Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

mail van De Beukelear

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • mail van De Beukelear

    Beste Mr.Maes,

    Een CCD reiniging van uw Pentax K-100D kan voor u gedaan worden in onze service afdeling, dit na afspraak met de technische dienst.

    Deze service is volledig gratis voor onze Pentax klanten, en is natuurlijk ook de meest veilige manier om uw camera te onderhouden. Als u zelf tracht de sensor te reinigen, en u beschadigd het sensor filterglas, dan zijn de zeer hoge kosten voor de herstelling steeds ter uwen laste.( nieuwe CCD unit plaatsen en volledige afregeling van de camera )

    Pentax zal kortelings een eigen CCD reinigingskit (droog systeem met stamper stick) op de markt brengen voor reiniging van de D-SLR beeldchips.

    Een bestelreferentie van dit artikel kan ik u momenteel nog niet opgeven.

    met vriendelijke groeten

    Dirk VAN HAUWE
    Manager Technical Services

    Pentax brengt dus een eigen ccd reinigingskit op de markt
    Pentax K7,Pentax K100d,18-55mm,Tamrac velocity 7,20giga geheugen,Tamron 24-135mm,Pentax Mz 50+35-72mm,minolta Z10, Sigma 30mm f1.4,Pentax 50mm f1.4, Sigma 24 mm f2.8, Batterygrip.

  • #2
    Re: mail van De Beukelear

    Da's goe nieuws. De service is al goed, het wordt nog beter :g:g:g
    Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat

    Comment


    • #3
      Re: mail van De Beukelear

      Die reinigingskit staat inderdaad als accessoire vermeld in de K10D brochure die ik indertijd van Photokina meebracht.

      Momenteel test ik op stofdeeltjes met een foto van een effen lucht op kortste scherpstelafstand scherpgesteld en op klein diafragma (groot getal) om de scherpte zo dicht mogelijk bij de sensor te leggen en zo makkelijker de stofdeeltjes te zien.

      Heb tot nu echter nog nooit meer dan een goede blazer nodig gehad om m'n sensor te kuisen, en geloof me ik wissel heel de tijd van objectief. Dat heb je als je vooral vaste brandpunten gebruikt...

      Mss dat ik weldegelijk stof zitten heb dat ik niet zie met m'n test, dus 't kan zijn dat ik me die kit toch eens aanschaf als 't zover is... Weet niet of het een verschil zou maken, vermits ik nu toch niks meen te zien buiten wat ik met de blazer weg kan blazen...

      Wim
      Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

      Comment


      • #4
        Re: mail van De Beukelear

        Deze topic had ik gemist. Ik denk dat ik eens een afspraakje maak met de technische dienst. Mijne ene ist D is een zandbak (bij wijze van spreken) en de tweede (onlangs bijgekocht) wil ik eens gewoon laten nakijken...

        @Wim: wat zijn je ervaringen met het antistofdustdingesmogelijkheid van de K10?
        http://www.digifotofreak.nl

        Comment


        • #5
          Re: mail van De Beukelear

          Oorspronkelijk geplaatst door ishpuini Bekijk bericht
          Die reinigingskit staat inderdaad als accessoire vermeld in de K10D brochure die ik indertijd van Photokina meebracht.

          Momenteel test ik op stofdeeltjes met een foto van een effen lucht op kortste scherpstelafstand scherpgesteld en op klein diafragma (groot getal) om de scherpte zo dicht mogelijk bij de sensor te leggen en zo makkelijker de stofdeeltjes te zien.

          Heb tot nu echter nog nooit meer dan een goede blazer nodig gehad om m'n sensor te kuisen, en geloof me ik wissel heel de tijd van objectief. Dat heb je als je vooral vaste brandpunten gebruikt...

          Mss dat ik weldegelijk stof zitten heb dat ik niet zie met m'n test, dus 't kan zijn dat ik me die kit toch eens aanschaf als 't zover is... Weet niet of het een verschil zou maken, vermits ik nu toch niks meen te zien buiten wat ik met de blazer weg kan blazen...

          Wim
          test int vervolg maar eens met scherpstelling op oneindig
          foto als spiegel of als venster?

          Comment


          • #6
            Re: mail van De Beukelear

            Oorspronkelijk geplaatst door parakiet Bekijk bericht
            test int vervolg maar eens met scherpstelling op oneindig
            Kortbij scherpgesteld zie ik ze nogthans beter... Ik doe wel wat macro, en dan vallen ze me veel sneller op. Ben je zeker?

