Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

PANASONIC LUMIX DMC-TZ2 vs. PANASONIC LUMIX DMC-TZ3

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • PANASONIC LUMIX DMC-TZ2 vs. PANASONIC LUMIX DMC-TZ3

    Na lang zoeken en twijfelen ben ik bij deze 2 toestellen uitgekomen.
    Ik wou een vrij compact toestel met zowel breedhoek als tele.
    Zo ben ik dus bij deze twee toestellen uitgekomen.
    Nu twijfel ik welke van de twee.
    Ikzelf zou voor de TZ2 gaan en wel om de volgende reden.
    De sensor van deze twee is even groot alleen het aantal pixels niet.
    Panasonic Lumix DMC-TZ2 = 6.0MP
    Panasonic Lumix DMC-TZ3 = 7.2MP
    Nu heb ik hier ergens gelezen dat grotere pixels beter zouden zijn tegen ruis.
    Van daar dus mijn keuze.
    Wat ik wel jammer vindt is dat deze toestellen heel beperkt zijn van instelmogelijkheden.

    Dus nu vraag ik jullie wijze raad.
    Als je voor een ander toestel zou gaan mag je ook laten weten welk en waarom.
    Ik heb eerst ook nog gedacht aan de Canon G7 met de tele convertor.
    Maar deze is een pak duurder en heeft minder breedhoek en zou gevoelig zijn voor ruis.

    Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

  • #2
    Re: PANASONIC LUMIX DMC-TZ2 vs. PANASONIC LUMIX DMC-TZ3

    Nog een compact-breedhoek-lange-zoom alternatief :

    Ricoh R6
    Expert reviews of all the latest cameras, lenses, smartphones and accessories, since 2003.

    +-300 Euro




    Ricoh R5
    Expert reviews of all the latest cameras, lenses, smartphones and accessories, since 2003.

    +-200 Euro

    Comment


    • #3
      Re: PANASONIC LUMIX DMC-TZ2 vs. PANASONIC LUMIX DMC-TZ3

      @ Scalll

      De Ricoh R6 heb ik ook bekeken.
      Maar deze zou ook heel gevoelig zijn voor ruis.
      Toch bedankt voor de reactie.
      Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

      Comment


      • #4
        Re: PANASONIC LUMIX DMC-TZ2 vs. PANASONIC LUMIX DMC-TZ3

        Oorspronkelijk geplaatst door Nivek Bekijk bericht
        Na lang zoeken en twijfelen ben ik bij deze 2 toestellen uitgekomen.

        Ikzelf zou voor de TZ2 gaan en wel om de volgende reden.
        De sensor van deze twee is even groot alleen het aantal pixels niet.
        Panasonic Lumix DMC-TZ2 = 6.0MP
        Panasonic Lumix DMC-TZ3 = 7.2MP
        Nu heb ik hier ergens gelezen dat grotere pixels beter zouden zijn tegen ruis.
        Van daar dus mijn keuze.
        Bij zo'n camera's is het vooral de ruisonderdrukking die een belangrijke rol speelt.
        En die is net iets beter bij de TZ3: vergelijking TZ2 - TZ3.
        De ruisonderdrukking is iets minder agressief bij de TZ3 waardoor je (bij hoge ISO's) meer ruis ziet maar ook meer details.
        Ruis kun je nog verwijderen met software maar verloren details kun je niet meer terugbrengen.
        Ik zou dus voor de TZ3 gaan. Het prijsverschil is maar 20 euro en je krijgt er nog een groter LCD scherm voor
        Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

        Comment


        • #5
          Re: PANASONIC LUMIX DMC-TZ2 vs. PANASONIC LUMIX DMC-TZ3

          Niemand meer met nog goede argumenten of andere opties ?
          Fujifilm X-PRO2 - Fujifilm XF 16mm F1.4 - Fujifilm XF 23mm F2 - Fujifilm XF 35mm F2 - Fujifilm XF 50mm F2 - Fujifilm EF-X20 - Canon Speedlite 580EX II - Manfrotto 055XPROB met de Manfrotto 488RC2

          Comment


          • #6
            Re: PANASONIC LUMIX DMC-TZ2 vs. PANASONIC LUMIX DMC-TZ3

            Ik heb nu zelf al 2 weken de TZ3 en ben er heel tevreden over. De menu instellingen zijn makkelijk, zoom is goed, LCD scherm is groot, en hij trekt natuurlijk mooie foto's.
            Mijn fotograaf heeft wel gezegd dat deze toestellen van panasonic bekend is om z'n ruis dus hoger als 400 iso kan je beter niet gaan. Best op 100 en 200.
            Voor de rest zei em dat het een heel goed toestel is en dat het heel goed verkoopt.

            Comment

            Working...
            X