Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Afwijkend afdrukformaat printen

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Afwijkend afdrukformaat printen

    Ik kom er maar niet uit!
    Ik heb een epson 3800 stylus pro, nu wil ik op een afwijkend papierformaat printen, maar hoe doe ik dat?
    Ik wil een print maken op 37,1 cm breed x 36,4 cm hoog.
    Ik print vanuit photoshop cs2, maar ik snap niet hoe ik zelf een andere papierformaat kan aanmaken (of kan dit helemaal niet?) Als ik papierformaat A2 neem, komt mijn print niet goed op het papier.
    Ben nu al een paar uur aan het zoeken maar ik kom er niet uit, wie kan me helpen??

  • #2
    Re: Afwijkend afdrukformaat printen

    Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
    Ik kom er maar niet uit!
    Ik heb een epson 3800 stylus pro, nu wil ik op een afwijkend papierformaat printen, maar hoe doe ik dat?
    Ik wil een print maken op 37,1 cm breed x 36,4 cm hoog.
    Ik print vanuit photoshop cs2, maar ik snap niet hoe ik zelf een andere papierformaat kan aanmaken (of kan dit helemaal niet?) Als ik papierformaat A2 neem, komt mijn print niet goed op het papier.
    Ben nu al een paar uur aan het zoeken maar ik kom er niet uit, wie kan me helpen??
    Misschien even kijken naar het programma Qimage kijken. Is welliswaar betalend (eenmalige, perpetual licence), maar daar kun je zo ongeveer alles in doen wat je wil... vb. ook meerder afdrukformaten op 1 blad...
    Al mijn prints gebeuren hiermee, temeer daar Qimage ook zijn eigen printerinstellingen onthoudt. Ik kan dus in Windows gewoon een standaardparameter gebruiken en in Qimage een foto-instelling...
    Canon 10D, glass, flashes & extra's
    Fuji S602Z & extra's
    www.CooMa.be BD0176BE

    Comment


    • #3
      Re: Afwijkend afdrukformaat printen

      Bedankt, maar het moet toch ook in photoshop kunnen of niet??

      Comment


      • #4
        Re: Afwijkend afdrukformaat printen

        Ik heb het een paar keer met PS geprobeerd, maar heel snel "afgeleerd" omdat het altijd iets was. Ondertussen mijn €50 al dubbel en dik terugverdiend omdat Qimage gewoon veel consistenter en flexibeler is...
        Canon 10D, glass, flashes & extra's
        Fuji S602Z & extra's
        www.CooMa.be BD0176BE

        Comment


        • #5
          Re: Afwijkend afdrukformaat printen

          Oh???? 50 euro kan er wel vanaf hoor, haha, ik dacht dat het programma veel duurder zou zijn.
          Nou ja goed mocht ik er niet uitkomen dan ga ik eens kijken of dat printprogramma wat voor me is.
          Het is een makkelijk en overzichtelijk programma neem ik aan?? En in het nederlands??

          Comment


          • #6
            Re: Afwijkend afdrukformaat printen

            't Is zijn geld dubbel en dik waard, maar ... het is in het engels en is even wennen, je zal het moeten leren gebruiken, eens je het onder de knie hebt gebruik je niks anders meer.

            mvg

            Comment


            • #7
              Re: Afwijkend afdrukformaat printen

              mmm ik heb net gekeken en ik vind het wel weer een nadeel dat het in het engels is, ben ook zo gewent aan mijn nederlandse photoshop (verwend ik weet het)

              Comment


              • #8
                Re: Afwijkend afdrukformaat printen

                Ik ben volledig overgeschakeld op MacPro voor mijn fotobewerking maar printen doe ik nog steeds via een PC met Qimage op. Zo goed is dat programma!

