Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

test 5 camera's : 5d, markIII, d200, d2x en d2h

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • test 5 camera's : 5d, markIII, d200, d2x en d2h

    Voor wie geinteresseerd is : http://forums.dpreview.com/forums/re...ssage=23632789
    Website : www.alextimmermans.com
    Collodion weblog : http://collodion-art.blogspot.com/
    Collodion movie : http://www.youtube.com/watch?v=mzCCjlubQ2o

  • #2
    Re: test 5 camera's : 5d, markIII, d200, d2x en d2h

    Oorspronkelijk geplaatst door alex from holland Bekijk bericht
    Pfoeee, de 1dmkIII zet echt nieuwe normen!! iso 6400, i am tempted...

    Comment


    • #3
      Re: test 5 camera's : 5d, markIII, d200, d2x en d2h

      Oorspronkelijk geplaatst door Rudy Bekijk bericht
      Pfoeee, de 1dmkIII zet echt nieuwe normen!! iso 6400, i am tempted...
      Hallo zeg, dat kon die oude D2H van Nikon ook al hoor !!!!!
      www.sportactiefoto.nl

      Comment


      • #4
        Re: test 5 camera's : 5d, markIII, d200, d2x en d2h

        Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
        Hallo zeg, dat kon die oude D2H van Nikon ook al hoor !!!!!
        Ja, maar je ziet toch ook het verschil hoop ik ?
        Neemt natuurlijk niet weg dat de D2H het toen al behoorlijk goed deed.
        David Leemans
        Nikon D7000-D600-D610 | Gallery | Flickr

        Comment


        • #5
          Re: test 5 camera's : 5d, markIII, d200, d2x en d2h

          Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
          Hallo zeg, dat kon die oude D2H van Nikon ook al hoor !!!!!
          Kunnen en kunnen is 2, de iso 6400 van de Canon MKIII is toch niet te vergelijken met eenders welke andere dslr vind ik.
          Ik ben niet merk-gebonden, en zeker niet canon-minded, maar eerlijk is eerlijk, dit is toch ongevenaard?

          Comment


          • #6
            Re: test 5 camera's : 5d, markIII, d200, d2x en d2h

            Oorspronkelijk geplaatst door marbico Bekijk bericht
            Hallo zeg, dat kon die oude D2H van Nikon ook al hoor !!!!!
            Hmmm niet naar de beelden gekeken zekers? De iso3200 van de D2H is slechter dan de iso6400 van de 1DIII. En als je dan bedenkt dat de D2H maar 4 MP is...............

            Comment


            • #7
              Re: test 5 camera's : 5d, markIII, d200, d2x en d2h

              Iik zal de dag prijzen als dat gezeur over iso en ruis eens ophield,net of dat het allerbelangrijkste is.
              Ik werk met een D2x en haal zelden of nooit een ruisfilter over mijn beelden heen,ik heb er geen enkel probleem mee als er iets ruis inzit,en heb er ook nog nooit een opdracht gever over horen klagen.

              Comment


              • #8
                Re: test 5 camera's : 5d, markIII, d200, d2x en d2h

                Nog maar eens bewezen dat Canon op gebied van ruis Nikon duidelijk een poepje kan laten ruiken.
                (Ja sorry, beste Nikon-adept, you must face the facts.)

                Maar waar ik wél verbaasd over ben, zijn de kleuren. Ik dacht altijd gehoord te hebben dat de beelden van Nikon minder gesatureerd en neutraler zouden zijn dan die van Canon. Hier blijkt het dus net omgekeerd te zijn...

                Comment


                • #9
                  Re: test 5 camera's : 5d, markIII, d200, d2x en d2h

                  Oorspronkelijk geplaatst door Larah&Bo Bekijk bericht
                  Nog maar eens bewezen dat Canon op gebied van ruis Nikon duidelijk een poepje kan laten ruiken.
                  (Ja sorry, beste Nikon-adept, you must face the facts.)
                  Ik krijg onderhand de indruk dan veel Canonisten in een heel duistere wereld leven Gelukkig zijn ze niet allemaal zo

                  Wat als de volgende Nikon de rollen nu eens omkeert? Met elektronica weet je maar nooit Zie bijvoorbeeld naar de nieuwe Kodak technologie met panchromatische pixels

                  MVG,

                  Comment


                  • #10
                    Re: test 5 camera's : 5d, markIII, d200, d2x en d2h

                    Oorspronkelijk geplaatst door frank207be Bekijk bericht
                    Ik krijg onderhand de indruk dan veel Canonisten in een heel duistere wereld leven Gelukkig zijn ze niet allemaal zo
                    Wat als de volgende Nikon de rollen nu eens omkeert?
                    Dan gaan er heel veel Nikonians in een heel duistere wereld leven.

