een spiegelreflex niet zomaar opzij schuiven. En goedkoop en kwaliteit gaan meestal niet samen.
    test

    Comment


    • #3
      Re: FujiFilm FinePix S5700

      De Fujifilm S5700 is een uitstekend toestel. Compact, licht, sterk, goede lens, uitstekende zoom die weliswaar elektronisch te bedienen is.
      Het toestelletje heeft natuurlijk zijn beperkingen maar als je de prijs bekijkt is het een topper. Zelf indien je later overstapt naar DSLR zul je dit toestelletje niet zo maar weg kunnen doen.
      Klopt wel dat het schieten van reptielen in een donkere omgeving een moeilijke opgave zal worden, vooral als die nog eens gaan bewegen, maar dat is het ook voor een dslr.
      Een Canon en een paar bokaalglazen.

      Comment


      • #4
        Re: FujiFilm FinePix S5700

        Alvast bedankt voor de antwoorden.

        Dat goedkoop en kwaliteit niet vaak samengaan heb ik in het verleden al met diverse zaken ondervonden. Maar wat ik tot hiertoe over dit toestel gelezen heb is toch overwegend geweldig positief. Ik heb recenties gelezen waarin gezegd werd dat dit toestel op veel vlakken andere compacttoestellen, die vaak dubbel zo veel kosten, kan overtroeven. Klinkt me wel aangenaam in de oren. Ik zal natuurlijk uit ondervinding moeten leren of dat ook echt zo gaat zijn, maar mij leek dit een mooi toestelletje om met te beginnen.


        Een spiegelreflex is ook nog steeds een optie, maar de grote van die toestellen schrikt me een beetje af... Ik ben bang dat ik er vaak tegenop ga zien om dat toestel mee te nemen omdat het al zo'n groot en onhandig geval is om altijd mee te nemen. Ik ben elke dag zo'n 3 à 4 uur buiten met de honden, en vaak kom ik dan wel eens wat tegen wat zich wel zou lenen voor een mooie foto. Een compactcamera kan ik nog wel makkelijk kwijt. Ik kan 1 van de honden een rugzakje aandoen en daar de compact insteken, maar met een spiegelreflex word dat nogal moeilijk. De camera zelf is al groter en zwaarder en als je dan nog eens een extra lens moet meenemen (je weet nooit wat je tegenkomt onderwege) dan heb je al een serieuze tas bij. Ik vrees dan ook dat ik het snel zou opgeven om die spiegelreflex elke dag een paar uur mee te nemen...

        Ik ben het er wel mee eens dat je met een compactcamera nooit de kwaliteit gaat kunnen krijgen van een spiegelreflex, maar ik denk dat het toch wel mogelijk zou moeten zijn om ook met een compact heel deftige foto's te nemen.

        Heb er vanmorgend op het werk nog eens goed over nagedacht, en denk dat ik om te beginnen de FujiFilm FinePix S5700 maar ga aanschaffen. Als ik me dan na een tijdje echt begin te storen aan de tekortkomingen, kan ik me nog altijd een spiegelreflex bij aanschaffen en dan heb ik de Fuji nog voor gelegenheden waarbij het handiger is om een compact mee te hebben.


        Maar kan iemand me even uitleggen hoe het bij dit model nu juist zit met de ruis? Ik hoor van mensen dat je niet overdreven veel ruis hebt, zelfs niet in hogere ISO waarden, en ik hoor dan weer andere verhalen dat je bij dit toestel met de minste ISO verhoging hopen ris hebt.. Wat moet ik nu geloven?


        Mvg, Tom

        Comment


        • #5
          Re: FujiFilm FinePix S5700

          hey Tom,

          ikzelf werk sinds een 6 maand met een fuji finepix s5600
          ik denk dat dit het vorig model is van de 5700?
          en is natuurlijk ook wrs minder goed etc,

          als begincamera ben ik er zeer tevreden van,
          je leert de begrippen kennen van fotografie
          en hij maakt je eigenlijk klaar voor een d-slr,

          ik denk dat een s5700 van menu ook niet zo heeel veel zal schelen
          (ik kan hier gerust fout in zitten hé,)
          maar het menu is me wel handig al mis ik wel een instel wieltje voor bv iso fzo..

          ikzelf persoonlijk vind wel dat mijn s5600 nogal rap ruis maakt,
          hoe dit zit met een 5700 weet ik niet,

          hier dan even een voorbeeldje


          (maarja, zal ook wel voor een deel aan mij liggen)

          ook vind ik dat je bij minder weer nogal fletse foto's krijgt, dus niet met mooie(re) heldere kleuren

          maar dit kan natuurlijk ook aan mij liggen.

          maar eenmaal het zonnetje een beetje schijnt krijg ik toch wel mooie kleuren etc


          nu na een halfjaartje ongeveer begin ik meer en meer te nijgen naar een d-slr

          maar deze cam is zekers een goede begincam! (en later miss nog wel gebruiken)
          dus ik denk dat een s5700 dit ook wel zal zijn

          dit zijn mijn bevindingen en hopelijk ben je er iets mee,
          ookal heb ik geen s5700
          flickr
          facebook

