Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

d80 of d200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • d80 of d200

    ok ik ben nog een heel erg nieuwtje hierin.
    ik word 18 en ben zeer geintreseerd in fotografie.
    ik weet dat deze vraag mischien wel wat meer komt maar ik vind er niet echt een antwoord op.
    ik zou dus een camera willen kopen om mee te beginnen maar ik zou met die camera dan wel een tijdje willen doen, want ik ben nog student en om elke 6maand een nieuwe te kopen...
    ik twijfel nog tussen de nikon d80 en de nikon d200.
    welke raden jullie mij aan?
    en welke lens?
    55-200mm f4-5.6
    of
    70-300mm 4.5-5.6
    ik heb gen idé wat deze codes betekenen maar zou het wel graag weten
    als er dus andere lenzen zijn die beter zouden zijn. laat maar komen dan.
    sorry voor de last en ik hoop da jullie mij hier kunnen helpen.

  • #2
    Re: d80 of d200

    Als ik student was dimi en ik had als student zijnde de centen,
    dan had ik een D200

    Uitleg begrippen en termen digitale fotografie
    Ubi bene, ibi patria.
    BD0388BE
    Een website

    Comment


    • #3
      Re: d80 of d200

      Als ik zo de gekozen lenzen bekijk is het budget niet onbeperkt en zou ik een D80 kiezen en een leuke 2de hands 80-200 2.8 en een 50/1.8. Ik denk dat je dan kwa kosten ongeveer even veel kwijt bent, maar deze lenzen hou je hele leven en de andere staan 'waarschijnlijk' binnen niet te lange termijn bij "Te Koop". Zeker een D200 vraagt veel van de lenzen.
      Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

      Comment


      • #4
        Re: d80 of d200

        Een 55-200 op een D200, da's een beetje als een Ferrari met budget-banden.

        Je objectief is hetgeen wat voor de kwaliteit van je foto's zorgt (naast de fotograaf dan hé).
        Zowiezo de vraag: waarom enkel een tele-lens ?