Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Compactje voor in de broekzak

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Compactje voor in de broekzak

    Ben op zoek naar een klein compactje dat ik in een broekzak of dergelijke kwijt kan. Het toestelletje zou moeten dienen om mee te nemen naar daar waar mij DSLR overkill is, bv. een feestje, op stap, ... .

    Het zou rond de 250 euro mogen kosten en ik heb volgende vereisten:

    * (zeer) goede videofunctie
    * klein/compact en licht
    * goed presteren op hogere ISO
    * soort geheugenkaart is NIET belangrijk omdat blijkbaar niemand CF gebruikt
    * beelstabilisatie is zeker een pluspunt

    Ik heb wat opzoekingswerk verricht en deze komen in aanmerking, maar mijn keuze is zeker niet beperkt tot deze:

    * Sony T20/T50
    * Sony W90
    * Fuji F31 FD
    * Fuji F40

    Andere voorstellen of gebruikerservaringen?
    Last edited by mitChill; 17 juni 2007, 12:10.
    ...Canon EOS D...
    .:Mijn website in opbouw:.

  • #2
    Re: Compactje voor in de broekzak

    Ik zou voor de Fuji F31fd gaan.
    deze heb ik zelf ook gekocht en is echt een pracht van een toestel...
    Gebruik deze ook voor wanneer mijn DSLR te veel wordt.
    En ook voor opt water me de onderwaterhoes....

    Zeker een aanrader de Fuji F31fd, met de rest heb ik geen ervaring dus..



    Xavier
    Nikon D70 || Nikkor 18-55 - nikkor 70-300 - tokina 12-24 F.4 - nikkor 50mm 1.8 - SB600 + omnibounce - Velbon CX-686 - logic case SLR & notebook backpack
    Fuji F31fd + onderwaterhuis WP-FXF30 + dicapac WP-100 ( dicapac = te koop)

    Comment


    • #3
      Re: Compactje voor in de broekzak

      panasonic tz1 (als hij nog ergens te vinden is, toen de nieuwe modellen uitkwamen zag ik hem voor 199)-> 10Xzoom en mogelijkheid tot zoomen in videomodus die zeer goed is (dit is niet meer mogelijk bij de tz2 en tz3 die wel wat meer groothoek hebben).
      Hij is iets minder compact dan de heel kleine cameras maar ik neem hem zonder probleem overal mee naartoe en ben er erg blij mee.
      Hoge ruis...hebben ze allemaal moeilijkheden mee behalve de fuji maar ik klaag er toch niet over...
      Succes
      Last edited by Aned; 17 juni 2007, 12:09.

      Comment


      • #4
        Re: Compactje voor in de broekzak

        Fuji is idd heel goed, maar hij is ook de minst compacte. Daarom dus een beetje die twijfel.
        ...Canon EOS D...
        .:Mijn website in opbouw:.

        Comment


        • #5
          Re: Compactje voor in de broekzak

          Zelf heb ik een Sony DSC-T1 gehad en heb me recent een DSC-T100 aangeschaft. Beiden supertoestelletjes dus ik vermoed dat je met een T50 wel goed zit, hoewel ik geen ervaring heb met het aanraakschermpje ...

          Deze toestelletjes zijn erg compact maar ook superstevig en handig in gebruik

          Comment


          • #6
            Re: Compactje voor in de broekzak

            Het gaat wss de Sony W90 worden tenzij nog iemand met een ander voorstel komt? De Sony T100 zit een 70euro duurder een heeft alleen 5X zoom ipv 3x zoom en dat prijsverschil vind ik net iets te groot...
            ...Canon EOS D...
            .:Mijn website in opbouw:.

            Comment

            Working...
            X