Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Opleiding aan de KdG Hogeschool een vergissing?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Opleiding aan de KdG Hogeschool een vergissing?

    Hey,

    Ik heb mij ingeschreven voor een fotografie opleiding aan de Karel De Grote Hogeschool in Antwerpen. Nu kreeg ik echter van één van de freelance fotografen van De Standaard te horen dat deze school veruit de slechtste fotografie opleiding in Vlaanderen aanbiedt (ze had er zelf ook gezeten). Ze sprak over incapabele en zelfs dronken leraren, pesterijen van de docenten naar de leerlingen toe, belangenvermenging, etc. Het was zelfs zo erg dat ze liever haar camera aan de wilgen hing ipv hierin verder te gaan....

    Dit alles verontrust me vanzelfsprekend. Zijn er hier mensen met gelijkaardige ervaringen bij deze school? Of zijn er hier mensen die er nu nog les volgen en die hun mening willen neerschrijven (desnoods in een persoonlijk bericht)? Of weten jullie of de situatie er nu verbetert is?

    Ik ben momenteel 24 jaar, en heb reeds een opleiding als historicus achter de rug. Het is dan ook niet vanzelfsprekend om nog een nieuwe opleiding aan te vatten. Ik heb echter het geluk om nog (minstens voor 1 jaar) te kunnen voortstuderen en grijp deze kans dan ook met beide handen. dit is immers wat ik doodgraag wil.... Uiteraard wil ik deze kans niet besteden aan een school met zulk een "vreemd" beleid.

    Dus, wat is jullie mening over deze school? En kunnen jullie misschien andere fotografie opleidingen aanraden? (In het Antwerpse liefst, een kot huren is voor mij financieel onmogelijk).

    Alvast hartelijk bedankt!

  • #2
    Re: Opleiding aan de KdG Hogeschool een vergissing?

    ik zou eerst meer info zoeken en me daarna inschrijven
    foto als spiegel of als venster?

    Comment


    • #3
      Re: Opleiding aan de KdG Hogeschool een vergissing?

      Hey, ik zit nu in men tweede jaar op KDG afdeling fotografie en eerlijk gezegd ik zit er perfect op mijn plaats. Er word indd veel over KDG fotografie opleiding 'geroddeld' ik kreeg exact dezelfde commentaren naar mijn hoofd geslingerd toen ik mensen vertelde dat ik daar ging studeren. Ik ben ook begonnen op mijn 24 en eerlijk gezegd het is de perfecte leeftijd om te beginnen in die school omdat je alles veel beter kunt relativeren. Ten eerste Veel van die "horror" verhalen zijn eigenlijk compleet uit proportie en uit context getrokken (bijv. leeftijd speelt een rol daarin). Ten tweede een harde leerschool is naar mijn mening een betere dan een waar alles te vlotjes gaat, een beetje weerwerk geeft je veel meer stof tot nadenken en nadenken is goed voor je persoonlijke ontwikkeling. Ten derde is de helft van het lerarenkorps vrij recentelijk veranderd, wat wil zeggen een jongere generatie leerkrachten en dus ook andere/veranderende mentaliteit.
      Dat KdG de beste school is voor jouw of "de beste onderwijsinstelling voor fotografie" kan ik niet zeggen, dit is uiteindelijk volledig subjectief. Een school is nooit perfect hoor qwa organisatie e.a. dingen... Ik heb ook op de academie gezeten weliswaar voor grafische en er is veel schone schijn maar weinig effectieve glans ;-)

      Ik zou je niet teveel laten aanpraten door andere mensen en gewoon zelf ondervinden! als je naar de academie zou gaan zou je gewoon andere horror verhalen horen ;-) Ik heb het er ook op gewaagd ondanks alle stress die mensen me hadden aangepraat en ik voel me daar best fijn.

      hopelijk heb je er iets aan!

      grtz.




      Oorspronkelijk geplaatst door valdrgalga Bekijk bericht
      Hey,

      Ik heb mij ingeschreven voor een fotografie opleiding aan de Karel De Grote Hogeschool in Antwerpen. Nu kreeg ik echter van één van de freelance fotografen van De Standaard te horen dat deze school veruit de slechtste fotografie opleiding in Vlaanderen aanbiedt (ze had er zelf ook gezeten). Ze sprak over incapabele en zelfs dronken leraren, pesterijen van de docenten naar de leerlingen toe, belangenvermenging, etc. Het was zelfs zo erg dat ze liever haar camera aan de wilgen hing ipv hierin verder te gaan....

      Dit alles verontrust me vanzelfsprekend. Zijn er hier mensen met gelijkaardige ervaringen bij deze school? Of zijn er hier mensen die er nu nog les volgen en die hun mening willen neerschrijven (desnoods in een persoonlijk bericht)? Of weten jullie of de situatie er nu verbetert is?