                    Toen ik destijds voor de eerste keer een digitale camera moest kiezen, heb ik in ieder geval onpartijdig kunnen vaststellen dat Canon nét dat ietsje beter presteerde dan Nikon.
                    En moesten de rollen vroeg of laat omkeren, zou ik dat ook probleemloos kunnen toegeven.

                    Comment


                    • #11
                      Re: test 5 camera's : 5d, markIII, d200, d2x en d2h

                      *gaat zakje chips halen om deze uiterst opbouwende canon-nikon flameware te bezichtigen*

                      Comment


                      • #12
                        Re: test 5 camera's : 5d, markIII, d200, d2x en d2h

                        En als jullie nu echt de mening zijn toegedaan dat je nu betere en mooiere foto's gaat nemen, trekken, koop dat dat spul, sorry, toestel en wacht tot er weer iets nieuws komt, dan heb je weer een redenen om te zeggen dat je slechte foto's aan het toestel lagen ...
                        Nu, oh ja, ik moet drinegnd een nieuwe GSM, want mijne oude van 5 jaar geleden belt nog wel, maar dat muziekske heeft wat ruis
                        Precies een bende kinderen
                        https://www.fotospotter.be
                        Je suis content d’être heureux

                        Comment


                        • #13
                          Re: test 5 camera's : 5d, markIII, d200, d2x en d2h

                          Oorspronkelijk geplaatst door Karreaux Bekijk bericht
                          *gaat zakje chips halen om deze uiterst opbouwende canon-nikon flameware te bezichtigen*
                          IK denk dat dat nog gaat meevallen hoor

                          Het is niet omdat merk C een zeer aantrekkelijk toestel uitbrengt dat die van merk N ineens niet meer gaan functioneren, wel integendeel En trouwens, hoeveel van die top toestellen worden er effectief door die roepers in deze topics gekocht?

                          Ikzelf heb overigens ook deze 1DmkIII overwogen met een lange teleprime, maar ik heb nog wel wat geduld om te zien met wat Nikon de volgende jaren nog op de proppen gaat komen. Degenen die niet kunnen wachten en nu die hoge ISO's nodig hebben, moeten momenteel absoluut niet twijfelen

                          Geniet nog van uw smakelijk zakske chips

                          MVG,

                          Comment


                          • #14
                            Re: test 5 camera's : 5d, markIII, d200, d2x en d2h

                            Mijn persoonlijke observaties
                            1. De D2X beelden tonen veruit het meeste detail en zijn het scherpst, zie rode pluim en detail in het blauw.(alle iso waardes)
                            2. Beelden D2X misschien iets te contrastrijk, hadden ze waarschijnlijk kunnen corrigeren tijdens opname.
                            3. Veronderstel dat de 5d beelden overbelicht zijn, minder detail in lichte delen, alhoewel de achtergrond is niet volledig wit.
                            4.Achtergrond MARK III is meer grijs dan van de overige, alhoewel er niet veel minder detail is in donkere delen. Veel beter dynamisch bereik, of instelling???
                            Als je het wit van de staart vergelijkt tussen MarkIII en 5D zie je dat bij de 5D het wit uitgebrand is alhoewel detail vh zwart ongeveer hetzelfde is.
                            5. Vanaf 3200 is er opmerkelijk meer ruis in de D2X beelden maar ook opmerkelijk veel meer detail. (Moet wel men scherminstelling veranderen van 1600->1200 pixels om uitgesproken verschil in ruis te zien).

                            MARKIII heeft ruis beter onder controle maar niet echt uitgeproken (op deze beelden althans)maar heeft wel het voordeel van zeer goede weergave op 6400 ISO. Afgaande op deze beelden denk ik dat hij een veel beter dynamisch bereik heeft dan de rest, maar dit is moeilijk uit te maken. De D2X levert wel de meest detailrijke beelden volgens mij, heeft meer zichtbare ruis vanaf 1600 ISO maar behoudt veel beter detail dan MARKIII.

                            Comment


                            • #15
                              Re: test 5 camera's : 5d, markIII, d200, d2x en d2h

                              Hoe kan je in godsnaam conclusies trekken uit een dergelijke quick & dirty vergelijking van ocharme een paar honderd pixels in 't kwadraat ?
                              Is 't wel een 100% crop ?

                              T.

                              Comment

                              Working...
                              X