Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

30d nu of na cashback?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 30d nu of na cashback?

    Ik zit in de volgende situatie: ik heb net genoeg geld om een 30d body te kopen op dit moment. Ik wil daar een tamron 17-50 op gaan zetten. Het is nu vlak voor het eind van de cashback en ik zit met het probleem of ik nu voor het eind van de cashback die body moet kopen om vervolgens een maand te wachten voordat ik mn eerst lens kan kopen. De 400d heb ik naar gekeken en die wil ik niet, dus dat is geen optie. Aangezien de 30d al een redelijke tijd meegaat verwacht ik (net als velen met mij) binnenkort een opvolger daarvan, wat de prijs van de 30d waarschijnlijk doet dalen. Van de 400d dus niet.

    Nu mijn vraag: Zal ik het zoals hierboven doen door een 30d aan te schaffen en een maand later pas mn eerste lens? Of zal ik even wachten in de veronderstelling dat bij de introductie van een opvolger deze zomer of eind deze zomer de 30d op hetzelfde prijsniveau (of verder) zal dalen dan met de cashback actie.

    In het verleden heeft canon ook gebruik gemaakt van cashback volgens mij. Weet iemand nog hoe het toen verliep met de prijzen. En is bij de introductie van de 30d de 20d destijds in prijs gedaald? En zo ja, in welke mate?

    Alvast dank

    (dit heb ik ook gepost in een thread in algemeen, maar past hier beter)

  • #2
    Re: 30d nu of na cashback?

    nu heeft de 30D cashback, dus nu kopen, je weet niet wat Canon in de toekomst gaat doen.
    en als je hem nu koopt, heb je er meteen plezier van, zo als vele van ons hier op BD.
    grt,bouk.
    wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
    http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
    https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

    Comment


    • #3
      Re: 30d nu of na cashback?

      koop hem nu en koop hier op BD een 18-55 voor 50 € en je kan direct beginnen

      en als je het geld hebt voor de tamron, verkoop je die 18-55 terug voor 49 €
      Nice pen, bet you write good stories with it.
      Nikon D50 * 17-35 F2.8 * 35-70 F2.8D * 50 F1.8 * 180 F2.8 * Tamron 90 F2.8 * SB-600

      Comment


      • #4
        Re: 30d nu of na cashback?

        Koop hem nu. Reken er niet teveel op dat er nog veel camera's op voorraad zijn als de nieuwe aangekondigd wordt en de nieuwe is zeker niet goedkoper.
        Groeten,

        Albert Jan

        Website AJH
        lidnummer: BD0371NL

        Comment


        • #5
          Re: 30d nu of na cashback?

          idd Nu kopen denk dat dit de beste beslissing is. Enkel voor 400D zal de cashback langer lopen staat op de site. Ik ga morgen ook achter de 30D en met veel plezier toch leuk alles nieuw kopen en ik moet echt alles nieuw kopen want ik heb nog niks maarja das eenmalig eh

          Comment


          • #6
            Re: 30d nu of na cashback?

            Er staat er een "bijna nieuwe" in het tweedehands forum. Misschien kan dit je ook wel interesseren?

            30D bijna nieuw
            Mvg, Fre

            Comment


            • #7
              Re: 30d nu of na cashback?

              Oorspronkelijk geplaatst door Tomassi Bekijk bericht
              In het verleden heeft canon ook gebruik gemaakt van cashback volgens mij. Weet iemand nog hoe het toen verliep met de prijzen. En is bij de introductie van de 30d de 20d destijds in prijs gedaald? En zo ja, in welke mate?
              Bij het einde van een cash back dalen de prijzen, maar nooit evenveel als de waarde van de cash back.

              Ik heb de indruk dat de prijs van de 30D nu reeds veel is gedaald.

              Als er een opvolger is in Augustus, dan kan de 30D prijs nog meer dalen, vooral dan de tweedehands prijs.

              Maar als je toch de opvolger van de 30D niet wil kopen, dan kan je evengeod nu een 30D kopen.


              Jan.

              Comment


              • #8
                Re: 30d nu of na cashback?

                Goed nieuws:
                de cashback van Canon is verlengd tot 31 augustus...
                zie http://www.fotokonijnenberg.nl/news.php?news_id=273
                dus nog even tijd om na te denken!!

                Comment


                • #9
                  Re: 30d nu of na cashback?

                  Wat kunnen ze verbeteren aan de 30d? Wat zouden de voordelen zijn, van een 40d?

                  Momenteel gebruik ik nog steeds met veel plezier eos 350d, heeft me reeds pak mooie foto's opgeleverd. Maar snelheid van verwerken van de beelden, stoorde me op bepaalde momenten..

                  grtz
                  Mijn werkjes

                  Comment


                  • #10
                    Re: 30d nu of na cashback?

                    Ik heb ook zitten twijfelen met men 300 D.
                    Vandaag 30 D gehaald, echter geen body meer te verkrijgen, ivm met de cashback moest ik er een nemen met kitlens bij, heb er nu twee .
                    Ik geloof niet dat de prijs nog zakken zal en twijfelaars je hebt nog één week de tijd om 100 € te verdienen ...
                    Samen een dagje op pad met BD'ers? Klik hier voor het aanbod. Wens je zelf een SD te organiseren? We helpen je graag op weg.

                    Comment


                    • #11
                      Re: 30d nu of na cashback?

                      nu snel kopen, dan kan je sneller genieten, en om een 30D een maand of meer sneller te hebben, vind ik zelf een meerprijs waard...
                      5DmkIII en wat glas

                      Comment


                      • #12
                        Re: 30d nu of na cashback?

                        Na lang twijfelen toch net maar de bestelling geplaatst. Zit dus waarschijnlijk over een dag of 2 met een camera zonder lens. Mooi is dat. Nu wachten tot 20 juli, dan kan ik die tamron 17-50 eens gaan kopen. Zeker als canon die 100 euro dan terug heeft gestort. Daarna staat de 70-200 f4 te wachten.

                        Comment


                        • #13
                          Re: 30d nu of na cashback?

                          bij mij heeft het op de kop 3 weken geduurd voor ik de 100 euro gestort kreeg, dus dat zou wel eens kunnen goed uitkomen qua timing als dat bij jou ook zo zou zijn

                          Comment


                          • #14
                            Re: 30d nu of na cashback?

                            Ik heb dit probleem ook. Ik heb nu een 300D maar wil overstappen op de 30D en weer wat leuker glas kopen (17-40L F4 en 70-200L F4).

                            Moet ik wel eerst mijn huidige 300D & glas kwijtgeraken op de 2de hands markt. Lijkt dit haalbaar ?
                            Much to learn I still have!

                            Comment


                            • #15
                              Re: 30d nu of na cashback?

                              Ik heb zopas mijn 300D verkocht aan een vriend voor 360 Euro. Ik denk dus dat het haalbaar is.
                              Wacht echter niet te lang meer, want inmiddels is er de 350D en ook de 400D.
                              Olympus OMD E5 + Pana 14 2.5 + Pana Leica 25 1.4 + Oly 45 1.8 + Oly 14-150 + Manfrotto 719B + Canon Selphy + Colorvision Spyder 2

                              Comment

                              Working...
                              X