Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aspherical IF Sigma 28-200mm 1:3.5-5.6 (Pentax)

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aspherical IF Sigma 28-200mm 1:3.5-5.6 (Pentax)

    Aspherical IF Sigma 28-200mm 1:3.5-5.6 (Pentax)

    Deze lens kan ik kopen voor een 100€, is dit de moeite waard? Of gewoon laten voorbij gaan?

    groetjes & bedankt
    Mattie

  • #2
    Re: Aspherical IF Sigma 28-200mm 1:3.5-5.6 (Pentax)

    Hangt ervan af waarvoor je ze zou gebruiken. Als je een goedkope oplossing wilt om op reis niet van objectief te moeten wisselen, is het allicht wel een alternatief.

    Allicht een objectief dat rond de 200mm niet zo scherp meer zal zijn, en rond de 28mm behoorlijk wat vertekening zal hebben. Nu is het natuurlijk een objectief dat voor 35mm kleinbeeld is gemaakt, dus zal de vertekening op 28mm relatief meevallen. Op kleinbeeld zal het bovendien wat vignetteren (verdonkering van de hoeken), maar dat zal je door de APS-C uitsnede niet merken.

    Wel heb je met deze geen breedhoek hé. 28mm op APS-C is nu eenmaal eerder een standaardbeeldhoek. Als je graag groots en wijds fotografeert of erg intiem van dichtbij op je onderwerp, dan ga je met dit objectief als enige niet aan je trekken komen. Je kan het nog wel combineren met de DA18-55 voor de breedhoek, maar dan kan je beter de DA50-200 kopen want die is lichter en beter. Alleen ga je die niet voor EUR 100 vinden... De EUR 100 die je er extra aan zal geven is het m.i. wel waard, maar over budgetten kan jij natuurlijk als enige oordelen...

    Wim
    Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

    Comment


    • #3
      Re: Aspherical IF Sigma 28-200mm 1:3.5-5.6 (Pentax)

      Dit is nog eens een zinvolle uitleg
      maar het is inderdaad ook wel zo dat ik op dit moment bijna uitsluitend manuele lenzen heb en er ook wel eens 1 wou hebben die op AF werkt. Nu, 100€ is natuurlijk niet veel geld.
      De DA15-50 heb ik reeds in mijn bezit al standaard lensje... Ben ik tochwel tevreden van.

      Comment

      Working...
      X