Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

EF-S 60 mm + 250D of + tussenring ??

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • EF-S 60 mm + 250D of + tussenring ??

    Ik heb sinds een tijdje de Canon EF-S 60mm Macro (2.8). Zonder twijfel een fantastisch lensje, maar ik had graag soms toch nog wat meer vergroting. Wat is de beste oplossing ? Het gebruik van een voorzetlens zoals de 250D of 500D of van een tussenring ? Is er een verschil in behaalde scherptediepte ? Verlies ik met een voorzetlens evenveel licht ?
    (ja een MPE-65 is natuurlijk beter, maar net buiten mijn budget)

  • #2
    Re: EF-S 60 mm + 250D of + tussenring ??

    250D wordt geadviseerd tot lenzen van 135mm, daarboven de 500D.
    voordeel; licht en kleur van je lens blijven behouden, maar je AF heeft 't "zwaar", raakt de weg wel's kwijt.
    Je kortse/langste afstand en scherptediepte worden aanmerkelijk kleiner, vergroting enorm.
    Met een (12mm) tussenring ook wel maar met licht verlies, gebruik beide(58mm op kit-lens), in combi + ring wel erg extreem.
    De mpe65 is welhaast voor de laborarorium-doelgroep.

    ps; denk aan mm, eventueel met step-up ring 52=>58mm voor multi-lens gebruik, als ik wandel met de 70-300, altijd de 500D bij me voor macro/multi-inzetbaarheid van een compacte cam.combi die toch om je nek hangt.
    'k ga voor de plaatjes, hardware en techniek zijn voor mij daaraan onderschikt.

    Comment


    • #3
      Re: EF-S 60 mm + 250D of + tussenring ??

      vergeet niet dat de kenko en soligor tussenringen niet werken op een EF-S lens
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: EF-S 60 mm + 250D of + tussenring ??

        Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
        vergeet niet dat de kenko en soligor tussenringen niet werken op een EF-S lens
        Zijn er merken waarop EF-S lenzen dan wel werken?

        Comment


        • #5
          Re: EF-S 60 mm + 250D of + tussenring ??

          de merkeigen tussenringen?
          of wat knutselwerk op de ringen?

          mm
          ∏__|_ ∏__|_
          "no rules, great shots"
          Book of Fame 2009 - BESTEL HIER

          Comment


          • #6
            Re: EF-S 60 mm + 250D of + tussenring ??

            Ik heb nu sinds onlangs een setje (13-21-31 mm) op Ebay Duitsland gekocht, waarmee EF-S lenzen wel werken. Gemaakt door Danubia, kostte circa 120 Euro, en is kwalitatief uitstekend afgewerkt. Ik heb er echter tot hiertoe nauwelijks mee gewerkt wegens tijdsgebrek...

            Comment

            Working...
            X