Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Kuren van Nikon D40

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Kuren van Nikon D40

    Hallo,
    De AF van mijn D40 werkt volgens mij niet goed, op de voorgeprogrammeerde (Digital Vari-Program) dus de afbeeldingen op de keuzeknop gaat de AF prima, maar op de standen P,S,A,en M gaat hij in de fout. Als ik een close-up wil maken en ik kies AF-veldstand enkelveld dus “ [ ] “dan stelt hij niet scherp in het midden van het beeld, maar wel op de rechterkant. Dus wil ik een scherpe macro-opname moet ik eerst scherp stellen met het onderwerp rechts in beeld dan kadreren en verder afdrukken. Dat is toch niet normaal hé, en moeilijk werken. Ik zie er tegenop om het toestel binnen te doen, het lag onder de kerstboom, mijn vrouw had hem gekocht bij Fotokar en Kareltje kennende.....Zijn er nog D40 's met dat probleem (waarschijnlijk de software)?

    Rizze

  • #2
    Re: Kuren van Nikon D40

    Dag rizze,

    Dus je bedoeld eigenlijk dat van de het toestel scherpstelt op het rechtse focuspunt van de 5 die je in de zoeker hebt. Dit zal waarschijnlijk komen omdat je deze geselecteerd hebt, als je even half op de ontspan knop drukt zou je normaal met de knop op de achterkant met de pijltjes het juiste focuspunt moeten kunnen selecteren. Zo is het toch op mijn D70s en denk dat dat op de D40 niet anders zal zijn.


    zie ook handleiding P.25


    mvg

    Willem
    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

    Comment


    • #3
      Re: Kuren van Nikon D40

      Willem,

      Bedankt, bedankt, bedankt dat was het dus. Op de D40 zijn er maar drie focuspunten maar het werkt hetzelfde .Ik had dat wel gelezen in de handleiding maar het was niet tot mij door gedrongen. it's hell getting old ...

      Rizze.

      Comment

      Working...
      X