Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nieuwe Nikon opvolger voor de D2X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nieuwe Nikon opvolger voor de D2X

    Wie weet of heeft er zicht op waarneer Nikon komt met de opvolger voor de D2X ??
    Ik vind het toch wel lang stil op het gebied van de professionele camera`s van Nikon en zie steeds meer mensen overstappen naar een concurerent merk alleen maar omdat die beter presteerd op de hogere iso`s.
    Denk niet dat ze liggen te slapen daar bij Nikon maar de tijd is nu wel rijp om eens met een nieuwe verpletterende camera op de markt te komen.

    Gr. john
    www.sportactiefoto.nl

  • #2
    Re: nieuwe Nikon opvolger voor de D2X

    Ze zijn nog aan het wachten op de nieuwe Sony zodat ze deze kunnen namaken

    Nee serieus nu. Ik denk wel dat er achter de schermen druk wordt gewerkt aan een opvolger, maar zou er niet van verschieten dat bovenstaande er wel wat mee te maken heeft.
    Sony werkt aan een nieuwe sensor welke misschien ook in de nieuwe Nikon zal zitten, maar zal deze niet vrijgeven alvorens ze zelf een toestel met deze sensor op de markt kunnen brengen.
    Last edited by zunoel; 16 juni 2007, 07:02.
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: nieuwe Nikon opvolger voor de D2X

      als die foto's van de nieuwe sony's kloppen, hoop ik voor Nikon da ze hem wel wa schoner gaan maken
      5DmkIII en wat glas

      Comment


      • #4
        Re: nieuwe Nikon opvolger voor de D2X

        Een maand of zo terug was er hier iemand die gepraat had met 'n Nikon representative en zei dat die toch ferm hintte dat er iets aan kwam voor deze zomer. Nog even geduld, op de tanden bijten.
        Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
        MySite - All your base are belong to us - What you say

        Comment


        • #5
          Re: nieuwe Nikon opvolger voor de D2X

          Nikon brengt zeker iets uit om tegenover het nieuwe Canon geweld (MKIII) te zetten. De vraag is enkel wanneer.
          BD0497BE : Nikon body + glas
          www.RudyVerrijt.info

          Comment


          • #6
            Re: nieuwe Nikon opvolger voor de D2X

            D3x met een 12+12 mp fuji sensor?
            foto als spiegel of als venster?

            Comment


            • #7
              Re: nieuwe Nikon opvolger voor de D2X

              Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
              Nikon brengt zeker iets uit om tegenover het nieuwe Canon geweld (MKIII) te zetten. De vraag is enkel wanneer.
              en hoe duur...
              5DmkIII en wat glas

              Comment


              • #8
                Re: nieuwe Nikon opvolger voor de D2X

                Waarschijnlijk zal Nikon een Sony sensor gebruiken, maar het kan best dat Nikon eerst (voor Sony) met een pro model op de markt komt. Is ook gebeurt met de D200. Deze is op de markt gekomen voor de sony a100 welke quasi dezelfde sensor gebruikt.
                Er wordt gespeculeerd dat het Pro model van Sony pas gelanceerd wordt begin volgend jaar maar de Nikon kan dus wel vroeger gereleased worden volgens mij.

                Let wel het pro segment omvat maar 17% van de totale DSLR markt, grotendeels in handen van CANON. Investeringen zijn groot voor zowel Nikon en Sony in vergelijking met de winstverwachtingen voor dit segment, dus ik denk dat deze camera's niet de hoogste prioriteit hebben.

                Daar loopt hier een andere thread waar beeldjes van de D2X vergeleken worden met deze van de canon markIII. Wat de beeldkwaliteit betreft is mijn inziens de d2x toch superieur tov de canon markIII en D5. Natuurlijk de markIII heeft 6400ISO en 10fps wat voor sommige takken vd reportage fotografie vrij belangrijk is. http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=165371
                Maar ik zou niet weten waarom voor andere toepassingen in de fotografie, als pro, men zou overschakelen van de D2X naar de markIII.

