Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

de EF 55-200 mm

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • de EF 55-200 mm

    hallo
    die canon EF 55-200 mm zou ik die kunnen gebruiken om autosport, wielerwedstrijden mee te kunnen fotograferen?
    en zou er me iemand zeggen wat een goede all round lens zou zijn voor gebouwen, dieren en landschappen te fotograferen.
    mvg

  • #2
    Re: de EF 55-200 mm

    De 55-200 mm is een lens die (terecht denk ik) niet veel aangeraden wordt.
    Als vervanging kan je kijken naar de Canon 90-300 USM of de Sigma 70-300 APO.

    Doch zal je het moeilijk hebben om auto's te fotograferen.

    Een andere, net opgestarte, thread kan je hier vinden!
    Canon EOS 50D | Canon EF 70-200 F4 L USM | Canon EF 400 F5.6 L USM | Canon EF 16-35 F2.8 L USM II | Canon EF 85 F1.8 USM | Canon EF 50 F1.4 USM | Canon Speedlite 430EX | LowePro Computrekker Plus AW

    Comment


    • #3
      Re: de EF 55-200 mm

      Bedoel je dat ik met de Canon 90-300 USM of de Sigma 70-300 APO het nog steeds moeilijk zal hebben voor de autosport.
      Het is niet echt de bedoeling om me volledig te richten op de autosport. als ik al iet wa defitige plaatjes kan schieten. 'k zou ook nog graag foto's met die lens willen nemen zoals van dieren, landschappen en gebouwen is die 90-300 USM daar ook goed voor?
      Last edited by submitter; 18 juni 2007, 19:55. Reden: tekst was nog niet af

      Comment


      • #4
        Re: de EF 55-200 mm

        Zoek in deze tabel naar de 55-200, en dan zie je heel snel waarom die hier niet aangeraden wordt:
        http://www.photozone.de/active/surve...vitar%20AF'%22

        Voor sportfotografie is de autofocus zeker niet snel genoeg, en optisch is het ook geen hoogvlieger (al staan er hier op het forum wel een paar knappe vliegtuigfoto's die met de 55-200 gemaakt zijn).

        Het is dus wel mogelijk om er mooie foto's mee te maken, maar als het wat moeilijker wordt, dan zal je veel meer mislukte foto's hebben dan met een betere (en spijtig genoeg ook duurdere) lens.
        http://barthuysmans.smugmug.com/
        BD0338BE

        Comment


        • #5
          Re: de EF 55-200 mm

          Kijk eens naar de "EF 70-200 L", daar zijn 4 versies van, afhankelijk van je budget kies je er eentje uit.
          Tot sluitertijd, Dirk

          Comment


          • #6
            Re: de EF 55-200 mm

            Oorspronkelijk geplaatst door FotoDirk Bekijk bericht
            Kijk eens naar de "EF 70-200 L", daar zijn 4 versies van, afhankelijk van je budget kies je er eentje uit.
            Ter aanvulling: kijk eens in 'aangeboden'. Daar staat er minstens eentje te koop en met een beetje zoeken misschien nog eentje. Kopen van BD is over het algemeen bijzonder veilig.
            ______
            www.vue.photo

            Comment


            • #7
              Re: de EF 55-200 mm

              Die EF 70-200mm f4,0 L USM gaat misschien nog in m'n budget.
              Is deze lens ook geschikt voor o.a dieren (vooral vogels), landschappen en gebouwen te fotograferen?
              Das een goeie link trouwens black b@ndit, waarvoor dank

              Comment


              • #8
                Re: de EF 55-200 mm

                Oorspronkelijk geplaatst door submitter Bekijk bericht
                Die EF 70-200mm f4,0 L USM gaat misschien nog in m'n budget.
                Is deze lens ook geschikt voor o.a dieren (vooral vogels), landschappen en gebouwen te fotograferen?
                Voor dieren (vooral vogels) zal je te weinig tele hebben. Dat kan ik zelf aan den lijve ondervinden. De lens is scherp, lichtsterk (ondanks F4) en vrij licht van gewicht. Voor landschappen zal je met 70 mm dan weer (te) veel tele hebben, eveneens als voor gebouwen.

                De 70-200's (in welke versie dan ook) zijn sowieso toplenzen. Het kiezen zal uiteindelijk afhangen van 2 dingen in mijn ogen:
                - budget
                - lichtsterkte (met keuze tussen of 2.8 of IS)

                Groeten
                Jense
                Canon EOS 50D | Canon EF 70-200 F4 L USM | Canon EF 400 F5.6 L USM | Canon EF 16-35 F2.8 L USM II | Canon EF 85 F1.8 USM | Canon EF 50 F1.4 USM | Canon Speedlite 430EX | LowePro Computrekker Plus AW

                Comment


                • #9
                  Re: de EF 55-200 mm

                  En de 75-300 IS USM, of is dat geen optie ? Op een crop geeft dat toch tot 480, de prijs is 'redelijk' en de kwaliteit wordt over het algemeen als 'OK' omschreven.

                  Comment


                  • #10
                    Re: de EF 55-200 mm

                    Voor landschappen en gebouwen te fotograferen wat voor een lens, of hoeveel mm, is daar voor vereist?
                    Omdat ik een beginner ben zal ik in het begin dan voldoende hebben aan miijn kitlens 18-55mm?
                    groeten

                    Comment

                    Working...
                    X