            Wim
            Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

            Comment


            • #7
              Re: mail van De Beukelear

              Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
              @Wim: wat zijn je ervaringen met het antistofdustdingesmogelijkheid van de K10?
              Bah, ik nam de K10D eigenlijk nog niet echt mee in stof rijke omgevingen. Ik heb wel nog geen stof op de sensor gehad dus mss werkt het wel. Met m'n DS meen ik ook bij gewoon gebruik in den Belgique redelijk snel wat stof gehad te hebben... Maar echt rekenen op dat systeem doe ik niet hoor, gewoon fotograferen zoals voorheen met gelijkaardige voorzorgsmaatregelen, enkel met een iets geruster gemoed. In zandbakken op en neer springen is er niet bij.

              Wim
              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

              Comment


              • #8
                Re: mail van De Beukelear

                wat zijn je ervaringen met het antistofdustdingesmogelijkheid van de K10?
                Ik zal niet zeggen dat het systeem niet werkt, maar ik vind het toch niet zaligmakend...
                www.indetailfotografie.nl

                Comment


                • #9
                  Re: mail van De Beukelear

                  Kan niet zaligmakend zijn he. Alle types stof/vuil laten zich niet zomaar zonder wrijving verwijderen.
                  Het is gewoon iets leuks extra dat ervoor zorgt dat je geen blaasbalg moet meenemen. Ik vind het positief dat die dingen er zijn maar je zal nog altijd af en toe een andere methode moeten gebruiken.

                  Anderzijds vind ik dat zelfs zonder dit hulpmiddel het stofprobleem op DSLR's overdreven wordt dus met is het nog beter.

                  Comment


                  • #10
                    Re: mail van De Beukelear

                    Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
                    Kan niet zaligmakend zijn he. Alle types stof/vuil laten zich niet zomaar zonder wrijving verwijderen.
                    Het is gewoon iets leuks extra dat ervoor zorgt dat je geen blaasbalg moet meenemen. Ik vind het positief dat die dingen er zijn maar je zal nog altijd af en toe een andere methode moeten gebruiken.

                    Anderzijds vind ik dat zelfs zonder dit hulpmiddel het stofprobleem op DSLR's overdreven wordt dus met is het nog beter.
                    Bij de Oly werkt dat dig trouwens wel goed hoor, Kev. Maar ja, dat je er niet achter staat kan ik inkomen, het is tenslotte iets waarin Canon achterloopt...
                    http://www.digifotofreak.nl

                    Comment


                    • #11
                      Gr-810 of Bl-811

                      Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
                      Beste Mr.Maes,

                      Een CCD reiniging van uw Pentax K-100D kan voor u gedaan worden in onze service afdeling, dit na afspraak met de technische dienst.

                      Weet je, als ik in Vietnam tussen de rijstvelden sta, ben ik daar niets mee, hoor
                      Ik tape dat meestal weg, nog nooit prob's gehad! en is zeker beter (cleaner) dan bijv:de Canon Tech support Cleaning


                      Oorspronkelijk geplaatst door aaron Bekijk bericht
                      Pentax zal kortelings een eigen CCD reinigingskit (droog systeem met stamper stick) op de markt brengen voor reiniging van de D-SLR beeldchips.
                      Maar toch goed om te weten
                      Op die dry stamp zal sowieso wel Scotch (Gr-810 of Bl-811) zitten dat is zeker.

                      De Beukelaer is altijd goed qua service geweest (in de tijd van Nikon enz.) dat is nooit een probleem, die mensen zijn zeker correct


                      °°
                      Last edited by Dagzz; 19 juni 2007, 21:09.
                      I Love Leica

                      Comment


                      • #12
                        Re: mail van De Beukelear

                        Oorspronkelijk geplaatst door MarcFoto Bekijk bericht
                        Bij de Oly werkt dat dig trouwens wel goed hoor, Kev. Maar ja, dat je er niet achter staat kan ik inkomen, het is tenslotte iets waarin Canon achterloopt...
                        Euh??? Ik sta 100% achter die dingen. Ik beweer toch nergens dat die dingen niet doen wat ze zouden moeten doen??? Ik zeg alleen dat je niet al de marketing verhaaltjes moet geloven en dat dit nooit alle stof altijd zal wegkrijgen. Maakt niet uit welk merk er op de camera staat. En dat heeft elk merk dat een dergelijk systeem heeft tot nu toe al bewezen.

                        Af en toe je gekleurde bril afzetten he Marc

                        PS: Ik denk zelfs dat canon hier een voorsprong heeft als je het mij vraagt. Niet omdat het beter zou werken maar omdat ze een completere oplossing aanbieden.