                Als je het antartica rapport gelezen hebt weet je ook dat er veel uitval bij de canon camera's was, daarentegen hebben allen nikons en ook de pentax de tocht zonder problemen overleeft. Dat is toch ook een belangrijk aspect van de pro-fotografie.

                Comment


                • #9
                  Re: nieuwe Nikon opvolger voor de D2X

                  zou het feit van het overweldigende succes van de D200 ook geen reden spelen ?

                  ik lees af en toe dat mensen met een D200 de overstap naar een D2X/D2H gewoonweg te duur vinden voor te weinig extra.
                  als dat zo is , moeten ze met de D3X wel iets heel erg goed uit de kast gaan halen tegen een heel erg goede prijs.

                  iig ben ik het er ook mee eens dat testen niet erg intressant is
                  bedieningsgemak , robuustheid , snelheid en dat soort zaken worden bijna nooit in een test meegenomen.
                  alleen ruis en scherpte tests waar de meeste mensen toch weinig naar kijken.
                  Canon - Elinchrom - Pocketwizard - Sandisk - Lastolite are some of the brands i use...

                  Comment


                  • #10
                    Re: nieuwe Nikon opvolger voor de D2X

                    Er ZOU op 27/06 meer nieuws komen maar dit kan ook het zoveelste gerucht zijn. Wel is het zo dat veel (would-be)pro's aan het overstappen zijn of het aan het overwegen zijn.
                    Persoonlijk denk ik dat het succes van de D200 er inderdaad mede voor gezorgd heeft dat het zolang stil blijft bij Nikon.
                    Nu gebiedt de eerlijkheid me te zeggen dat ik ook de overstap overweeg maar dat ik diep in mijn binnenste wel weet dat het niet aan het toestel zal liggen
                    Ik heb maar een wens bij de opvolger: werkbare 800 ISO (en liefst ook 1600 ISO) onder SLECHTE omstandigheden (lees o.a. slecht verlichte sporthallen).
                    Website: http://www.d-eye.be

                    Comment


                    • #11
                      Re: nieuwe Nikon opvolger voor de D2X

                      Ik durf niet hardop meer te speculeren, maar lang gaat het allicht niet meer duren.

                      Ook zouden er veel nieuwe (vernieuwde?) objectieven uitgebracht worden, en dat interesseert me nog vééééél meer!

                      MVG,

                      Comment


                      • #12
                        Re: nieuwe Nikon opvolger voor de D2X

                        ..................
                        Last edited by hombre complicado; 24 februari 2011, 15:55.

                        Comment


                        • #13
                          Re: nieuwe Nikon opvolger voor de D2X

                          Voorlopig blijft het gewoon koffiedik kijken . . . meer niet . . .
                          There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                          A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                          Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                          Comment


                          • #14
                            Re: nieuwe Nikon opvolger voor de D2X

                            Er gonzen de laatste weken nogal veel geruchten ivm een nieuwe D3 met 18.7Mp (Sony) sensor. (Nikon zou de sensor gedurende 1 jaar exclusief mogen gebruiken ?)
                            Bekendmaking eind juni, leverbaar (eind) augustus.
                            Zou wel eens FF kunnen zijn.

                            Wat er van waar is zal de toekomst uitwijzen ...
                            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

                            Comment


                            • #15
                              Re: nieuwe Nikon opvolger voor de D2X

                              Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
                              Wie weet of heeft er zicht op waarneer Nikon komt met de opvolger voor de D2X ??
                              Volgens mij is de D2Xs al een tijdje uit, maar die bedoelde je natuurlijk niet....
                              Nikons, Nikkors, Sigma's en Tamrons..15 tot 400mm en nu ook een Pen + Zuiko's en Lumix...

                              Comment

                              Working...
                              X