Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Extra (zoom)camera.

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Extra (zoom)camera.

    Ik heb momenteel een G7 en deze heeft 6x zoom. Graag had ik nog een camera bijgekocht met dezelfde beeldkwaliteit als de G7 maar met een groter zoombereik. Wat ik hier op het forum kon vinden was bvb een Pana FZ50 maar ook een Fuji 9600 wordt regelmatig aanbevolen. Wat zou aan te raden zijn? De Sony H-9 (15x zoom) ken ik niet en is die te vergelijken met de FZ50 of 9600? Ik gebruik mijn G7 in alle omstandigheden (binnen & buiten) en dus de FZ50/9600/of andere zou hetzelfde moeten kunnen.

    Waarom geen DSLR dan?...hoor ik denken Omdat ik geen expert ben en ook geen tijd heb om mij erin te verdiepen.

    Alvast bedankt.

  • #2
    Re: Extra (zoom)camera.

    Hey juppekes

    Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
    Ik heb momenteel een G7 en deze heeft 6x zoom. Graag had ik nog een camera bijgekocht met dezelfde beeldkwaliteit als de G7 maar met een groter zoombereik. Wat ik hier op het forum kon vinden was bvb een Pana FZ50 maar ook een Fuji 9600 wordt regelmatig aanbevolen. Wat zou aan te raden zijn? De Sony H-9 (15x zoom) ken ik niet en is die te vergelijken met de FZ50 of 9600? Ik gebruik mijn G7 in alle omstandigheden (binnen & buiten) en dus de FZ50/9600/of andere zou hetzelfde moeten kunnen.

    Waarom geen DSLR dan?...hoor ik denken Omdat ik geen expert ben en ook geen tijd heb om mij erin te verdiepen.

    Alvast bedankt.
    Ik heb ook de G7 leuk speeltje

    Maar ik heb wel de teleconverter x2 erbij en daar heb je toch al redelijk zoom mee
    Bootjes

    Comment


    • #3
      Re: Extra (zoom)camera.

      Hey,

      Is er dan geen kwaliteitsverlies merkbaar?

      Bedankt!

      Comment


      • #4
        Re: Extra (zoom)camera.

        Hey juppekes

        Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
        Hey,

        Is er dan geen kwaliteitsverlies merkbaar?

        Bedankt!
        Alles heeft natuurlijk zijn beperkingen he maar ik ben daar toch zeer tevreden over

        Zie hier naar mijn maantje

        Hey juppekes Hier ben ik dan weer met mijn maantje :rolleyes: De vorige was maar een klein beetje maan, nu is het toch al een halve :D Ben nog altijd op zoek naar de beste instellingen voor mijn toestel om de maan op zijn mooist te trekken, maar ik geraak soms nogal in de war :p en dan krijg ik soms veschrikkelijke fotokes
        Bootjes

        Comment


        • #5
          Re: Extra (zoom)camera.

          Mmmm...ziet er inderdaad heel knap uit! Heb je per ongeluk ook een foto van een landschap of een object waarbij je helemaal inzoomt met deze lens?

          Alvast bedankt.

          Comment


          • #6
            Re: Extra (zoom)camera.

            Ok Mriya, 'k ben zo slim geweest om effe op jou nick te zoeken in het forum zodat ik jou threads kon terugvinden. Wat jij met je G7 doet, daar ben ik nog lang niet aan :-) 'k Heb ergens een foto gezien van zo'n opstijgende Boeing, wel als dat met die lens getrokken is zal ik mij direct ook zo eentje aanschaffen. En zo'n knappe macro foto's heb ik trouwens ook nog niet kunnen maken met die G7 van me. Knap hoor!

            Comment


            • #7
              Re: Extra (zoom)camera.

              Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
              De Sony H-9 (15x zoom) ken ik niet en is die te vergelijken met de FZ50 of 9600?
              De Sony H9 zou ik zeker niet kopen. Die heeft behoorlijk veel kwaliteitsproblemen.
              De FZ50 en S9600 zijn goede camera's. Hun bereik is wel behoorlijk verschillend.
              Dat van de FZ50 is 35-420mm, dat van de S9600 is 28-300mm.
              Als je meer geinteresseerd bent in het telebereik is de FZ50 een betere keuze.
              Dat is wel een behoorlijk grote camera.