                Comment


                • #9
                  Re: Afwijkend afdrukformaat printen

                  Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
                  mmm ik heb net gekeken en ik vind het wel weer een nadeel dat het in het engels is, ben ook zo gewent aan mijn nederlandse photoshop (verwend ik weet het)

                  Tsja, kwestie van gewoonte... Ik werk uit principe altijd in de oorspronkelijke taal van het programma (meestal Engels), gewoon al omdat er vaak "onvolkomenheden" in de Nederlandse vertaling zit... Niet uit snobisme, maar ben zelf vertaler
                  Ik herinner me nog goed dat een Nokia 6110 minder opties had in het Nederlands dan in het Engels

                  Trouwens, met de icoontjes van Qimage kom je heel ver...
                  Canon 10D, glass, flashes & extra's
                  Fuji S602Z & extra's
                  www.CooMa.be BD0176BE

                  Comment


                  • #10
                    Re: Afwijkend afdrukformaat printen

                    Nou ja ik ben er inmiddels wel achter dat een printprogramma dus geen overbodige luxe is, jammer, want ik wil nu een simpel printje maken op een afwijkend papierformaat vanuit photoshop en niemand weet hoe dat moet en of dat wel kan.

                    Ben in ieder geval weer een stukje wijzer geworden.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Afwijkend afdrukformaat printen

                      Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
                      Nou ja ik ben er inmiddels wel achter dat een printprogramma dus geen overbodige luxe is, jammer, want ik wil nu een simpel printje maken op een afwijkend papierformaat vanuit photoshop en niemand weet hoe dat moet en of dat wel kan.

                      Ben in ieder geval weer een stukje wijzer geworden.
                      Hi,

                      Wat je vraagt is extreem eenvoudig: je selecteert de 3800 in PS(e), gaat naar properties, en dan paper-size, en daar kies je user defined, en doe je instellingen. Piece of cake.

                      Paul.
                      DPaul - A.FIAP
                      D810, nikkors and other stuff

                      Comment


                      • #12
                        Re: Afwijkend afdrukformaat printen

                        Oh??? Klinkt wel heel simpel ja, ga ik snel proberen hopelijk dat het me lukt, ik heb de nederlandse versie, bedankt!!!

                        Comment


                        • #13
                          Re: Afwijkend afdrukformaat printen

                          Ik kom er dus nog steeds niet uit, hoe simpel het ook klinkt, ik krijg mijn print niet in de juiste verhoudingen op het papier wat ik ook doe.
                          Ik heb een vel van 37,1 breed x 36,4 cm hoog, kan je stap voor stap uitleggen wat ik moet doen?

                          Comment


                          • #14
                            Re: Afwijkend afdrukformaat printen

                            Oorspronkelijk geplaatst door corrine Bekijk bericht
                            Ben nu al een paar uur aan het zoeken maar ik kom er niet uit, wie kan me helpen??
                            Je bent nu ondertussen al 8 dagen aan 't zoeken, zou je toch Qimage niet eens proberen?

                            Comment


                            • #15
                              Re: Afwijkend afdrukformaat printen

                              Qimage is een fantastisch stukje software, alleen is het af en toe wat tegendraads (niet intuitief) te noemen.

                              On-topic:
                              Ik ben een beetje verward door de vraagstelling.
                              Heb je een vel papier van een bepaalde grootte en wil je dat gebruiken met de 3800, of heb je een vel A2 en wil je daar een afdruk op maken van 37,1 cm breed x 36,4 cm hoog?

                              In het eerste geval zal je een aangepast papierformaat moeten aanmaken, maar zal je toch problemen met de afdruk. Want je gaat die vlag van "randloos" activeren, en Epson heeft de onhebbelijke gewoonte van de foto dan een paar procenten vergroten, waardoor het originele formaat niet meer klopt. (ik had recent hetzelfde met een afdruk die WEL perfect op het papier paste, maar door die stomme vlag van randloos te vergeten stonden m'n snijtekens 1 cm verder uit elkaar dan de verwachte 38 cm, zonder die randloos vlag was het perfect 38 cm)

                              Het beste is dus een vel te nemen dat voldoende groot is, in Photoshop je canvas op de perfecte grootte te maken, en dan af te drukken met snijtekens, hetzij uit Photoshop, hetzij met Qimage.

                              Comment

                              Working...
                              X