Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

canon 400D of olympus E-400 DZ

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • canon 400D of olympus E-400 DZ

    De situatie is de volgende: ik wil een digitale spiegelreflex kopen. Mijn eerste. Om deze zomer een beetje mee te experimenteren en vanaf september een cursus te volgen. Maar ik twijfel ... uiteraard twijfel ik. Over welk toestel ik zou kopen. En twijfels zijn ambetant.

    Momenteel heb ik mijn twijfels ongeveer beperkt tot het volgende dilemma:

    - canon 400D, met 18-55 mm lens voor 700,40 euro (80 euro cashback van canon zelf al ingecalculeerd)
    - olympus E-400 DZ, met 14-42 mm en 40-150 mm lens voor 749 euro

    Bij beide toestellen heb ik de prijs van een geheugenkaart (respectievelijk 2 en 4 GB) en een handige tas er al bij opgeteld.

    Ik ben nog een leek, dus ik ben op zoek naar mensen die mij op een begrijpelijke manier kunnen helpen om een keuze te maken.

  • #2
    Re: canon 400D of olympus E-400 DZ

    Oorspronkelijk geplaatst door JorisVelleman Bekijk bericht
    De situatie is de volgende: ik wil een digitale spiegelreflex kopen. Mijn eerste. Om deze zomer een beetje mee te experimenteren en vanaf september een cursus te volgen. Maar ik twijfel ... uiteraard twijfel ik. Over welk toestel ik zou kopen. En twijfels zijn ambetant.

    Momenteel heb ik mijn twijfels ongeveer beperkt tot het volgende dilemma:

    - canon 400D, met 18-55 mm lens voor 700,40 euro (80 euro cashback van canon zelf al ingecalculeerd)
    - olympus E-400 DZ, met 14-42 mm en 40-150 mm lens voor 749 euro

    Bij beide toestellen heb ik de prijs van een geheugenkaart (respectievelijk 2 en 4 GB) en een handige tas er al bij opgeteld.

    Ik ben nog een leek, dus ik ben op zoek naar mensen die mij op een begrijpelijke manier kunnen helpen om een keuze te maken.
    Wat voor foto's wil je trekken? Wat naar de toekomst toe?

    Canon biedt meer uitbreidingsmogelijkheden, maar Olympus begint op dreef te komen: nieuwe bodies, nieuwe lenzen...
    De Olympus E400 is compact en licht, maar voelt toch zeer degelijk aan. De Canon voelt fragiel aan, meer speelgoed (maar is zeker een uitstekend toestel). En nu de E410 en E510 er (bijna) zijn, zal de prijs voor de E400 nog wel verder dalen
    Ik zou dus zeker voor Olympus kiezen. Als je van plan bent om in RAW formaat je foto's te trekken zou ik wel eerder een CF van 8 GB kiezen (Olympus files zijn 21 MB per stuk).

    Succes met de keuze en vooral veel plezier

    Comment


    • #3
      Re: canon 400D of olympus E-400 DZ

      Als ik je iets mag aanraden : neem gewoon de E-500 met kitlenzen; de ergonomie van het toestel is heel goed en de body heeft een dito grip. Maar het is een einde reeks die vooral op internet goedkoop wordt aangeboden. De 400 ligt iets minder aangenaam in de hand, maar is vergelijkbaar qua prestaties. Voorts heb ik het me een beetje beklaagd dat ik niet gewacht heb op de E-510 met live preview en ingebouwde beeldstabilisator, wat de kwaliteit van je 'uit-de-hand-shots' toch wel verbetert. De kitversie ligt dan wel 300 Euro duurder, maar ik vind het wel de moeite om even door te sparen. De bijgeleverde Zuiko lenzen vind ik goed. Mvg. Gazz
      Last edited by gazzbills; 17 juni 2007, 15:25.

      Comment

      Working...
      X