Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D40 kit

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D40 kit



    Wat denken jullie van deze kit voor een amateurfotograaf op de rally?
    Voldoende of niet
    Alvast bedankt voor jullie feedback
    www.kezzel.be

  • #2
    Re: Nikon D40 kit

    Dag kezzel,

    Zou kunnen gaan maar de 55-200 maar is nu niet meteen een toplens. En voor rally denk ik toch dat je een snelle lens nodig hebt en liefst een lichtsterke zodat je korte sluitertijden kunt gebruiken om het beeld te bevriezen.

    Als het budget het zou toelaten zou ik eerder voor de gewone D40kit gaan met de 18-55 kitlens en daarbij apart een Sigma/Nikon 70-200 f2.8 kopen.


    Mvg

    Willem
    Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D40 kit

      Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk bericht
      Dag kezzel,

      Als het budget het zou toelaten zou ik eerder voor de gewone D40kit gaan met de 18-55 kitlens en daarbij apart een Sigma/Nikon 70-200 f2.8 kopen.


      Mvg

      Willem

      En over welke prijs spreken we hier ongeveer
      www.kezzel.be

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D40 kit

        De sigma 70-200 f2.8 HSM kost rond de 900euro.

        Gaat over deze lens : http://www.sigma-benelux.nl/products...uct.php?pid=31
        Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D40 kit

          Een andere mogelijkheid, met iets lager budget zou zijn de 70-300 VR van Nikon voor rond de 500euro. Is geen lichtsterke lens, gaat van f4.5 tot 5.6 maar heeft wel VR, vibration reduction, dit wil zeggen dat ze een gedeelte van jou eigen bewegingen (trillingen) opvangt waardoor je bij iets langere sluitertijden toch nog een scherp beeld krijgt.

          mvg

          Willem
          Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D40 kit

            Als D40x eigenaar en gebruiker moet ik zeggen dat ik best wel tevreden ben van men toestel.
            Het allergrootste nadeel vind ik persoonlijk dat je min of meer vastzit aan AFS lenzen. Toch, als je de autofocus wil blijven gebruiken.

            De D40x heeft namelijk geen AF-motor in het camerahuis. De motoriek zit allemaal in de lenzen. (wat natuurlijk ook wel het prijskaartje van de lenzen mee bepaalt).
            Een ander minpuntje van de camera is dat er geen commander inzit. Maw, dat je je flits ook kan aansturen als die niet op je camera gemonteerd zit. Wil je die functionaliteit gebruiken, dan hang je al vast aan een remote commander, of aan een sb-800.

            Wil je bijvoorbeeld een 50mm AF-D F/1.8 of 1.4 gebruiken (en das echt een zalig lenske), dan moet je overgaan op MANUAL focus. Mijns inziens zullen al die AF-D objectieven wel hetelfde probleem geven ..... (en manual focus is fijn, maar niet als het snel moet gaan. Mijns inziens ook te weinig matglas om deftig te kunnen scherpstellen).

            Qua sigma lenzen ben je dus ook beperkt tot HSM lenzen...

            Op de D80 (die ietsje duurder is) heb je dat probleem volgens mij niet.
            Ook wordt de D40x standaard geleverd met een 18-55 F:3.5-5.6 objectiefje
            (heb zelf een 18-135 F:3.5-5.6 gekocht om toch een beter bereik te hebben)

            Ik ben mij hier trouwens aan't overwegen van men D40x in te ruilen voor een D80. Mocht je interesse hebben in mijn toestel, mag je me ook steeds een pmmeke laten. Als ik em zou verkopen komt ie met een extra batterij en het standaard 18-55 kitlensje, en uiteraard ook nog de garantie

            My 2 cents

            groetjes,
            Foutefoto AKA Sven
            Nikon D80 + 18-135 f3.5-5.6 + sigma 50-150 f2.8 + 50 f1.8 + AFD80-200 f2.8 + sb600 + veel geduld
            Professionele fotografie is duur ... kijk maar naar de flitsboetes ...

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D40 kit

              In plaats van een nieuwe D40X zou ik zeker weten voor een tweede hands D50 gaan, die heb ik zelf ook en ik ben hier erg tevreden van (beschikt over een eigen AF-motor).

