Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

K10D en Remote Assistant 3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • K10D en Remote Assistant 3

    Hoi,
    Is de Pentax Remote Assistant 3, iets deftigs om mee in de studio te werken?
    Ik bedoel snel en accuraat?
    Weet iemand soms een review of screenshots hiervan?
    Ik vind ze niet zo direct, in feite vind ik héél weinig over Remote Assistant 3!

    Iemand?

    Dank u
    Dagzz
    I Love Leica

  • #2
    Re: K10D en Remote Assistant 3

    Hoi Dagzz,

    Hier kun je Remote Assist 3 downloaden, kun je het wellicht eens uitproberen.

    Groeten Rik
    PENTAX for your precious moments

    Comment


    • #3
      Re: K10D en Remote Assistant 3

      Oorspronkelijk geplaatst door -rik- Bekijk bericht
      Hoi Dagzz,

      Hier kun je Remote Assist 3 downloaden, kun je het wellicht eens uitproberen.

      Groeten Rik
      zover was ik al, mar ik heb geen K10 (nog niet)


      °°
      I Love Leica

      Comment


      • #4
        Re: K10D en Remote Assistant 3

        Heb de ist D al gebruikt met remote assistent (versie 2), en dat doet wat het moet doen. Is alsof je met een afstandsbediening werkt, maar dan gezellig zittend achter de PC.

        Versie 3 is een stuk uitgebreider: je kan intervallen instellen enzo meer. Als je veel studio doet is het gemakkelijk: je kan het resultaat onmiddellijk zien en inladen in bvb. PS of C1Pro en zien of de belichting en witbalans toppie zijn. Mits wat gewenning biedt het dus zeker een meerwaarde.

        Als je op het veld fotografeert (vogels, insecten, wild) dan denk ik dat het ook een meerwaarde biedt, maar denk ik dat je dan toch wel heel geduldig moet zijn...

        Sorry, heb geen screenshots, maar hoop dat dit alvast helpt...

        In elk geval: het werkt niet anders dan een andere camera theathered gebruiken...
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: K10D en Remote Assistant 3

          Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
          Heb de ist D al gebruikt met remote assistent (versie 2), en dat doet wat het moet doen. Is alsof je met een afstandsbediening werkt, maar dan gezellig zittend achter de PC.

          Versie 3 is een stuk uitgebreider: je kan intervallen instellen enzo meer. Als je veel studio doet is het gemakkelijk: je kan het resultaat onmiddellijk zien en inladen in bvb. PS of C1Pro en zien of de belichting en witbalans toppie zijn. Mits wat gewenning biedt het dus zeker een meerwaarde.

          Als je op het veld fotografeert (vogels, insecten, wild) dan denk ik dat het ook een meerwaarde biedt, maar denk ik dat je dan toch wel heel geduldig moet zijn...

          Sorry, heb geen screenshots, maar hoop dat dit alvast helpt...

          In elk geval: het werkt niet anders dan een andere camera theathered gebruiken...

          Aha, dat is goed nieuws, bedankt MarcFoto

          Wat nog beter nieuws is, juist een fax’ke ontvangen: ik kan zondag naar Gaza-Stad, terug wat action in my life, Yes
          Als ik terug ben vertrekken we naar Heraklion (jaarlijks verlof) enkel met een D-LUX 3 ’ke, haja ‘tis verlof, hé! (lekker veel ruis)
          Op 19 –08 ben ik weer weg naar …. dat weten jullie al.

          Straf, hé!

          Greetz
          Dagzz

          °°
          I Love Leica

          Comment


          • #6
            Re: K10D en Remote Assistant 3

            Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet helemaal van die Remote assistant precies inhoudt en wat je er mee kunt...

            Als ik 't goed begrijp kun je hiermee de camera aansturen via de pc? En werkt dit dan met een kabeltje ofzo? En hoe kan dit dan handig zijn in het veld? (in de studio zou ik het nut nog wel kunnen voorstellen maar in het veld toch niet echt...)
            www.indetailfotografie.nl

            Comment


            • #7
              Re: K10D en Remote Assistant 3

              Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
              Ik begrijp eigenlijk nog steeds niet helemaal van die Remote assistant precies inhoudt en wat je er mee kunt...

              Als ik 't goed begrijp kun je hiermee de camera aansturen via de pc? En werkt dit dan met een kabeltje ofzo? En hoe kan dit dan handig zijn in het veld? (in de studio zou ik het nut nog wel kunnen voorstellen maar in het veld toch niet echt...)
              Vooral handig als je een gecontroleerde setup wil hebben. Dat kan ook in het veld. Met een lange USB kabel kan je de camera ergens solo opstellen en zelf achter een hoekje met de PC gericht foto's nemen (vb vogeltjes op een voederplank). Of de camera opstellen om meerdere opnames achtereen te maken voor vb een nachtopname of voor HDR (high dynamic range) fotografie of voor IR fotografie...