              Een andere optie is de Canon S5.
              Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

              Comment


              • #8
                Re: Extra (zoom)camera.

                Hey juppekes

                Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                Mmmm...ziet er inderdaad heel knap uit! Heb je per ongeluk ook een foto van een landschap of een object waarbij je helemaal inzoomt met deze lens?

                Alvast bedankt.
                Als ik vanavond tijd heb zal ik een een paar voorbeelden maken en ze hier dan eens posten
                Bootjes

                Comment


                • #9
                  Re: Extra (zoom)camera.

                  Mimo,

                  Is de S5 in hetzelfde rijtje te plaatsen als de FZ50/9600? Die is vrij recent dacht ik, iemand hier al ervaring mee?

                  Mriya,

                  Ok, bedankt voor de moeite!

                  Comment


                  • #10
                    Re: Extra (zoom)camera.

                    Oorspronkelijk geplaatst door Mimo Bekijk bericht
                    De Sony H9 zou ik zeker niet kopen. Die heeft behoorlijk veel kwaliteitsproblemen.
                    De FZ50 en S9600 zijn goede camera's. Hun bereik is wel behoorlijk verschillend.
                    Dat van de FZ50 is 35-420mm, dat van de S9600 is 28-300mm.
                    Als je meer geinteresseerd bent in het telebereik is de FZ50 een betere keuze.
                    Dat is wel een behoorlijk grote camera.

                    Een andere optie is de Canon S5.
                    Het verhaaltje van de H9 en kwaliteitsproblemen...Dpreview sonyforum zeker
                    Ik heb er geen klagen over...
                    Mvg Tim

                    Comment


                    • #11
                      Re: Extra (zoom)camera.

                      Oorspronkelijk geplaatst door Cubalistic Bekijk bericht
                      Mimo,

                      Is de S5 in hetzelfde rijtje te plaatsen als de FZ50/9600? Die is vrij recent dacht ik, iemand hier al ervaring mee?
                      De S5 heeft een paar voordelen en nadelen tov. deze twee:

                      Voordelen:
                      - veel compacter
                      - zowat de beste video mode
                      - volledig kantelbaar scherm

                      Nadelen
                      - geen manuele zoom- of focusring
                      - kleinere sensor -> meer ruis
                      - geen RAW

                      Als de grootte van de camera niets uitmaakt zou ik voor de FZ50 gaan.
                      Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                      Comment


                      • #12
                        Re: Extra (zoom)camera.

                        Oorspronkelijk geplaatst door Ticor Bekijk bericht
                        Het verhaaltje van de H9 en kwaliteitsproblemen...Dpreview sonyforum zeker
                        Ik heb er geen klagen over...
                        Vergelijk de beelden van de Sony H9 eens met die van de Canon S5.
                        Let vooral op de palmbomen bij de kerk.
                        Canon 500D + Sigma 17-70 f/2.8-4.5 + Canon 70-300 f/4-5.6 IS + Sigma 30 f/1.4 + Canon 85 f/1.8

                        Comment


                        • #13
                          Re: Extra (zoom)camera.

                          ik heb de fz50 en moet zeggen ben daar zeeeeeeeer content van. Niet van lens wisselen (dus altijd de juiste lens op ) zoals bij de dslr. Maar wel een het perfecte toesel om later over te schakelen.

                          moest je bepaalde foto's willen zien, laat dan maar wat weten in pm.

                          groeten davy
                          nikon d300 en d90 met sb800 , nikon 17-55 f2.8; nikon 50mm f1.4 af-s, tamron 180mm f3.5 macro, nikon 70-200 VR f2.8 af-s, nikon 300mm f4 af-s en sigma 50-500

                          Comment


                          • #14
                            Re: Extra (zoom)camera.

                            Hey juppekes

                            Hier ben ik dan met wat testjes

                            Deze is zonder covertor en geen zoom



                            Deze is zonder covertor met optische zoom = 6x



                            Deze is zonder convertor met optische zoom en digitale zoom = 24x



                            De volgende 3 links zijn hetzelfde qua zoom maar met de teleconvertor







                            Zoals je ziet is die 24x zoom niet scherp meer

                            De mooiste resultaten met convertor in zoom is 14x en 17x
                            Last edited by Mriya; 18 juni 2007, 21:19.
                            Bootjes

                            Comment

                            Working...
                            X