Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon D40 of D40X

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon D40 of D40X

    Hallo allemaal,kzit hier met een met een hoop vragen,maar laten we beginnen met het begin.
    Ik ben dus een leek op het gebied van digitale fotografie.In september begin ik aan een cursus fotografie op de avondschool.Nu mijn hamvraag.Welk toestel kan ik het beste aanschaffen.Kben al naar de winkel geweest en ik moet zegge dat een canon niet goed in mijn handen ligt ( mijn mening hé ).
    Het zal dus eerder naar Nikon gaan denk ik,maar dan de keuzes hé,kheb voor mezelf een budget voorzien rond de 1000€,momenteel twijfel ik tussen de D40 en de nieuwe D40X.De D40 wordt aangeboden met de lenzen AF-S DX 18-55mm + de 55-200mm.
    Het toestel gaat vooral gebruikt worden op de rally's en voor natuurfoto's ( vooral honden ),maar grotendeels om foto's te nemen op de rally.
    Voldoen deze toestellen + lenzen???
    Alvast bedankt
    Last edited by kezzel; 15 juni 2007, 23:58.
    www.kezzel.be

  • #2
    Re: nikon D40 of D40X

    De D40 is een ideale instap camera, en een ideale camera voor hen die kwaliteit zoeken in het compact segment. Want voor het zelfde of minder geld heb je dan in plaats van een compact een echte reflex.

    Als je verder wilt met fotografie is een D40 minder geschikt, omdat naast de 2 prima kit objectieven (goedkoop en veel waar voor de prijs) vrijwel geen andere goedkope objectieven zijn.

    Ga je nu voor een D80, dan kun je ook alle 2de hands Nikon AF objectieven kopen en gebruiken.
    Ook in allerlei instellingen is de D80 handiger.
    Er zijn geen antwoorden, alleen keuzes: http://www.hansbraakhuis.nl/

    Comment


    • #3
      Re: nikon D40 of D40X

      Oorspronkelijk geplaatst door Hans Braakhuis Bekijk bericht