Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

coolpix 5700 defect, herstellen of weggooien

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • coolpix 5700 defect, herstellen of weggooien

    hoi,

    een vriendin van me heeft een Nikon Coolpix 5700. Na een drietal jaar is die plots defect,

    toen toestel naar winkel werd gebracht en er even naar werd gekeken, bleek volgens eerste bevindingen dat de sensor stuk zou zijn, ik vermoed de ccd

    volgens eerste info, toestel is momenteel opgestuurd naar fabriek, zou herstelling wel 250 euro kosten,

    het toestel kostte volgens vriendin drie jaar geleden zo tegen de 1000 euro,


    nu mijn vraag, loont het wel de moeite om toestel te herstellen, mijns insziens niet, want als je gaat kijken bij konijnenberg of bvb digicamshop, heb je voor tussen de 250 a 350 euro een nieuw toestel met minstens dezelfde mogelijkheden,

    om in de lijn van het model en de mogelijkheden te blijven denk ik dan bvb aan:

    fuji 5700 of 6500fd,
    olympus sp510 superzoom
    pana fz8
    sony dsc h5



    wat vinden jullie
    Eos R
    Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

  • #2
    Re: coolpix 5700 defect, herstellen of weggooien

    Oorspronkelijk geplaatst door schorrie Bekijk bericht
    hoi,

    een vriendin van me heeft een Nikon Coolpix 5700. Na een drietal jaar is die plots defect,

    toen toestel naar winkel werd gebracht en er even naar werd gekeken, bleek volgens eerste bevindingen dat de sensor stuk zou zijn, ik vermoed de ccd

    volgens eerste info, toestel is momenteel opgestuurd naar fabriek, zou herstelling wel 250 euro kosten,

    het toestel kostte volgens vriendin drie jaar geleden zo tegen de 1000 euro,


    nu mijn vraag, loont het wel de moeite om toestel te herstellen, mijns insziens niet, want als je gaat kijken bij konijnenberg of bvb digicamshop, heb je voor tussen de 250 a 350 euro een nieuw toestel met minstens dezelfde mogelijkheden,

    om in de lijn van het model en de mogelijkheden te blijven denk ik dan bvb aan:

    fuji 5700 of 6500fd,
    olympus sp510 superzoom
    pana fz8
    sony dsc h5



    wat vinden jullie
    Je geeft zelf al het antwoord, 250€ voor een herstelling, terwijl je nieuw vergelijkbare toestellen vind dezelfde prijs.
    Niet doen dus, weggooien, en een nieuw toestel met 2 jaar garantie kopen.
    De nieuwe zijn ook weer wat beter / meer keuze.

    Comment


    • #3
      Re: coolpix 5700 defect, herstellen of weggooien

      niet weggooien, maar wel een andere kopen.
      grt,bouk.
      wie niet spreekt wordt niet gehoord, wie niet schrijft wordt niet gelezen.
      http://s281.photobucket.com/user/tut...0polder?sort=3
      https://www.facebook.com/profile.php?id=100008593234290

      Comment


      • #4
        Re: coolpix 5700 defect, herstellen of weggooien

        zoals ik hier al eens heb gepost, er is een probleem met de sensor van de coolpix5700 waardoor de sensor rare kuren kan krijgen of er gewoon mee ophouden. Dit is een productiefout en wordt zelfs buiten garantie hersteld. Ik heb de mijne in maart zelf bij procirep binnen gedaan en ze hebben kosteloos de sensor vervangen (buiten garantie). Ze hebben daar trouwens totaal niet moeilijk over gedaan.
        Jeroen || OM-D EM-5

        Comment


        • #5
          Re: coolpix 5700 defect, herstellen of weggooien

          bedankt voor die info, heb nog eens contact opgenomen en het blijkt wel degelijk om dat probleem te gaan, toestel gaat nog aan, ze kan foto's nemen, maar blijft zwart beeld.

          zij had al eens info opgenomen bij de dealer waar ze toestel kocht, die zei toestel binnen te sturen voor eventuele herstelling, mogelijks 250 Euro, en had ook al optie op nieuw toestel opengelaten,

          de dealer is nochtans Grobet te Antwerpen, ik vind dat zulks een dealer met zo'n naam toch wel op de hoogte moet zijn van zulke informatie,

          maar natuurlijk...een nieuw toestel verkopen zal meer opbrengen dan een binnensturen voor herstelling,
          Eos R
          Sigma 24-105 f4-Sigma 35 1.4

          Comment


          • #6
            Re: coolpix 5700 defect, herstellen of weggooien

            Oorspronkelijk geplaatst door schorrie Bekijk bericht
            bedankt voor die info, heb nog eens contact opgenomen en het blijkt wel degelijk om dat probleem te gaan, toestel gaat nog aan, ze kan foto's nemen, maar blijft zwart beeld.
            Dat is exact hetzelfde wat ik had. Aangezien ik hem bij de hersteldienst van Nikon zelf had binnengedaan (Procirep in Zaventem) en ik een print van dat probleem mee had, hebben ze me direct gezegd dat het me niets zou kosten. Normaal zou je vriendin dus enkel eventuele verzendingskosten moeten betalen. 't Is misschien een ouder toestel, maar het maakt daarom geen slechte foto's mee. Mijn ouders gebruiken het nu nog altijd.
            Jeroen || OM-D EM-5

            Comment


            • #7
              Re: coolpix 5700 defect, herstellen of weggooien

              kun je zomaar rechtstreeks naar die PROCIREP toestappen voor een Nikon herstelling? (D7Os is gevallen en instelvenstertje is stuk..)
              Waar vind ik die procireb? en geven ze een idee van prijs op de herstelling?

              Comment


              • #8
                Re: coolpix 5700 defect, herstellen of weggooien

                Oorspronkelijk geplaatst door eminence Bekijk bericht
                kun je zomaar rechtstreeks naar die PROCIREP toestappen voor een Nikon herstelling? (D7Os is gevallen en instelvenstertje is stuk..)
                Waar vind ik die procireb? en geven ze een idee van prijs op de herstelling?
                procirep
                Je kan daar inderdaad gewoon naartoe. Normaal gezien kan je dan ook een offerte krijgen voor een herstelling. Ik weet wel niet of ze die direct kunnen geven.
                Jeroen || OM-D EM-5

                Comment

                Working...
                X