Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FZ50: Belangrijke accessoires.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FZ50: Belangrijke accessoires.

    Dag beste lezer,

    m'n besluit staat vast.
    'k Heb nog op't punt gestaan om een D80 te kopen,
    maar m'n vriendin heeft me ervan overtuigd dat voor een beginner zoals ik een Panasonic FZ50 meer dan voldoende is.

    't Enige andere toestel dat ook nog interessant is voor mij, is de FZ8.
    Vraag 1: Ondanks 't feit dat de foto's van de fotograaf afhangen, denk ik dat de FZ50 toch meer mogelijkheden en kwaliteit biedt, of ben ik nu zo mis?

    Als geheugenkaartje ga ik een "Sandisk SD 2048MB Extreme III" kopen, omwille van de snelheid.
    Misschien is 1GB wel voldoende omdat ik m'n laptop meestal bij me heb, maar 2GB is precies niet zo duur meer, dusja.
    Vraag 2: Is dit aan te raden, of zijn er betere alternatieven?

    Vraag 3: Wat is een CameraBright X1-W Black?

    Vraag 4: Welke filters (polarizer of UV) zijn aan te raden?

    Vraag 5: Zijn er nog andere belangrijke accessoires, zoals voorzetlenzen, zijn er nog aan te raden, al dan niet direct bij aankoop van het toestel? Zie ook macrolenzen, groothoekconvertors, etc.

    Vraag 6: 'k Woon in België. Waar is het 't best en meest betrouwbaar om te kopen / bestellen (/ laten leveren)? Momenteel ben ik aan 't kijken bij Foto Konijnenberg, maar 'k merk al vlug dat Digital Street (NL) goedkoper is.
    Nogmaals, 'k woon in België, maar 'k heb eventueel contacten in Nederland voor een eventuele levering. Hou naast de prijs ook rekening met garantie en kwaliteit.


    Bedankt om me verder te helpen met het oplossen van deze vragen.
    'k Zou liefst morgen een toestel bestellen, en dan nog accessoires, afhankelijk van dit topic.
    Hierna zal ik geen vragen meer posten, enkel foto's!
    Dat is een belofte.

    Groetjes,
    Tom DW.

    PS: (Vraag 7) Er is toch nog geen opvolger van de FZ50 in de nabije toekomst op komst, of wel?
    Last edited by Franciskine; 21 juni 2007, 06:04. Reden: Titelaanpassing
    | Nikon D80 || Nikon AF-S 18-135mm DX || B+W UV Filter (67 E) || Sandisk SD 2048MB Ultra II || Manfrotto 055XDB statief + 804RC2 kop || Lowepro TLZ tas |

  • #2
    Re: FZ50: Belangrijke ccessoires.

    Vraag 1: Met de FZ50 heb je wel de look & feel van een reflex. Het grote voordeel is de zoomring maar ook de plaats van alle knopjes en zo wat de FZ50 een pak plezieriger maken om te gebruiken dan de FZ8.

    Vraag 4: een circulaire polarisatiefilter is zeker bruikbaar soms, een UV kan dienen om je lens te beschermen.

    Wat ik ook extra gekocht heb is een tweede batterij.


    Wat betreft de opvolger, tot nu toe kwam Panasonic elk jaar rond juli/augustus (welke dan hier verkrijgbaar is tegen september/oktober) met een opvolger. Wel tot nu toe nog niets hiervan gehoord (alhoewel er op dpreview al geruchten gaan over een FZ60 met 12 Mpixel )
    Groetjes,
    FilMar, Beeldbrouwer ;-)
    * Pentax K20D * smc Pentax DA 18-55 * Tamron 28-75 F2.8 * smc Pentax DA 55-300 * www.ftkm.be *

    Comment


    • #3
      Re: FZ50: Belangrijke ccessoires.

      1. De Panasonic FZ50 kan volledig manueel ingesteld worden, zoals een dslr camera. Het blijft echter een prosumer, wat maakt dat je er rekening mee moet houden dat in de hogere ISO-waarden er ruis gaat optreden. Je kan er net zoals met een dslr mooie foto's mee maken, met regeling van scherptediepte enz...
      Verschillende FZ30 en FZ50 gebruikers plaatsten hier al mooie foto's, waarbij ik vooral aan Vicky en Filmar denk, die 't eerst bij me opkomen...

      2. Lijkt me een goede keuze van kaartje. Transcend heeft nog een alternatief dat zeker evenwaardig is (330 foto's na elkaar, zonder buffer, in jpeg, zonder verlies van snelheid (oneindige burst) zelf getest), maar de prijs is bijna gelijk.

