Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Ik zie door het bos de bomen niet meer

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Ik zie door het bos de bomen niet meer

    Help, ik sta op het punt om een nieuwe camera aan te schaffen en ben aan het twijfelen tussen de Nikon 40d en Canon EOS 400d.
    Aangezien ik nog een analoge EOS300 heb met bijbehorend 70-300 objectief staat de wijzer klein beetje in het voordeel van de Canon.
    Ik heb hier al vanalles gelezen over beide camera's (contra's: 40D alleen in objectief AF, EOS 400D onderbelicht.....) dus doe ik een beroep op jullie deskundigheid.
    Doel is vooral om mettertijd portretten (binnenhuis, dochter des huizes die geen 5 minuten stilzit) ), macro en actie fotografie te doen (bv. de F1 op Franchorchamps in juli). Laat die gedachte dus de vrije loop en help deze arme sukkelaar
    Album: http://www.flickr.com/photos/zinno01/

  • #2
    Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer

    Als je keuze enkel en alleen beperkt blijft tot de Nikon D40 en Canon EOS 400D zou ik voor de Canon gaan. De nikon D40 werkt wel met alle lenzen van Nikon MAAR het toestel heeft geen ingebouwde scherpstelmotor, alleen lenzen met een ingebouwde scherpstelmotor gaan dus automatisch focussen, de andere zal je manueel moeten scherpstellen.
    There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
    A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
    Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

    Comment


    • #3
      Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer

      Oorspronkelijk geplaatst door zinno01 Bekijk bericht
      EOS 400D onderbelicht.....
      Dat onderbelicht is een fabeltje, een hardnekkig, maar een fabeltje.

      Comment


      • #4
        Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer

        In de Makro staat er een 400D voor 750 euro met een 18-55mm kitlens,
        en een optionele 55-200mm lens voor nog eens 150 euro.
        Als je dit toestel zou kopen, kan je ook nog eens genieten van een 80 euro cashback van Canon.

        'k Ben zelf ook aan 't twijfelen tussen de volgende toestellen:
        - Canon 400D
        - Nikon D80
        - Nikon D40(x)
        - Eventueel zelfs de FZ50, omdat je dan zoveel lenzen niet hoeft te kopen.

        Normaal gezien wordt het de D80, want de D40 is een pak kleiner,
        en met Canon heb ik geen ervaring. Met Nikon heb ik ook maar weinig ervaring.

        In ieder geval, 'k ben nog een beginner, maar 'k wil dit leren.
        | Nikon D80 || Nikon AF-S 18-135mm DX || B+W UV Filter (67 E) || Sandisk SD 2048MB Ultra II || Manfrotto 055XDB statief + 804RC2 kop || Lowepro TLZ tas |

        Comment


        • #5
          Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer

          Als je keuze enkel en alleen beperkt blijft tot de Nikon D40 en Canon EOS 400D zou ik voor de Canon gaan. De nikon D40 werkt wel met alle lenzen van Nikon MAAR het toestel heeft geen ingebouwde scherpstelmotor, alleen lenzen met een ingebouwde scherpstelmotor gaan dus automatisch focussen, de andere zal je manueel moeten scherpstellen.
          De Canon heeft toch ook geen ingebouwde scherpstelmotor .
          Grapje hoor, ik begrijp wel wat je bedoelt...het Nikon-gamma heeft een (groot?) aantal lenzen die enkel met een scherpstelmotor in de camera werken... (dit klopt toch hé? 't is maar van horen zeggen want ikzelf ben een Canonist )
          meer foto's op http://www.flickr.com/photos/8416810@N06/

          Comment


          • #6
            Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer

            Oorspronkelijk geplaatst door NiTroXiTy Bekijk bericht
            In de Makro staat er een 400D voor 750 euro met een 18-55mm kitlens,
            Bij Konijnenberg voor € 741... 's niet echt "superster"

            Comment


            • #7
              Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer

              Dank voor de reacties, momenteel blijft mijn voorkeur uitgaan naar de Canon, mede door dat hij bij digicamshop 711 euro kost. Denken jullie dat mijn oud 70-300 objectief problemen geeft of niet?
              Album: http://www.flickr.com/photos/zinno01/

              Comment


              • #8
                Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer

                Oorspronkelijk geplaatst door zinno01 Bekijk bericht
                Denken jullie dat mijn oud 70-300 objectief problemen geeft of niet?
                Geen flauw idee, misschien in de stabilisatie.
                Qua aansluiting zal je misschien een tussen-ring nodig hebben, misschien ook niet.
                Van Canon ken ik niet veel.

