Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

flitser

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • flitser

    hoikes,

    ik ben op zoek naar een flitser.

    maar de sb 800 en sb600 zijn relatief te duur voor mij.
    ik heb trouwens een nikon D70 (ben ik erg blij mee)

    zijn er nog andere (goedkopere) merken die ik kan gebruiken voor dit toestel ?? D70

    ben al op verschillende pagina's op internet op zoek gegaan om een tweedehands flitser sb600 enz...
    maar deze vindt je bijna nauwelijks oftewel zijn ze niet goed oftewel doen de mensen deze niet weg omdat deze heel goede flitsers zijn ???

    groetjes
    Nikon D70 nikkor 18-70 mm
    , AF micro nikkor 60 mm , nikkon sb 600

  • #2
    Re: flitser

    Sigma heeft ook degelijke flitsers
    flickr

    Comment


    • #3
      Re: flitser

      Misschien gewoon toch even doorsparen voor de SB600... (256 euro bij geheugenkaart).

      Als alternatieven heb je Sigma, Metz, Sunpack of de Nikon SB400.
      Nikon D80 / Sony DSC-H5

      Comment


      • #4
        Re: flitser

        Er is ook nog een Tumax of zoiets te koop bij Konijnenberg, maar ik weet niet of dit een goede flitser is, als het allemaal echt te duur is voor je kan je ook altijd naar een manuele of gewoon automatische flitser kijken.

        Bij een automatische flitser kan je ook gewoon je flits aanzetten en flitsen, dit zal in veel gevallen ook al gewoon goed gaan en ze kosten maar een fractie van een SB-600.

        Comment


        • #5
          Re: flitser

          ik heb een sb-50dx. kan er niet mee werken en ben ook van plan deze weg te doen. ben ook aan het sparen voor een sb 600 of 800. koop niet overhaast maar stel je aankoop desnoods uit tot je genoeg bij elkaar hebt. heb je er meer plezier aan.
          Last edited by brynep; 19 juni 2007, 19:24.

          Comment


          • #6
            Re: flitser

            ik heb naast mijn sb-600 nog een sb-400 gekocht. Ik ben er heel tevreden over. Voor 130 euro een toppertje.

            Comment


            • #7
              Re: flitser

              hier 2 x metz wel van 25jaar oud of zo

              spaar door tot je die kan kopen die je echt wil, nu kopen en mss wil je dan over een maand toch die andere. Dit doe ik ook en ondertussen heb een flits in bruikleen van mijn tante (die dit toch nooit gebruikt) en 1 van mijn ma die plots enen bleek te hebben. Idd elk meer dan 20 jaar oud, en mijn camera herkent ze totaal niet. Maar ik kan er mee weg tot ik het geld heb ervoor. Dus mss keer rondvragen in de familie wie weet.
              [CENTER] Merkvast? Canon, tamron, sigma, takumar, vivitar, pentax,...... nee niet echt[/url]

              Comment

              Working...
              X