                        Comment


                        • #13
                          Re: mail van De Beukelear

                          Enkele maanden terug had ik via email kontakt met De Beukelaer. Zij vertelden mij geen rechtstreekse verkoop van Pentax te doen, maar wel via fotowinkels. Waarvoor ze me enkele plaatselijke adressen gaven.
                          Bij die winkels waren ze niet echt Pentaxminded. Bij Kberg vertelden ze me dat de echte hoofdverdeler van Pentax ergens in Diegem gevestigd is en DeBeukelaer géén invoerder meer is.
                          Wat moet ik nu geloven ?
                          p.s. Toen ik DB informatie vroeg over de nieuwe 60.250 lens vielen ze uit de lucht en vroegen ze me wààr ik die informatie vandaan haalde...
                          Wat nu met DB ?

                          Comment


                          • #14
                            Re: mail van De Beukelear

                            Pentax heeft inderdaad aan de luchthaven een verdeelcentrum zitten (Pentax Europe). Daar komen de Pentax produkten toe - in transit. Daar worden ze vervolgens ingeklaard en klaargemaakt voor verzending naar de hoofdverdelers in Europa. Bij mijn weten is de Beukelaer nog altijd de verdeler voor België.
                            Met vriendelijke groeten, Asahi - een Pentax fanaat

                            Comment


                            • #15
                              Re: mail van De Beukelear

                              Oorspronkelijk geplaatst door celestinus Bekijk bericht
                              Enkele maanden terug had ik via email kontakt met De Beukelaer. Zij vertelden mij geen rechtstreekse verkoop van Pentax te doen, maar wel via fotowinkels. Waarvoor ze me enkele plaatselijke adressen gaven.
                              Bij die winkels waren ze niet echt Pentaxminded. Bij Kberg vertelden ze me dat de echte hoofdverdeler van Pentax ergens in Diegem gevestigd is en DeBeukelaer géén invoerder meer is.
                              Wat moet ik nu geloven ?
                              p.s. Toen ik DB informatie vroeg over de nieuwe 60.250 lens vielen ze uit de lucht en vroegen ze me wààr ik die informatie vandaan haalde...
                              Wat nu met DB ?
                              Volgens mij (maar 'k ben niet zeker) is de vestiging van Pentax in Diegem de importeur voor Europa. Vandaar vertrekken de leveringen naar de distributeurs van de diverse landen, en voor België en Nederland is dat De Beukelaer.

                              Of ze nog reparaties doen in België (zoals voorheen in Pentax Breda) weet ik niet. Het viel me wel op dat een offerte voor de reparatie van een Pentax 6x7 erg lang op zich liet wachten. Een flash die ik in Duitsland kocht en voor reparatie op aanraden van de winkel naar Pentax Europe Gmbh in Hamburg stuurde werd wel een stuk sneller gerepareerd. 't Kan natuurlijk aan de bijzondere aard van de reparatie liggen, maar 't zou me niet verwonderen dat alle reparaties in Duitsland gebeuren. Maar dat is niet meer dan een vermoeden.

                              Winkels zijn niet Pentax minded omdat ze op Pentax geen grote marges kunnen maken door de relatief mindere verkoop. Die mindere verkoop (en de kijk van die winkels op Pentax) is historisch, maar 't is nogal moeilijk een dergelijke situatie ombuigen. Pentax zal wel nooit evenveel als Canon of Nikon gaan verkopen, maar ze zijn eindelijk weer op weg om hun rechtmatige plaats op de markt in te nemen. De rest zal dan wel volgen.

                              Waarschijnlijk zijn het ook die mindere volumes die maken dat je bij De Beukelaer de juiste persoon moet treffen voor de juiste informatie. Mogelijk moet die persoon zelfs meerdere merken behandelen? Geen excuus natuurlijk, maar uit recente contacten meen ik toch te hebben begrepen dat deze onwetendheid een situatie van het verleden is. Ik had dat overigens ook bij Grobet, waar het personeel normaal erg goed op de hoogte is. Toen ik digitaal ging moest ik hen vertellen wat ik wou van Pentax en konden ze me pas bevestigen dat dat inderdaad bestond na het nalezen in hun map, nu de KxxD generatie er is, is de vraag/verkoop gestegen en is 't danig verbeterd... Allicht gewoon een algemeen probleem dat Pentax van zich af moet weten te schudden...

                              Wim
                              Life's Pentaxic! (Pentax K-3II (+grip) + 20-tal objectieven, Pentax Q, 2 flashkes, een hoop filters en andere accessories, teveel tassen en statieven, en dan nog een fameuze digidoka)

                              Comment

                              Working...
                              X