Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

D70 naar D200

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • D70 naar D200

    Ik zou graag een D200 willen aanschaffen, wat zou ik voor mijn 1,5j oude D70 nog kunnen krijgen?
    Is het de moeite waard om deze overstap te doen qua functies? Ga ik hier effectief een betere kwaliteit in mijn foto's te zien krijgen (icm de Tamron 18-250)?
    NIKON D70, Tamron 18-250, SB-800,

  • #2
    Re: D70 naar D200

    Gaarne de ervaringen van mensen die eerst met de D70 gewerkt en daarna zijn overgestapt op een D200 . Maak je kwalitatief VEEL betere foto's met de D200 dan met de D70 ?


    Allereerst: Dit moet geen topic worden om alle verschillen tussen deze 2 camera's toe te lichten. Wat ik graag wil weten is van mensen die OVERGESTAPT zijn van de D70 naar de D200 is het volgende: Is het de moeite waard geweest om de overstap te maken? Welk voordeel viel je als eerste op? Als je het nog moest doen (de

    zelf gebruik ik ze vaak nog beiden, voornaamlijk met primes. Vrees wel dat de D200 de mindere kwaliteiten van een superzoom zal blootleggen

    Comment


    • #3
      Re: D70 naar D200

      Na 'n eindje zal je zeker betere fotos trekken, maar uiteindelijk zal het toch de lens zijn die je zal tegen houden. (en die limiet zal niet lang op zich laten wachten eenmaal je begonnen bent betere fotos te trekken!!!)
      Trigger-happy: Nikon, Sig, LowePro, nog wa stuff
      MySite - All your base are belong to us - What you say

      Comment


      • #4
        Re: D70 naar D200

        Had ik me maar niet laten overhalen men 18-70 van de hand te laten doen
        Intussentijd (toen men lens verkocht was) heb ik met de Sigma 28-105mm F2.8-4.0 me verder moeten helpen. (special thanks to JS) Toen na maanden wachten de levering van de NIKON 18-200 maar bleef aanslepen, uiteindelijk de Tamron 18-250 aangekocht.
        Spijt komt altijd te laat.... zeker dan als ik de overstap naar een D200 overweeg, om maagpijn van te krijgen.....
        Ach ja, want ik ondertussen op BD heb geleerd is nergens anders ter wereld te koop. En vooral bezint eer ge begint zou ik zeggen.
        Keep up the good work people
        NIKON D70, Tamron 18-250, SB-800,

        Comment


        • #5
          Re: D70 naar D200

          als die tamron je enigste lens is, zou ik toch eerst wat investeren in deftige optiek hoor. Voor de duizend euro opleg die je zal moeten betalen ga je toch betere foto's krijgen door andere lenzen te kopen.

          Reken op 300EURO voor de D70. Je kan meer vragen, maar dan zal je hem niet vlug kwijt raken.
          Jeroen || OM-D EM-5

          Comment


          • #6
            Re: D70 naar D200

            ik heb hier een D70 voor me liggenmet 18-70 een oude 70-300 SB600 en extra namaak batterij ansmann voor me liggen heb er 400 voor gegeven

            Als je 300 uit je D70 haalt doe je een goede zaak
            Nikon body's en wa glas van 10 tot 200 en iets om da op te zetten en da in te steken en een .Macbookske

            Comment


            • #7
              Re: D70 naar D200

              Oorspronkelijk geplaatst door TedereTijger Bekijk bericht
              Na 'n eindje zal je zeker betere fotos trekken, maar uiteindelijk zal het toch de lens zijn die je zal tegen houden. (en die limiet zal niet lang op zich laten wachten eenmaal je begonnen bent betere fotos te trekken!!!)
              Ik vind dat je vaak goed commentaar geeft, dus ik zeik je absoluut niet af, maar dit is toch klinkklare onzin.
              Wat kun je met een D200 wel wat je met een D70 niet kunt???
              D7000 + 35mm 1.8 + 50mm 1.8 + 85mm 1.8 + 100mm 2.8 / Fuji X-E1 + 18-55mm

              Comment


              • #8
                Re: D70 naar D200

                Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                Ik vind dat je vaak goed commentaar geeft, dus ik zeik je absoluut niet af, maar dit is toch klinkklare onzin.
                Wat kun je met een D200 wel wat je met een D70 niet kunt???
                Het betere foto's maken met een D200 is kletspraat. Ik heb ze beide, de D200 is nu in reparatie en ik ben blij dat ik mijn D70 als reserve heb gehouden.
                De voordelen van de D200 is de bediening zonder steeds in het menu hoeven te duiken en de grotere en betere zoeker hij heeft ook minder ruis bij hoge iso.
                Ik maak beslist geen betere foto's met de D200, wel dat ik er sneller mee werk.

                Comment


                • #9
                  Re: D70 naar D200

                  Oorspronkelijk geplaatst door danielsl Bekijk bericht
                  Ik vind dat je vaak goed commentaar geeft, dus ik zeik je absoluut niet af, maar dit is toch klinkklare onzin.
                  Wat kun je met een D200 wel wat je met een D70 niet kunt???
                  Uitgebreidere bediening!!!

                  Voor macro en (nacht) landschapsfotografie is de M-up stand vanaf statief al dan niet met draadontspanner een regelrechte zegen. Ik had een D70 en heb toen een D2x gekocht voor de grotere zoeker, de extra MP en zeker ook deze bedieningen Toen wist ik natuurlijk nog niet dat Nikon de D200 ging uitbrengen met quasi dezelfde bediening

                  MVG

                  Comment


                  • #10
                    Re: D70 naar D200

                    bwa, merkt toch een duidelijk verschil in low-light situaties. Na een concertshoot met beide camera's, merk ik tijdens het selecteren toch waar de d200 foto's beginnen (wegens verschillende nummering staan d70-foto's eerst in mapje op pc). Dan heb ik het ni enkel over de ruis maar vooral over de scherpstelling. Ook de verbeterde snelheid bij continuous-mode geeft meer keepers den bij de d70.

                    Comment

                    Working...
                    X