Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Macro lenzen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Macro lenzen

    Zou macro objectief willen aanschaffen,iemand ervaring met volgende objectieven?
    Tokina 100 mm f 2.8 AT X Macro
    Tamron SP 90 mm f 2.8 Di
    Sigma 105 mm f 2.8 EX DG

    Zie soms ook bij de lenzen staan AF-S,AF-D;AF-I,AF-G.Waar staan de laatste letters voor

    Groeten Pechje
    Nikon D7100,een hoopje glas en een flitserke

  • #2
    Re: Macro lenzen

    waarom een , een nieuwe lens moet iets zijn

    Nu de lenzen in kwestie ken ik nt maar ik denk dat ze alledrie al hun kwaliteiten hebben bewezen. Vooral de sigma denk ik. Tokina is wel de goedkoopste heb ook daarover nog geen klachten gehoord.

    Voor wat wil je ze gebruiken?

    Anders even doorsparen voor de 150mm of 180mm als het over insecten gaat.

    (ik denk gewoon dat een echt slecht macroobjectief niet meer bestaat bij het tamron/sigma/tokina assortiment)
    [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

    Comment


    • #3
      Re: Macro lenzen

      Alle 3 goed. De goedkoopste dus!
      Sony en Olympus
      Fotoseries

      Comment


      • #4
        Re: Macro lenzen

        Ik heb de 105mm
        Ook voor portretten opperbest.
        Mvgr
        DimitriM (BD0913BE)
        website: http://www.pbase.com/dimitrim

        Comment


        • #5
          Re: Macro lenzen

          Oorspronkelijk geplaatst door Pechje Bekijk bericht
          Zie soms ook bij de lenzen staan AF-S,AF-D;AF-I,AF-G.Waar staan de laatste letters voor
          Groeten Pechje
          Zie pagina 9 van de "objectief advies" publicatie op m'n site.

          citaatje:

          2 wat betekenen de letters op de objectieven

          G (was) van Goedkoop
          De G serie objectieven is goedkoper dan de oudere AFD serie. Er is meer kunststof in de vatting gebruikt en de mechanische diafragma aansluiting ontbreekt. G objectieven zijn daarom bijna niet te gebruiken op oudere camera’s zonder AF. Optisch gezien zijn de G objectieven niet slechter of beter dan de oudere series, maar voor sommigen voelt het kunststof niet lekker. Alle actuele camera’s (niet de D40 serie) kunnen met G objectieven
          werken. Ik voorzie niet dat Nikon, gezien de concurrentie, ooit nog weer objectieven met een mechanische diafragma overbrenging zal gaan maken. Nikon weet dit zelf ook en is begonnen ook professionele objectieven in een G uitvoering uit te brengen. De eerste is de AFS VR 70-200mm f2,8 G IF ED.
          Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

          Comment

          Working...
          X