Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

nikon lens 18-200 VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • nikon lens 18-200 VR

    momenteel nog steeds mijn trouwe 18-70 nikon lens die het behoorlijk doet.
    zou eventueel overstappen naar een 18-200 vr nikon doch twijfel.
    iemand daarmede ervaring wat betreft de resultaten.
    bij testuitslagen leest men dat de lens ok is maar dan ook niet meer dan ok en afdrukken toelaat tot A4 met een redelijk resultaat.
    hij komt er wel uit met een 87 op 100 score .
    ja misschien zijn er mensen die ermede werken en hun ervaring even kwijt willen waarvoor dank
    daniel

  • #2
    Re: nikon lens 18-200 VR

    beste,

    ik heb deze gehad.
    is fantastische all-round en geeft voor een lens met dit brandpunt zeer scherpe foto's.
    ik was eigenlijk onder de indruk bij de ontwikkeling van de foto's (scherm namelijk niet gecalibreerd) hoe scherp ze was.. ooit koop ik ze terug !

    maar natuurlijk het standaardzinnetje ; hangt af voor welk doel je ze nodig hebt. Zoek je een goeie allrounder, that's it !
    Photography helps people to see
    -Berenice Abbott-
    BD1050BE

    Comment


    • #3
      Re: nikon lens 18-200 VR

      Ik heb deze lens ook.
      Toen ik overstapte van de kitlens was ik er niet over te spreken.
      Balans op de D70 was niet ideaal waardoor ze naar de langste stand kruipt als ze los wordt gedragen. Best vervelend.
      Pas toen ik ze op m'n D200 gebruikte ben ik ze gaan appreciëren. Best wel scherpe foto's. Verwacht echter niet teveel van de lange kant en vervorming is zowel aan de lange als aan de korte kant uitdrukkelijk aanwezig.
      Ik heb ook een 17-55/2.8 maar de 18-200 gebruik ik als allround vakantielens.

      Gegroet,
      Tom.

      Comment


      • #4
        Re: nikon lens 18-200 VR

        Tip : Als de tevreden bent over te 18-70 vergeet de 18-200 en koop een 70-300 VR bij.
        BD0497BE : Nikon body + glas
        www.RudyVerrijt.info

        Comment


        • #5
          Re: nikon lens 18-200 VR

          Oorspronkelijk geplaatst door JePe Bekijk bericht
          Tip : Als de tevreden bent over te 18-70 vergeet de 18-200 en koop een 70-300 VR bij.
          Alleen als je bereid ben lenzen te wisselen natuurlijk.
          Voor vakantie heb ik de 18-70 van de hand gedaan, en een 18-200 in de plaats. Ideale reis/wandellens.
          Voor reportage natuurlijk ander glas, maar als we op stap gaan, dan is het steeds D70s + 18-200 die mee gaat (met een D2X + 80-200 is het niet zo comfortabel wandelen)
          Maar het is wel juist wat tom hierboven zegt: wanneer je niet oplet, dan schuift de lens uit. Ook als ik op het schermpje naar het resultaat van de laatste foto kijk, dan schuift de lens ondertussen naar beneden. Maar last heb ik er niet van.

          gr,
          Kristof

          Comment


          • #6
            Re: nikon lens 18-200 VR

            Oorspronkelijk geplaatst door kmeirlaen Bekijk bericht
            Alleen als je bereid ben lenzen te wisselen natuurlijk.
            Voor vakantie heb ik de 18-70 van de hand gedaan, en een 18-200 in de plaats. Ideale reis/wandellens.
            Voor reportage natuurlijk ander glas, maar als we op stap gaan, dan is het steeds D70s + 18-200 die mee gaat (met een D2X + 80-200 is het niet zo comfortabel wandelen)
            Maar het is wel juist wat tom hierboven zegt: wanneer je niet oplet, dan schuift de lens uit. Ook als ik op het schermpje naar het resultaat van de laatste foto kijk, dan schuift de lens ondertussen naar beneden. Maar last heb ik er niet van.

            gr,
            Kristof
            allez , 'k ben blij dat je er content mee zijt, altijd leuk te horen dat het een win-win situatie was.
            PS: ooit koop ik hem nog eens, maar soms moe je keuzes maken hé !

            groeten
            Lieven
            Photography helps people to see
            -Berenice Abbott-
            BD1050BE

            Comment


            • #7
              Re: nikon lens 18-200 VR

              Ik heb deze lens ook gekocht samen met m'n D80, oa met het oog op vakanties.
              Wat ik tot nu toe kan zeggen is dat deze lens me naar alle waarschijnlijkheid veel fotoplezier zal leveren.
              Een aanrader volgens mij.
              Dat uitschuiven vd lens heb ik ook al gemerkt, maar last heb ik er niet van (gebeurt ook enkel wanneer je hem echt volledig recht naar beneden of boven houdt... m'n eigen voeten of de lucht pal boven mij zijn meestal toch niet interessant genoeg )
              www.mattiaspletinckx.com
              Nikon D800 - batterygrip, Nikon F100 - batterygrip : Nikkor 28mm 2.8 AF-D, Nikkor 50mm 1.8 AF-D, Nikkor 85mm 1.8 AF-D, Nikkor 105mm 2.8 AF-S Macro, Nikkor 24-70 2.8 AF-S, Nikkor 70-200 2.8 AF-S

              Comment


              • #8
                Re: nikon lens 18-200 VR

                Ik heb deze lens al een goed half jaar en ben er wel tevreden over.
                Alleen het feit dat die lens uitschuift wanneer ik het toestel over mijn schouder of nek hang vind ik erg storend.
                Deze lens wordt toch door de meeste mensen gebruikt als allroundlens wanneer ze op vakantie gaan en dan loopt niet iedereen met een fototas rond te sleuren.
                Echt goedkoop was deze lens niet (800€) en dan vind ik dat Nikon toch iets had kunnen doen aan dit kleine probleempje. Bij Sigma hebben ze bv een vergrendel knopje geplaatst.
                Ik denk er al aan om een dunne ring met een paar kleine magneetjes op de lens te monteren zodat ze in dichtgedraaide stand toch op haar plaats blijft zitten als dan de werking van de VR niet verstoord gaat worden.
                Voor hetgeen ik ze gebruik ben ik wel tevreden.

                groetjes hobby

                Comment


                • #9
                  Re: nikon lens 18-200 VR

                  aan allen bedankt voor de inlichtingen en advies.
                  inderdaad het moet een goeie allround lens zijn vooral wanneer je enkel 1 enkele lens op de camera wilt houden en zo vermijden dat er steeds moet gewisselt worden.
                  eigenlijk zoek ik indien er verschillen zijn wat kwaliteit betreft (fotoafdrukken)tussen de 18-70 en 18-200 bij normale gewoon gebruik.
                  verder dank aan ieder en weet nu wel wat ik moet vragen voor mijn verjaardag en indien dit niet lukt voor een zelf gemaakte feestaangelegenheid.
                  met groeten
                  daniel
                  ps op mijn F5 hangt een tamron 28-200 die ook gewoonweg uitschuift dus kan geen probleem zijn voor het digitaal toestel en een eventuele 18-200 VR
                  Last edited by danieldebacker; 16 juni 2007, 20:00. Reden: bijgevoegd ps

                  Comment

                  Working...
                  X