              Wel even vermelden dat deze ook geen commander functie heeft, dus hij kan de flits ook niet draadloos aansturen

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D40 kit

                Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk bericht
                Een andere mogelijkheid, met iets lager budget zou zijn de 70-300 VR van Nikon voor rond de 500euro. Is geen lichtsterke lens, gaat van f4.5 tot 5.6 maar heeft wel VR, vibration reduction, dit wil zeggen dat ze een gedeelte van jou eigen bewegingen (trillingen) opvangt waardoor je bij iets langere sluitertijden toch nog een scherp beeld krijgt.

                mvg

                Willem

                Deze lens raden ze mij af omdat deze te zwaar zou zijn om foto's uit de hand te nemen,dan zou ik met een statief moeten werken wat ook niet gemakkelijk is op de rally
                www.kezzel.be

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D40 kit

                  Oorspronkelijk geplaatst door kezzel Bekijk bericht
                  Deze lens raden ze mij af omdat deze te zwaar zou zijn om foto's uit de hand te nemen,dan zou ik met een statief moeten werken wat ook niet gemakkelijk is op de rally
                  Ik heb hem vorige week net aangeschaft, dit is echt onzin wat ze beweren Het is niet een kleine lens, maar ook niet abnormaal groot.
                  Mvg Roosje http://www.flickr.com/photos/roosjeh/
                  Nikon D90, 18-200mmVR, 70-300mmVR, 50 f1.8 | Tamron 28-75mm f2.8 + 90mm f2.8 | Sigma 30mm f1.4 | Tokina 11-16mm f2.8 | Olympus E-P1, 14-42mm, OM 50mm f1.4 / 50mm f3.5 macro / 135mm f2.8 |

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D40 kit

                    Oorspronkelijk geplaatst door kezzel Bekijk bericht
                    Deze lens raden ze mij af omdat deze te zwaar zou zijn om foto's uit de hand te nemen,dan zou ik met een statief moeten werken wat ook niet gemakkelijk is op de rally

                    die combinatie gaat niet meer dan 1kg wegen en gaat heus niet te zwaar zijn hoor...
                    ik trek ne gansen dag foto's met een canon 1D + 70-200 2.8L, een combinatie van meer dan 3kg en dan pas begint je iets te voelen tegen het einde van de dag...
                    5DmkIII en wat glas

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D40 kit

                      @ Kezzel

                      Die persoon of winkel die je dat heeft afgeraden heeft er mss een eigen mening over, maar over het algemeen wordt aangenomen dat een iets zwaardere lens beter is voor de stabiliteit, omdat je camera dan beter in balans ligt.
                      En als je er toch niet uit de hand mee zou kunnen schieten waarom zit er dan VR op.

                      IKzelf gebruik de sigma 100-300 f4 (al dan niet met 1.4tc) en schiet ook voornamelijk uit de hand en geen problemen mee en deze weegt dubbel zo zwaar als de 70 300 VR.

                      mvg

                      Willem
                      Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D40 kit

                        @ kezzel

                        Je kan ook eens op http://search.pbase.com/search zoeken naar rally.
                        Als je de foto's aanlikt kan je zien met welk materiaal ze gemaakt zijn en de instellingen van de foto's, dan heb je al een idee.
                        Nikon D90 / Nikon 18-70mm f:3,5~4,5 / Nikon 35mm f:1,8 / Nikon 50mm f:1,4 / Sigma 120-300mm f:2,8 / Sigma 10-20mm f:4~5,6 / Nikon SB600

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D40 kit

                          Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk bericht
                          @ kezzel

                          Je kan ook eens op http://search.pbase.com/search zoeken naar rally.
                          Als je de foto's aanlikt kan je zien met welk materiaal ze gemaakt zijn en de instellingen van de foto's, dan heb je al een idee.
                          dat heb ik al gedaan,maar bij alles wat daar onder staat heb ik 2 woorden boeken nodig
                          www.kezzel.be

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D40 kit

                            Oorspronkelijk geplaatst door Willem@home Bekijk bericht
                            De sigma 70-200 f2.8 HSM kost rond de 900euro.

                            Gaat over deze lens : http://www.sigma-benelux.nl/products...uct.php?pid=31
                            Die lens heb ik vandaag nog vastgehad op een Canon EOS 400D,maar dan is het bij mij persoonlijk al een uit de hand gelopen hobby eer ik mij zo 1 aanschaf
                            www.kezzel.be

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D40 kit

                              Een lens met IS/VR is geen goed idee als je rallyefoto's gaat maken. Je hebt er niks aan op dat moment.

                              Een 70-200 2.8 van welk merk dan ook lijkt me beter. je moet vooral een beresnelle focus hebben (die mannen rijden HARD), en die heb je met die 70-300 ook al niet.
                              ______
                              www.vue.photo

                              Comment

                              Working...
                              X