Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

5D of 1D Mark III

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 5D of 1D Mark III

    Hallo,

    momenteel heb ik een 20D, daar ik graag rondreizen doe en bij momenten te weinig tijd heb om constant van lens te wisselen ben ik van plan een 2é body aan te schaffen.
    Ik twijfel tussen een 5D en een 1D Mark III.
    De keuze van een 5D lijkt me interressant voor zijn full-frame sensor waardoor ik van de 1.6 crop factor af ben tov m'n 20D.( 16-35 ipv ...)

    Graag had ik wat pro's en con's van jullie...

    Groenten
    Orri
    EF 16-35 L USM 2.8 EF 24-70 L USM 2.8
    EF 70-200 L USM IS 2.8 EF 100 L USM 2.8 Macro
    580 EX, MR-14EX Ringflits, Body 20D

  • #2
    Re: 5D of 1D Mark III

    als je veel rondreist ga je het gewichtverschil tussen de 5D en de 1dmkIII toch wel kunnen apprecieren denk ik

    daarentegen heb je als je de mkIII kiest met je 16-35 ook wel nog altijd een serieuze groothoek hoor
    5DmkIII en wat glas

    Comment


    • #3
      Re: 5D of 1D Mark III

      Let wel op bij gebruik van een 20D icm 5D wbt cropfactor + FF. Kan onhandig zijn lijkt me... Gr,
      M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

      Comment


      • #4
        Re: 5D of 1D Mark III

        Oorspronkelijk geplaatst door Orri Bekijk bericht
        Graag had ik wat pro's en con's van jullie...
        Het meest eenvoudig is de nadelen van de 1DIII vermelden, dat gaat het vlugst.

        Nadelen van de 1DIII:
        De prijs is hoger.
        Het aantal MP is iets lager. Maar tegeover een 20D dan weer hoger.
        Het gewcht is iets hoger, maar in vergelijking met een 5D + grip + 2 batterijen is het verschil heel beperkt.
        16 mm is geen 16 mm maar wel 21 mm.

        Verder heeft de 5D alleen maar nadelen tegenover de 1DIII.
        Merk op dat de autofocus van de 5D WEL werkt.

        Ik koop geen 1DIII omdat ik de voordelen van de 1DIII niet nodig heb.
        Maar als ik nu opnieuw zou starten weet ik niet wat ik zou kopen.

        Jan.

        Comment


        • #5
          Re: 5D of 1D Mark III

          Ik werk nu met 2 5D's
          Wat ik U aanraad is een 30D te kopen.
          Strange maar het is niet anders
          Verwacht niet (te) veel van die FF
          + je spaart véél €'kes uit nu, met de C-Bck.
          Last edited by Dagzz; 20 juni 2007, 19:56.
          I Love Leica

          Comment


          • #6
            Re: 5D of 1D Mark III

            Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
            Let wel op bij gebruik van een 20D icm 5D wbt cropfactor + FF. Kan onhandig zijn lijkt me... Gr,
            Dat is inderdaad heel handig.

            20D is 1,6x, 1DIII is 1,3x en 5D is 1x.

            Jan.

            Comment


            • #7
              Re: 5D of 1D Mark III

              Een FF én cropcamera hebben is idd het beste van 2 werelden. Je gebruikt voor die bepaalde toepassing het meest geschikte toestel.

              Comment


              • #8
                Re: 5D of 1D Mark III

                Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
                Ik werk nu met 2 5D's
                Wat ik U aanraad is een 30D te kopen.
                Strange maar het is niet anders
                Verwacht niet (te) veel van die FF
                + je spaart véél €'kes uit nu, met de C-Bck.
                ...sinds wanneer is een 30D beter dan een 5D ???....

                Kan je dit verlklaren of is het enkel FF dat je niet ligt?

                Comment


                • #9
                  Re: 5D of 1D Mark III

                  Oorspronkelijk geplaatst door Plex Bekijk bericht
                  ...sinds wanneer is een 30D beter dan een 5D ???....

                  Kan je dit verlklaren of is het enkel FF dat je niet ligt?

                  Het gaat niet om het toestel, de 5D is good build.
                  De Professionele print outputs zijn minder, dat is wat we hier zien!
                  Een DSLR is een stuk gereedschap (voor mij) en de output telt, dat is alles!
                  We hebben nog geen enkele ‘echt’ mooie print van een FF gezien, wel clean, ruisvrij, maar steeds, raar en onnatuurlijk!
                  Dat is ook de reden waarom er zo weinig FF’s zijn (niet de kostprijs)
                  Het was maar een goede raad, zeker geen discussie, hoor, daar doe ik nooit aan mee!