          Comment


          • #6
            Re: FujiFilm FinePix S5700

            Een reflexcamera is al direct zo'n groot geval en ik ga er dan al snel tegenop zien om die overal mee naartoe te sleuren denk ik...
            Ik kan 1 van de honden een rugzakje aandoen en daar de compact insteken
            Je zoekt dus een camera die klein en licht genoeg is om aan een hond te kleven.
            Neem de allerlichtste camera die je kunt vinden ( liefst deze )
            Die zal uw hond het minste last geven.
            Oftewel neem m zelf mee, maja dat is mijn mening


            Maar al eens aan de Panasonic FZ8 gedacht?, daar hoor ik enkel goede berichten over.
            Of eventueel de Panasonic FZ50 of Fuji S9600, dan heb je ff snel gezegd een combi tussen een compact en een slr.

            Greetz rich
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

            Comment


            • #7
              Re: FujiFilm FinePix S5700

              Bedankt voor de reactie ~B~, daar heb ik zeker wel wat aan. De S5700 is inderdaad de opvolger van jou toestel. Bedankt ook voor het plaatsen van de links. Maakt veel duidelijk.

              Ik zal de beslissing maar nemen en 1 van de dagen de S5700 gaan halen. Zoals je zegt zal ik daar al veel van leren en overschakelen op een d-slr kan ik dan nog altijd doen.

              Nogmaals bedankt!!!



              Mvg, Tom

              Comment


              • #8
                Re: FujiFilm FinePix S5700

                geen probleem hoor,

                ik moet nog wel zeggen,
                zo'n fuji finepix heeft niet hetzelfde formaat als een compact hoor,
                maar dit had je waarschijnlijk al door

                de vorm ligt vooral rond een d-slr, maar dan in het klein,
                het handige wel tov een d-slr is dat je gewoon een aanhangtasje kan nemen ipv een rugzak,
                en geloof me ik heb er geen last van, van het tasje en loop toch wel een aantal uren rond op de motocross

                voor de moment heb ik er hier gen foto van
                maar op ISO 1600 vind ik het toch wel teleurstellend van het "vele" ruis,
                ik ga proberen om dit weekend er een foto van te posten
                (zit op smallband dus hopen dat het lukt )

                mar ik bedoel,
                voor 300€ (dat ik heb betaald aan mijn s5600, weet de prijs net van 5700)
                ben ik echt Z.E.E.R. tevreden en je zult er zeker en vast wel plezier aan hebben!
                flickr
                facebook

                Comment


                • #9
                  Re: FujiFilm FinePix S5700

                  De S5700 kost amper 218 euro bij Konijn als ik het goed gezien heb. Voor die prijs heb je een uitstekend toestel. Natuurlijk is de FZ50, de FZ8 en de S9600 beter maar ook wel duurder. Als je de meerprijs kan op de toonbank leggen raad ik je de S9600 aan maar in de S5700 prijsklasse is er volgens mij geen betere camera op de markt. Uitstekende point and shoot eigenschappen en ruimte genoeg om op een creatieve manier met fotografie bezig te zijn.
                  Een Canon en een paar bokaalglazen.

                  Comment


                  • #10
                    Re: FujiFilm FinePix S5700

                    Ben daarnet m'n nieuwe camera gaan kopen. Heb zowat alle modelletjes nog eens uitgeprobeert en ben thuisgekomen met een Sony Cybershot DSC-H9. Vooral de snelheid van deze camera heeft de doorslag gegeven. Hij is echt stukken sneller dan de Fuji en de meeste andere vergelijkbare compacts. Bovendien nog een handig formaat, 15x zoom en een fraai uiterlijk. Alleen jammer dat het scherpstellen moet gebeuren door op knopjes te duwen, maarja, je kan niet alles hebben hé.

                    Nu nog effe wachten totdat de accu is opgeladen en dan kan ik beginnen experimenteren. De foto's zien jullie wl verschijnen.


                    Mvg, Tom

                    Comment


                    • #11
                      Re: FujiFilm FinePix S5700

                      Proficiat met je nieuwe aanwinst.

                      Tuurlijk ook een prachtige camera die Sony. Maar kost bijna 2 keer zo veel als de Fuji. Die mag je niet met de S5700 vergelijken maar wel met de S9600. Scherpstellen met knopjes? Zoomen zal je wellicht bedoelen.
                      De Sony ken ik niet zo maar heb hier wel al een aantal fraaie beelden zien passeren op het forum.
                      Een Canon en een paar bokaalglazen.

                      Comment


                      • #12
                        Re: FujiFilm FinePix S5700

                        Jep, ik bedoel naturlijk zoomen.

                        Kost inderdaad wel een stukje meer, maar ik had het geluk dat het het laatste exemplaar was en dus het 'toonzaalmodel' en dat ik daardoor 20% korting kreeg. Is nog een flink deel dat eraf ging dus en daardoor kwam ie niet zo overdreven veel duurder uit.

                        Morgen de ganse dag tijd om ermee te oefenen.

                        Comment

                        Working...
                        X