Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

FAQ lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • FAQ lenzen

    Is het geen idee om een aantal 'fixed' topics te plaatsen over een aantal lenzen die zeer regelmatig vragen oproepen.

    Bijvoorbeeld de 17-85 IS, 70-200,... lenzen van Canon. Bijna elke dag zie je vragen verschijnen over die lenzen.
    Misschien geen slecht idee om voor die lenzen een top 10 van vragen uit te werken en daar een antwoord bij te plaatsen.

    Laten jullie maar weten wat jullie vinden van dit idee.
    Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
    Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

  • #2
    Re: FAQ lenzen

    Lijkt me een uitstekend idee.
    Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

    Comment


    • #3
      Re: FAQ lenzen

      Op Dutch Photo Zone bestaat een Lens Database, misschien zo iets?
      Minder glas dan vroeger, maar beter.

      Comment


      • #4
        Re: FAQ lenzen

        Vind ik ook heel prima. In 't begin zullen er nog heel wat topics rond verschijnen denk ik, tot het meeste erin staat.
        ______
        www.vue.photo

        Comment


        • #5
          Re: FAQ lenzen

          Of helemaal anders. Voor iedere lens 1 topic, die alleen op verzoek aangemaakt kan worden door een moderator. Zo ben je wel gedwong je vragen in het juiste topic te stellen.

          Eventueel uitbreiden met een stuk of 3 sticky topics voor de altijd terugkomende vraag "welke lens kan ik kopen met xxx euro?"
          D90 | AF-S 12-24/4 | AF-S 18-70/3.5-4.5 | AF-S 35/1.8 | Sigma 30/1.4 | Sigma 50-150/2.8 II | Tamron 17-50/2.8 | SB-600

          Comment


          • #6
            Re: FAQ lenzen

            De antwoorden zouden dan wel op 1 of andere manier moeten worden samengebald in een soort verslag...
            [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

            Comment


            • #7
              Re: FAQ lenzen

              Anders ergens een soort wiki starten? Kan dan ineens nog andere info i.v.m. fotografie ingezet worden...
              Canon EOS 40D + Canon 17-55mm f/2.8 IS + Canon 70-200 f/2.8L IS + Sigma 50-500mm f/4-6.3 + Sigma 150mm Macro f/2.8 + Canon SpeedLite 580EX

              Comment


              • #8
                Re: FAQ lenzen

                Oorspronkelijk geplaatst door Koyaanisqatsi Bekijk bericht
                Anders ergens een soort wiki starten? Kan dan ineens nog andere info i.v.m. fotografie ingezet worden...
                Nog een véél geweldiger idee
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: FAQ lenzen

                  Heel goed idee, zal ook het opzoeken een pak makkelijker maken
                  Canon 7DII/Canon 7D/Canon 400D/EF 70-200 F2.8 L IS II USM/EF 24-70mm F2.8 L II USM/EF 50 mm F1.8 II(BW)/Tamron 17-50 mm F2.8 AF SP Di II (UV)/Sigma 50-150 mm F2.8 EX APO DC HSM (Ultra Clear)/Sigma 70-300 F4-5.6 APO DG Macro - BD0791BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: FAQ lenzen

                    prima idee

                    nu nog de mods overtuigen

                    Zelf wil ik daar ook wel mijn steentje toe bijdragen, hellaas ken ik nog niet bijster veel van fotografie en is mijn taalvaardigheid ook niet echt wat het zou moeten zijn.
                    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

                    Comment


                    • #11
                      Re: FAQ lenzen

                      Wat vinden de moderators van dit idee?
                      Canon EOS 5D mkII + EF 24-105mm f/4 L IS USM + EF 70-300 f/4-5.6 DO IS USM
                      Fujifilm X-E1 + XF18-55mmF2.8-4 R LM OIS

                      Comment


                      • #12
                        Re: FAQ lenzen

                        Een werkje voor het editorial team ...
                        De vraag is bij hen beland.

                        Comment


                        • #13
                          Re: FAQ lenzen

                          Ik wil gerust de teksten nalezen en verbeteren. Ik ben vertaler en beheers mijn Nederlands tot in de puntjes. Mijn Engels trouwens ook, mocht daar vraag naar zijn.
                          ______
                          www.vue.photo

                          Comment


                          • #14
                            Re: FAQ lenzen

                            Op de vorige AV is gezegd dat men bezig was met een systeem om gemakkelijker artikels te posten; ik heb toen ook al gedacht en/of gezegd dat dit dus ideaal is voor voorstellen zoals het jouwe...

                            Comment


                            • #15
                              Re: FAQ lenzen

                              Oorspronkelijk geplaatst door lut Bekijk bericht
                              Een werkje voor het editorial team ...
                              De vraag is bij hen beland.
                              ik wil zeker niet tegenwerken, maar gezien sigma, tamron, canon, ... continue wel elk regelmatig één nieuwe competitieve/technische alterantieve lens op de markt brengen, dan zijn eigenlijk discussies over bijna eender welke (zelfs populaire) lens iedere maand terug een totaal andere discussie "vind ik", dus daar zie ik het groeperen maar gedeeltelijk het nut van in.

                              Verder zullen de mensen die dit materiaal bezitten ook met minder belangstelling in de ellen-lange-rekkende discussies nog willen tussenkomen,.. en zullen de mensen die echt tips vragen continue als koel antwoord krijgen: "rtfm of check out page xx in deze discussie".

                              tenslotte, 90% van alle vragen die hier terecht komen op het forum kan men ook op andere fora/kanalen terugvinden, als we dan toch in extreme optimalisatie-werelden willen denken ;-)
                              Imagination is more important than knowledge...
                              http://www.kiekje.be

                              Comment

                              Working...
                              X