                De 400D lijkt me een interessant toestel, maar 'k denk dat het toch een D80 met een 18-135mm lens zal worden voor mij.
                | Nikon D80 || Nikon AF-S 18-135mm DX || B+W UV Filter (67 E) || Sandisk SD 2048MB Ultra II || Manfrotto 055XDB statief + 804RC2 kop || Lowepro TLZ tas |

                Comment


                • #9
                  Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer

                  Geef de volledige naam van je lens eens, zoals die op de doos staat, en van welk jaar is die lens?
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment


                  • #10
                    Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer

                    Oorspronkelijk geplaatst door NiTroXiTy Bekijk bericht
                    Geen flauw idee, misschien in de stabilisatie.
                    Qua aansluiting zal je misschien een tussen-ring nodig hebben, misschien ook niet.
                    Van Canon ken ik niet veel.
                    Je bedoelt de AF of autofocus, IS of Image Stabilisation zit in sommige lenzen, degene waar IS op staat.
                    Tussenring ? Nee hoor, Als het een EF lens is past ze.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer

                      Oorspronkelijk geplaatst door Compumax Bekijk bericht
                      Je bedoelt de AF of autofocus, IS of Image Stabilisation zit in sommige lenzen, degene waar IS op staat.
                      Tussenring ? Nee hoor, Als het een EF lens is past ze.
                      Hoi,

                      alle EF lenzen passen op alle EOS camera's, analoog of digitaal.
                      groetjes
                      Filip

                      Comment


                      • #12
                        Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer

                        Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                        Geef de volledige naam van je lens eens, zoals die op de doos staat, en van welk jaar is die lens?
                        Zal vanavond even kijken want zo van buiten weet ik het niet meer, de ouderdom zal rond de 8 jaar liggen.
                        Album: http://www.flickr.com/photos/zinno01/

                        Comment


                        • #13
                          Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer

                          alle lenzen van de EOS 300 zijn compatibel met de digitale EOS reeks, dus ook de EOS 400D. Je zit wel met de cropfactor van 1.6 door de kleinere sensor van de 400D dus je gaat ipv 70-300 ongeveer een 110 - 460 equivalent hebben maar de lens gaat AF hebben.

                          die lens zal wel niet van de allerhoogste kwaliteit zijn maar ok, je gaat al een instap-telezoom hebben...

                          ik ben van mijn 400D heeeel erg tevreden... ik heb mijn 400D ook wel constant op exposure compensation +2/3 gezet maar dit is niet echt noodzakelijk... als je dit niet doet, zijn misschien je foto's niet 100% bruikbaar recht uit de camera zonder nabewerking op de computer, maar laat dit je zeker niet tegenhouden.

                          gezien het gebruik van de camera nogal gaat varieren ga je wel een redelijk arsenaal aan lenzen moeten hebben want het is nogal uiteenlopend :

                          portretten (binnenhuis, dochter des huizes die geen 5 minuten stilzit) )
                          macro
                          actie fotografie

                          dit zijn 3 categorieen met 3 verschillende types lenzen, houd hier dus ook rekening mee...
                          With Canon, I can (or at least try)
                          Photastic.be ~ Passion for the picture
                          Nieuwe site

                          Comment


                          • #14
                            Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer

                            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                            alle lenzen van de EOS 300 zijn compatibel met de digitale EOS reeks, dus ook de EOS 400D. Je zit wel met de cropfactor van 1.6 door de kleinere sensor van de 400D dus je gaat ipv 70-300 ongeveer een 110 - 460 equivalent hebben maar de lens gaat AF hebben.

                            die lens zal wel niet van de allerhoogste kwaliteit zijn maar ok, je gaat al een instap-telezoom hebben...

                            ik ben van mijn 400D heeeel erg tevreden... ik heb mijn 400D ook wel constant op exposure compensation +2/3 gezet maar dit is niet echt noodzakelijk... als je dit niet doet, zijn misschien je foto's niet 100% bruikbaar recht uit de camera zonder nabewerking op de computer, maar laat dit je zeker niet tegenhouden.

                            gezien het gebruik van de camera nogal gaat varieren ga je wel een redelijk arsenaal aan lenzen moeten hebben want het is nogal uiteenlopend :

                            portretten (binnenhuis, dochter des huizes die geen 5 minuten stilzit) )
                            macro
                            actie fotografie

                            dit zijn 3 categorieen met 3 verschillende types lenzen, houd hier dus ook rekening mee...
                            Hehe, eindelijk iemand die NIET standaard onderbelicht, maar overbelicht!
                            ______
                            www.vue.photo

                            Comment


                            • #15
                              Re: Ik zie door het bos de bomen niet meer

                              Ok, bedankt voor de klare en duidelijke toelichting allemaal, de kogel is door de kerk en het zal dus de EOS 400D worden.
                              Ik weet dat ik zeer uiteenlopende onderwerpen heb om te fotograferen maar voor nu zal het wel volstaan tot ik in de loop der jaren mijn collectie objectieven (al dan niet 2de hands) kan uitbouwen.
                              Album: http://www.flickr.com/photos/zinno01/

                              Comment

                              Working...
                              X