              Of voor betaalde opdrachten met geposeerde scènes. Je wil niet pas thuis ontdekken dat de beste opname juist niet scherp genoeg is.

              Ander voordeel: je bent enkel beperkt door de capaciteit van de harde schijven in je PC. Maw honderden opnames zonder dat je één keer een ander kaartje moet instoppen.

              Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

              Comment


              • #8
                Re: K10D en Remote Assistant 3

                Oorspronkelijk geplaatst door MarkEL Bekijk bericht
                Als ik 't goed begrijp kun je hiermee de camera aansturen via de pc? En werkt dit dan met een kabeltje ofzo? En hoe kan dit dan handig zijn in het veld? (in de studio zou ik het nut nog wel kunnen voorstellen maar in het veld toch niet echt...)
                Gewoon de camera aansluiten via USB en Remote Assistant opstarten op de PC/laptop/Mac... De rest legt zichzelf uit.

                In het veld kan dat handig zijn: je stelt je op in een schuilhut met laptop; camera op statief en USB kabel tussen beide. In de handel bestaan USB verlengingskabels, dus kun je de afstand tussen camera en jezelf zo groot maken als je zelf wilt...
                Stel je weet een vogel (of ander beest) zitten die altijd op dezelfde plaats fourageert (omdat het bvb daar een nest heeft), je kan dn de camera daar plaatsen en jij zit er op een afstand vandaan. Met de RA3 kan je verschillende K10D's combineren; kun je (als je geld hebt ten minste) verschillende K10's opstellen op verschillende plaatsen: 1 van het nest, 1 van de plaats waar het beest steeds komt eten zoeken, enz...

                Dat is slechts één voorbeeld. Gebruik je fantasie, alleen je geldbeurs is nog een belemmering...
                http://www.digifotofreak.nl

                Comment


                • #9
                  Re: K10D en Remote Assistant 3

                  Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                  alleen je geldbeurs is nog een belemmering...
                  Lol... what else is new...



                  @ Ishpuini & Marcfoto, bedankt voor de uitleg. 't Is me nu eindelijk duidelijk
                  www.indetailfotografie.nl

                  Comment


                  • #10
                    Re: K10D en Remote Assistant 3

                    Bedankt voor de reacties en info
                    Binnen 17dagen ben ik terug, hopelijk niet in een body bag!!
                    Brrand af en toe eens een kaarsje voor me.
                    Dagzz packing up and off to Hell

                    Seeya
                    Dagzz

                    °°
                    I Love Leica

                    Comment


                    • #11
                      Re: K10D en Remote Assistant 3

                      Heeeeeeeeelp.

                      Heb remote control geinstallerd en ook de update firmare op de K10,de eerste foto komt
                      snel op het scherm en ook de tweede maar bij de derde gaat het fout.
                      Het is zo erg dat ik remote en soms zelfs de pc moet afsluiten.
                      Het lijkt erop dat de data niet kan gesaved worden op de pc,het oranje lichtje van
                      de K10 blijft met tussenpozen oplichten, denk dus dat dit zeer traag gaat.
                      Ik zie het ook aan de remote software de groene balk blijft maar op en neer gaan (dataoverdracht),
                      heb de dir ook veranderd,ook op een andere schijft, de usb-kabel via een hub of rechtstreeks aan
                      de computer gelinkt,remote verwijder en terug geinstaleerd ook de nieuwste versie.
                      Het is me zelfs gelukt dat ik de batterij uit de K10 heb moeten halen,
                      daar die op pc1 bleef staan.
                      Weet iemand soms raad/oplossing.
                      Groetjes,
                      Achterna

                      Comment


                      • #12
                        Re: K10D en Remote Assistant 3

                        ga dit ook eens uitproberen thuis, wel al een grappige typo gevonden op de site van pentax bij de pagina om de software af te halen:

                        * Interval Mode / Timer Mode / Blub Timer Mode
                        Gear: Pentax K20D / 2x Pentax AF360FGZ with Lumiquest Ultrabounce / Pentax DA* 16-50mm f2.8 / Pentax DA* 50-135mm F2.8 / Pentax DA 10-17mm F 3.5-4.5 ED Fisheye / Pentax 50mm F2.8

                        Comment

                        Working...
                        X