Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

1d Mk2 - Tip

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 1d Mk2 - Tip

    Voor iedereen die een 1DMK2 heeft en mss hetzelfde probleem tegenkwam of komt. Met deze cam kan je alleen de personal functions aanpassen en in mijn geval zelfs fotos overzetten via FIREWIRE anders lukt dit niet.

    Dus via USB lukt bij mij niks... Alleen via Iphoto (apple) ziet hij de mk2 wel. Maar dus een firewire gaan halen en alles werkt vanaf nu perfect.

    Dit is gewoon een tip omdat ik op internet al veel mensen heb gezien met het zelfde probleem maar niemand had een oplossing. Je vind er ook nergens iets over.

    Dus de oplossing FIREWIRE
    HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
    Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

  • #2
    Re: 1d Mk2 - Tip

    Bedankt om hier een topic aan te wijden!
    Helaas was ik te koppig om eerst wat opzoekwerk te doen en heb ik eerst alle Canon software geinstalleerd op zowel Mac als pc, om dan uiteindelijk tot dezelfde conclusie te komen

    Comment


    • #3
      Re: 1d Mk2 - Tip

      Oorspronkelijk geplaatst door X Jan X Bekijk bericht
      Voor iedereen die een 1DMK2 heeft en mss hetzelfde probleem tegenkwam of komt. Met deze cam kan je alleen de personal functions aanpassen en in mijn geval zelfs fotos overzetten via FIREWIRE anders lukt dit niet.

      Dus via USB lukt bij mij niks... Alleen via Iphoto (apple) ziet hij de mk2 wel. Maar dus een firewire gaan halen en alles werkt vanaf nu perfect.

      Dit is gewoon een tip omdat ik op internet al veel mensen heb gezien met het zelfde probleem maar niemand had een oplossing. Je vind er ook nergens iets over.

      Dus de oplossing FIREWIRE
      vreemd, bij mij werkt het foto's overzetten perfect via USB op pc en imagetank (personal functions gebruik ik niet echt)
      echt veel gebruik ik dit niet,behalve wanneer ik foto's heb genomen op mijn SDHC kaartjes, die herkent mijn kaartlezer niet...
      toch bedankt voor de tip

      ah ja, en nu pas zie ik dat het al een half jaar oud topic is
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: 1d Mk2 - Tip

        Foto's overzetten gaat inderdaad (traag) met usb1.1
        Maar dingen zoals 'creator name' veranderen lukt blijkbaar niet via usb...

        En ik heb ook een kaartlezertje maar als je dat thuis laat liggen heb je daar niet veel aan

        Comment


        • #5
          Re: 1d Mk2 - Tip

          Zie ook hier : http://forum.belgiumdigital.com/show...hlight=1D+MkII

          Heb dus zelf ook ooit da 'probleem' geconstateerd
          :::: Canon :::: 1D MkII N
          :::: Lenzen :: 17-40 4.0│24-105 4.0 IS│70-200 2.8 IS│100-400 4.5-5.6 IS
          :::: Varia ::::: 1.4 X│1.7 X│2.0 X│420EX│G6

          Comment

          Working...
          X