Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Aankoop 24" tft scherm....wijzigingen pc???

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Aankoop 24" tft scherm....wijzigingen pc???

    Ik ben van plan om mij een 24" monitor(samsung 244T) aan te schaffen met een resolutie 1920x1200 pix. Ik ben een leek op gebied van computers en aanverwanten.
    Mijn vraag is: Hoef ik nog rekening te houden met andere aanpassingen( extra kosten) vd pc als ik zulk een scherm wil gebruiken.Ik ga dit scherm meestal gebruiken voor fotobewerking( geen games e.d die een andere videokaart vereisen) .Onder beeldscherm opties staat nu een max resolutie instelbaar 1280x1024 pix. Wijzigd deze optie wanneer er een groter scherm aan de pc gekoppeld wordt......of heb je extra aanpassingen nodig.
    Last edited by RUPSELKOPKE; 15 juni 2007, 16:50.
    Canon 5DmkII,1DmarkIIn, Canon 5D ,Canon 7D, Canon 30D(IR580nm), Canon 20D(IR680nm). Gitzo 1548, Lenskes van 10-500mm
    http://www.flickr.com/photos/5982139...48229987/show/

  • #2
    Re: Aankoop 24" tft scherm....wijzigingen pc???

    Hangt een beetje af van je videokaart, je zal er toch eentje met 256Mb nodig hebben om comfortabel te werken.

    Comment


    • #3
      Re: Aankoop 24" tft scherm....wijzigingen pc???

      Helaas, je huidige grafische kaart kan slechts 1280x1024px aansturen.
      Je zal dus een nieuwe grafische kaart moeten aankopen.
      Daarbij zal je moeten letten op de bus die je moederbord momenteel gebruikt: PCI, AGP of PCIe. Je moet immers DAT type kaart kopen.
      Als je geen games zal spelen dan hoef je helemaal geen dure kaart te kopen.
      Ik schat zo ergens tussen €35 en €75.