Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon 180 2.8

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon 180 2.8

    Zou de nikon 180 2.8 een goede lens zijn voor het fotograveren van sport zoals wielrennen,cyclo-cross,autosport .Wie heeft er ervaringen met deze lens? Ik ben gewoon om met een bescheiden zoomlensje te fotograveren ( 24-120 mm)en (70-210 mm). beiden niet lichtsterk. Nu zou ik wat spaarcenten willen spenderen aan een betere(lichtsterkere )lens.De lichtsterke telezoomlensen liggen niet binnen mijn budget.Vandaar dat ik dacht aan de 180 2.8.IN combinatie met de d100 is mijn brandpuntafstand 270 mm.
    Groeten, Gerdo
    Last edited by gerdo; 18 juni 2007, 22:40.
    Groeten,GERDO

  • #2
    Re: nikon 180 2.8

    een dijk van een objectief. Zelf heb ik er geen last van dat je maar een brandpunt hebt. Ik gebruik het als ik wat naar voren of naar achteren kan lopen.

    Hoe scoort dit objectief tov de andere Nikkor objectieven:

    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

    Comment


    • #3
      Re: nikon 180 2.8

      Ik denk toch dat je bij snel bewegende dingen zoals auto's en fietsers en zo beter af zal zijn met een zoomlens. Als ik van jou was zou ik even doorsparen voor een tweede hands lichtsterke zoom, je zal er geen spijt van hebben.

      Comment


      • #4
        Re: nikon 180 2.8

        Ondanks de superieure optische kwaliteiten beschikt de 180 wel over een 'oude' tragere AF. Voor portret en close-up is dit geen enkel probleem, maar voor sport zal je toch beter af zijn met een recente AFS-lens.
        De 70-200/2.8 AFS VR en de 80-200/2.8 AFS (alleen nog tweedehands te vinden) zijn de enige die mij direct te binnen vallen. Uiteraard zijn dit geen goedkope hebbedingetjes...
        Minder glas dan vroeger, maar beter.

        Comment


        • #5
          Re: nikon 180 2.8

          Super lens. Via de 1.5 regel komt ze overeen met een 270mm . Da's dus bijna een 300 F2.8 in FF. AFS lenzen zijn idd nog een stuk sneller.
          Ik gebruik ze minder sinds ik digitaal werk vermits ik 270mm nét wat te lang vind voor mijn soort sportfotografie. De 105VR heeft haar plaats ingenomen (komt overeen met een 160mm )
          Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

          Comment


          • #6
            Re: nikon 180 2.8

            Bedankt voor de reacties.Het is wel de 180 af-d 2.8 if ed dat ik bedoel he.Is die lens echt zoveel trager?Zou de 105 vr 2.8 een betere keuze zijn ?Ik begin te twijfelen Groeten , Gerdo
            Last edited by gerdo; 18 juni 2007, 22:42.
            Groeten,GERDO

            Comment


            • #7
              Re: nikon 180 2.8

              De AF van alle typen 180mm is ongeveer even snel naar mijn ervaring. Je mag de mijne testen
              Sony en Olympus
              Fotoseries

              Comment


              • #8
                Re: nikon 180 2.8

                Oorspronkelijk geplaatst door Spanjaart Bekijk bericht
                De AF van alle typen 180mm is ongeveer even snel naar mijn ervaring. Je mag de mijne testen
                Heel vriendelijk van U, maar de afstand tussen onze woonplaatsen is te ver af. Groeten , Gerdo
                Groeten,GERDO

                Comment


                • #9
                  Re: nikon 180 2.8

                  Ik heb de AF 180 IF/ED F2.8 en ze is toch trager dan pakweg een 27-70 AFS F2.8. Maar nog altijd snel genoeg voor aktiefotografie, dat is zeker.
                  Er zit geen AF motor in de 180, dus aandrijving is via de camerabody. Een D2X kan daar prima mee overweg , maar op m'n F801S is ze merkelijk trager.
                  Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                  Comment


                  • #10
                    Re: nikon 180 2.8

                    Zou de 105 vr 2.8 een betere keuze zijn ?Ik begin te twijfelen Groeten , Gerdo
                    Zeker een betere keuze, haarscherp ook voor portret/sport bovendien een prachtige macro met AFS en VR brandpunt 157,5mm op digitaal met een heel goede zonnekap
                    Je kan ze hier gerust eens komen testen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: nikon 180 2.8

                      'k zal er nog eens goed moeten over nadenken. Met de 105 mm heb ik op +- 160mm van brandpuntafstand.Is dat niet wat te kort voor wielrennen?Groeten ,Gerdo
                      Groeten,GERDO

                      Comment


                      • #12
                        Re: nikon 180 2.8

                        'k zal er nog eens goed moeten over nadenken. Met de 105 mm heb ik +- 160mm van brandpuntafstand.Is dat niet wat te kort voor wielrennen?Groeten ,Gerdo
                        Groeten,GERDO

                        Comment


                        • #13
                          Re: nikon 180 2.8

                          Voor mij is die 105 lang genoeg.
                          Ik heb de 105VR onder andere voor DEZE gebruikt.. de 180mm is slechts op het laatst uit m'n tas gekomen?
                          Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                          Comment


                          • #14
                            Re: nikon 180 2.8

                            Voor sport zou ik toch kiezen voor een zoomlens. Met 180mm zal je niet tekort komen voor cyclocross en wielrennen maar kan je wel op bepaalde momenten te veel hebben.
                            Ik zou eerder een 70-200 van sigma aanraden ( maar een kleine 100 euro meer dan de prime) of de 80-200 van nikon (is wel al een goeie 200 euro meer).

                            Daardoor heb je toch net iets meer vrijheid dan met een prime.
                            ... see the ART not the TOOL ...

                            Comment


                            • #15
                              Re: nikon 180 2.8

                              Oorspronkelijk geplaatst door inv Bekijk bericht
                              Voor sport zou ik toch kiezen voor een zoomlens. Met 180mm zal je niet tekort komen voor cyclocross en wielrennen maar kan je wel op bepaalde momenten te veel hebben.
                              Ik zou eerder een 70-200 van sigma aanraden ( maar een kleine 100 euro meer dan de prime) of de 80-200 van nikon (is wel al een goeie 200 euro meer).

                              Daardoor heb je toch net iets meer vrijheid dan met een prime.
                              Maar je verliest wel de superscherpte op f2.8 Ook wegen die zooms een pak meer.

                              MVG,

                              Comment

                              Working...
                              X