Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

LCD scherm EOS 30D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • LCD scherm EOS 30D

    Ik heb nog maar pas mijn camera ( 30D) en had een vraagje i.v.m. het lcd scherm.

    Is het normaal dat als je camera beweegt ( vb. schokken in auto, trein) terwijl je je opnames bekijkt op het lcd scherm, dat deze bibberen.Alsof het weergavescherm binnenin los zit van het glas van het lcd scherm en deze meebeweegt met de trilling van het toestel. ( beetje moeilijk uit te leggen, ik hoop dat jullie begrijpen wat ik wil zeggen)

    Bij de weergave van mijn opnames in het lcd scherm, vullen deze niet het volledige scherm, maar heb ik een zwart/grijze rand onder en bovenaan de opname. Is dat normaal? In de boekskes staat dat de opname het volledige scherm vult.

    hopelijk kunnen jullie me helpen. Heb al wel 20 keer de handleiding doorgezocht, instellingen nagekeken maar heb niks kunnen vinden dat me verder helpt.

  • #2
    Re: LCD scherm EOS 30D

    Herken dit niet bij mijn 30D. "bomvrij" en volledig scherm.
    Alleen dat de weergave wat warmer(geler) en donkerder is dan de uiteindelijke weergave op de pc; beetje op letten als je terugkijkt of je de instellingen juist had / moet wijzigen.
    'k ga voor de plaatjes, hardware en techniek zijn voor mij daaraan onderschikt.

    Comment


    • #3
      Re: LCD scherm EOS 30D

      Heb intussen 's ff gecheckt; begrijp nu wat je bedoelt met grijze randen!
      De volledige (genomen) foto wordt weergegeven, maar heeft een andere Lengte/breedte verhouding dan het LCD schermpje (standaard Canon display, wordt in meerdere cam. type's gebruikt).
      de 400D heeft de zelfde sensor & display, maar daar wordt ie op 10mp gebruikt en vult ie wel het LCD-schermpje.
      De 30D gebruikt 'm op 8mp (grotere pix) en benut de sensor in een meer "breedbeeld" weergave/foto.
      ps; als je de foto's op je pc naturel weergeeft (windows/diavoorstelling), zie je ook die (grotere) zwarte balk onder&boven.
      'k ga voor de plaatjes, hardware en techniek zijn voor mij daaraan onderschikt.

      Comment


      • #4
        Re: LCD scherm EOS 30D

        Oorspronkelijk geplaatst door Astral Bekijk bericht
        de 400D heeft de zelfde sensor & display, maar daar wordt ie op 10mp gebruikt en vult ie wel het LCD-schermpje.
        bij mij niet hoor...
        ik heb zwarte randen op 10mp
        logisch want de beeldverhouding van een 400D scherm is 4:3 terwijl de sensor foto's neemt op 3:2
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: LCD scherm EOS 30D

          Bedankt voor de reacties. Ik vond het al zo raar dat ik nergens iets vond om die instelling eventueel te veranderen. Dus wat ze in de "boekskes" schrijven moet je ook niet altijd geloven en de foto's van de 30D met foto die volledig het lcd scherm vult zonder randjes en zonder "zoomblokje" zullen dan ook wel bewerkt zijn.

          Groetjes

          Comment

          Working...
          X