      Ik ben momenteel 24 jaar, en heb reeds een opleiding als historicus achter de rug. Het is dan ook niet vanzelfsprekend om nog een nieuwe opleiding aan te vatten. Ik heb echter het geluk om nog (minstens voor 1 jaar) te kunnen voortstuderen en grijp deze kans dan ook met beide handen. dit is immers wat ik doodgraag wil.... Uiteraard wil ik deze kans niet besteden aan een school met zulk een "vreemd" beleid.

      Dus, wat is jullie mening over deze school? En kunnen jullie misschien andere fotografie opleidingen aanraden? (In het Antwerpse liefst, een kot huren is voor mij financieel onmogelijk).

      Alvast hartelijk bedankt!

      Comment


      • #4
        Re: Opleiding aan de KdG Hogeschool een vergissing?

        @ hewientjah

        Bedankt voor je reactie. Je hebt me terug wat moed ingepraat.

        Op welke manier speelt leeftijd hierin dan precies een rol? Het relativeren van de opmerkingen van de docenten, of de kwaliteit van het onderwijs relativeren? Ik ben alleszins blij te horen dat het een goede leeftijd is om er aan te beginnen (iedereen raad het me af nu nog een nieuwe opleiding te beginnen).

        Misschien een wat vreemde vraag, maar heeft u nog tijd om enkele uren / dagen te werken in de week? Of zit je week meestal volgepropt met school bezigheden? Na volgend jaar zou ik dit moeten kunnen combineren met minstens een dag werken per week, om het financieel nog wat te kunnen trekken ...

        Comment


        • #5
          Re: Opleiding aan de KdG Hogeschool een vergissing?

          Het is de perfecte leeftijd om te beginnen al was ik toen met mijn 24 ook wel de oudste van de bende en ik treed de vorige spreker volledig bij.

          Doe Elske de groeten van Carlo.

          Chau

          Comment


          • #6
            Re: Opleiding aan de KdG Hogeschool een vergissing?

            Ik heb me inschreven voor dit jaar Ik zie het allesinds volledig zitten.
            1 minpuntje op de moment. Ze zijn nogal onduidelijk over sommige dingen, veranderen in lessenroosters, materiaal dat we nodig hebben, etc etc.
            Canon 350D 18-55mm - 80-200mm, Prinz 58mm UV + Kenlock 58mm P.L

            Comment


            • #7
              Re: Opleiding aan de KdG Hogeschool een vergissing?

              Oorspronkelijk geplaatst door valdrgalga Bekijk bericht
              Misschien een wat vreemde vraag, maar heeft u nog tijd om enkele uren / dagen te werken in de week? Of zit je week meestal volgepropt met school bezigheden? Na volgend jaar zou ik dit moeten kunnen combineren met minstens een dag werken per week, om het financieel nog wat te kunnen trekken ...
              Tijd zat. Ik heb echt tijd te veel nu (3de jaar, 2de is van't zelfde, 1ste was iets drukker maar ook relaxed).

              Natuurlijk zijn er minpuntjes aan de school/opleiding maar dat is allemaal relatief. En zoals gezegd zijn het nu allemaal "verse" leerkrachten. Het gaat er allemaal héél relaxed aan toe bij ons.

              Als ik scholen kan afraden voor fotografie dan zijn het zeker de kunstacademies. Wat daar uit voorkomt is gewoonweg belachelijk. Naar de kunstacademie ga je als je nul ambitie hebt om ooit geld te verdienen met fotografie. Tenzij je héél veel geluk hebt dat iemand jou foto's kunstwerken vindt natuurlijk maar bon...
              mijn website

              Comment


              • #8
                Re: Opleiding aan de KdG Hogeschool een vergissing?

                Oorspronkelijk geplaatst door Powaqqatsi Bekijk bericht
                Tijd zat. Ik heb echt tijd te veel nu (3de jaar, 2de is van't zelfde, 1ste was iets drukker maar ook relaxed).

                Natuurlijk zijn er minpuntjes aan de school/opleiding maar dat is allemaal relatief. En zoals gezegd zijn het nu allemaal "verse" leerkrachten. Het gaat er allemaal héél relaxed aan toe bij ons.

                Als ik scholen kan afraden voor fotografie dan zijn het zeker de kunstacademies. Wat daar uit voorkomt is gewoonweg belachelijk. Naar de kunstacademie ga je als je nul ambitie hebt om ooit geld te verdienen met fotografie. Tenzij je héél veel geluk hebt dat iemand jou foto's kunstwerken vindt natuurlijk maar bon...
                Bekijk ook eens het volk wat meestal uit die scholen komt rollen...

                Comment


                • #9
                  Re: Opleiding aan de KdG Hogeschool een vergissing?

                  Die laatste twee opmerkingen zijn echt wel belachelijk kort door de bocht...
                  Zowat vanalles: http://www.flickr.com/photos/philflash/
                  Concerten en voorstellingen: http://musicslides.wordpress.com/

                  Comment

                  Working...
                  X