      3. Ga ik je schuldig blijven... even googlen misschien ?

      4. Ik heb er nog geen gebruikt, maar heb ze beide in bestelling bij Konijnenberg. Ergens in het FZ30 topic staan er voorbeelden van de UV-filter en een polarisatiefilter is altijd handig voor landschapsfotografie (betere aftekening wolkenmassa's) en om reflectie in bijvoorbeeld een raam te vermijden.

      5. Raynox biedt een heel gamma aan convertors en voorzetlenzen. Even bekijken wat je nodig hebt. Weet dat je al 420mm in huis hebt, met een schitterende lens.

      6. Konijnenberg is voortaan mijn winkel. Je wordt er als klant "geholpen" door mensen met vakkennis, wat belangrijk is. Nog geen naservice nodig gehad, maar gezien hun klandiesie, vermoed ik niet dat dat het probleem zal zijn... Goedkoper kan waarschijnlijk altijd, maar ik vind service in een winkel waar je "geholpen" wordt, belangrijk. Ik heb wel gemakkelijk praten... 't is maar een 10 minuutjes rijden voor mij .

      7. Ik ben ook al aan 't zoeken geweest... nog nergens iets van gevonden. Het voornaamste verschil zal hem dan wel weer in de pixels zitten, en 10 miljoen is al iets. Ik kom ook toe met de 8 miljoen van mijn FZ30 .

      Voila... Btw... Je vind gelijkaardige vragen en antwoorden in het FZ30 topic.

      Mvg

      Comment


      • #4
        Re: FZ50: Belangrijke accessoires.

        Vraag 1: ... Als geheugenkaartje ga ik een "Sandisk SD 2048MB Extreme III" kopen...

        Ik gebruik hetzelfde kaartje (2 stuks) en dat bevalt tot nu toe uitstekend. Nog nooit meegemaakt dat het kaartje het aantal foto's niet bij kon houden. Voor iets meer dan 30,- moet je momenteel wel een 2 Gb Extreme III kunnen kopen.


        Vraag 5: Zijn er nog andere belangrijke accessoires...

        Zoals Filmar al zei is een tweede batterij erg handig. In het FZ30 Topic stond laatst een niet originele Panasonic batterij van 1200 voor een zeer aantrekkelijke prijs.

        Vraag 6: ...maar 'k merk al vlug dat Digital Street (NL) goedkoper is...

        Als je precies weet wat je wil hebben kun je dat gewoon bij een internet shop bestellen. Als je veel uitleg en toelichting wenst bij je aankoop moet je naar een gewone winkel gaan.
        Mijn FZ50 komt van digitalstreet. De meebestelde reserve batterij bleek defect te zijn (viel na 3 á 4 foto's uit). Op donderdag heb ik de batterij met een kort briefje op de post gedaan. Op dinsdag lag er een nieuwe in de bus (opgeladen en getest). Garantie en bijbehorende service is daar dus in orde.


        Laat die foto's maar komen...

        Comment


        • #5
          Re: FZ50: Belangrijke accessoires.

          Ik heb hem gekocht via pixmania en hij was echt enoooorm veel goedkoper hoor!
          Canon EOS 400D met Canon 50 1.8 II + Sigma 17-70 + gripje + Tokina 12-24 + Canon 75 - 300 III USM + 430EX
          http://www.suntronics.be Uw partner in zonne-energie!

          Comment


          • #6
            Re: FZ50: Belangrijke ccessoires.

            Oorspronkelijk geplaatst door FilMar Bekijk bericht
            Vraag 1: Met de FZ50 heb je wel de look & feel van een reflex. Het grote voordeel is de zoomring maar ook de plaats van alle knopjes en zo wat de FZ50 een pak plezieriger maken om te gebruiken dan de FZ8.

            Vraag 4: een circulaire polarisatiefilter is zeker bruikbaar soms, een UV kan dienen om je lens te beschermen.

            Wat ik ook extra gekocht heb is een tweede batterij.


            Wat betreft de opvolger, tot nu toe kwam Panasonic elk jaar rond juli/augustus (welke dan hier verkrijgbaar is tegen september/oktober) met een opvolger. Wel tot nu toe nog niets hiervan gehoord (alhoewel er op dpreview al geruchten gaan over een FZ60 met 12 Mpixel )
            Dan is het toch maar hopen dat die FZ60 een veel grotere sensor heeft en een vriendelijkere ruisonderdrukking. Want nog meer pixels op deze sensor is echt wel overkill.
            Mvg,
            Johan

            Comment


            • #7
              Re: FZ50: Belangrijke accessoires.

              ik heb deze week nog 30 euro betaald voor een sandisk extreme iii SD 2gb , dus dat is zelfs goedkoper dan zo'n transcend

              was in putte bij geheugenkaartje

              als je veel in het donker werkt is een externe flitser aan te bevelen
              Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

              Comment

              Working...
              X