                  °°
                  I Love Leica

                  Comment


                  • #10
                    Re: 5D of 1D Mark III

                    Oorspronkelijk geplaatst door Dagzz Bekijk bericht
                    De Professionele print outputs zijn minder, dat is wat we hier zien!
                    Een DSLR is een stuk gereedschap (voor mij) en de output telt, dat is alles!
                    We hebben nog geen enkele ‘echt’ mooie print van een FF gezien, wel clean, ruisvrij, maar steeds, raar en onnatuurlijk!
                    Dat is ook de reden waarom er zo weinig FF’s zijn (niet de kostprijs)
                    Het lijkt mij een goed idee dat u hetzelfde even op het dpreview forum gaat meedelen.

                    Ik weet zeker dat iedere 1Ds en 5D gebruiker dit onmiddelijk kan bevestigen.

                    En zeg er gelijk bij dat een niet FF DSLR zoals de 30D een beter resultaat aflevert.

                    Jan.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 5D of 1D Mark III

                      Oorspronkelijk geplaatst door Jan_10D Bekijk bericht
                      Het lijkt mij een goed idee dat u hetzelfde even op het dpreview forum gaat meedelen.

                      Ik weet zeker dat iedere 1Ds en 5D gebruiker dit onmiddelijk kan bevestigen.

                      En zeg er gelijk bij dat een niet FF DSLR zoals de 30D een beter resultaat aflevert.

                      Jan.

                      No way, die hebben daar wreed last van: Imaginary Diseases!
                      Sowieso ga je best nooit met gelovigen in discussie, je verliest altijd!
                      Als de FF’rs tevreden zijn, zoveel te beter!
                      ‘t Zelfde voor M8 users, die vinden hun: ruisvolle, fantasiakleurtjes, super, magisch, mij niet gelaten!
                      Nochtans werk(te) ik vanaf mijn 12de jaar met Leica (the best)

                      Weet je kwaliteit houdt eens op.
                      Het mooiste knust drukwerk ligt rond de 310/320 ppi resolutie, om af te printen!
                      Is 410 dan niet beter ?
                      Neen, dat wordt onnatuurlijk! (het beleke klopt ineens niet meer)
                      Mss voor technical stuff, maar anders, Big NO

                      Ik ken veel mensen met dure Professionele DSLR's en kristal, die hun A4 prints op res:72ppi afprinten, what a joke

                      Meer ga ik daar niet over lullen, hoor!
                      Binnen 3 dagen zit ik weer in De HEL, da’s andere k*k

                      Goed om te weten: kiek een witte en daarna een zwarte muur/oppervlakte en print ze idem af = 2 x the same print output (grijs)
                      Ook met een M8 of Mark II / III

                      °°
                      I Love Leica

                      Comment


                      • #12
                        Re: 5D of 1D Mark III

                        Ik was eerst van plan me een 5D aan te schaffen, maar wijzigde mijn bestelling naar een 1D Mk III omdat de 5D heel stofgevoelig is (toch volgens de kritieken die ik las op verschillende forums). Voor mij was dit doorslaggevend. Bovendien is het toestel ook reeds enkele jaren oud.
                        Canon + enkele lenzen

                        Comment


                        • #13
                          Re: 5D of 1D Mark III

                          Oorspronkelijk geplaatst door Bugman Bekijk bericht
                          Ik was eerst van plan me een 5D aan te schaffen, maar wijzigde mijn bestelling naar een 1D Mk III omdat de 5D heel stofgevoelig is (toch volgens de kritieken die ik las op verschillende forums). Voor mij was dit doorslaggevend. Bovendien is het toestel ook reeds enkele jaren oud.
                          De 1D Mk III zal ook stofgevoelig zijn hoor, geloof me. Er zit dan wel een anti-stof-systeem in, maar het hardnekkige spul ga je zoiezo krijgen. Ge gaat misschien iets minder snel moeten blazen ofzo.

                          Verder is de 5D op dit moment ongeveer de helf van de kostprijs van de MkIII, en nog compacter ook. Voor velen ligt een MkIII gewoon buiten budget.

                          Maar wat moet ik zeggen ik ben net ge-upgrade van een 5D naar een MkIII. De vorige was fantastisch, maar deze is echt beter.
                          pixelpusher

                          Comment


                          • #14
                            Re: 5D of 1D Mark III

                            Een 30D is ten opzichte van een 20D ook niet meteen een hele stap voorwaarts. De camera is inderdaad wel op een aantal punten verbeterd, maar ik zou die investering niet doen. Daar zijn de voordelen niet groot genoeg voor. Hier een side-by-side.

                            Comment


                            • #15
                              Re: 5D of 1D Mark III

                              Vergeet niet dat FF ook meer last heeft van 'slechtere' lenzen, ttz de resolutie die de lens opbrengt moet goed in verhouding liggen?

                              T.
                              Nikon stuff rocks :-)

                              Comment

                              Working...
                              X