Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Nikon D200: Batterij vraagje

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Nikon D200: Batterij vraagje

    Beste D200 gebruikers,

    Aangezien mijn back-up body (D70) zijn geest heeft gegeven, was ik op zoek naar een vervanger. Mijn oog is hiervoor op de D200.

    Leek me een goede body tot ik van een goede vriend te horen kreeg dat de batterijen in normale omstandigheden maar 250 foto's meegingen.
    (Als je VR lenzen gebruikt zelfs minder!)

    Dit is ronduit schandalig! Ik trek met de D70 rond de 1000 foto's met één batterij en de D2X is het 3 à 4 dubbele van de D70.

    Wat is jullie ervaring hiermee?

    Sven

  • #2
    Re: Nikon D200: Batterij vraagje

    Ik kan dit enkel bevestigen. D50 = 1000 foto's, D200 = 300 à 400 foto's. Ik heb mij onmiddellijk een extra batterij aangeschaft (had ik voorheen bij mijn D50 niet). Intensief gebruik van de D200 kan volgens mij niet zonder batterijgrip.

    Men zegt dat het vooral met de LCD display te maken heeft, maar dat is volgens mij zeker niet de enige reden.

    Groetjes, Wim
    Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
    Fujifilm X100V - Sony RX100M3

    Comment


    • #3
      Re: Nikon D200: Batterij vraagje

      Hoi Sven,

      Is het wellicht niet dat we enigszins verwend zijn? De accukapaciteit van de D70 ( en de vergelijkbare opvolgers) is gewoon goed zo niet voortreffelijk. Daarentegen valt de de kapaciteit van de D200 inderdaad tegen.

      Ik heb hierom de grip erbij gekocht, dan haal ik wel ongeveer een kleine 800 pics.

      Maar de D200 is dan wel weer meer vergelijkbaar met de D2X kwa instelmogelijkheden. dus het nadeel van de akkukapaciteit wordt weer opgeheven door de betere overeenkomst van de D200 met de D2X

      Grtz

      Bryan
      Nikon D3/D300/D200 met grip & wat AF-S glas; 50mm F1.8, Nikon 1.4/1.7x converter; SB900/SB800/2 SB600; Coolwalker I-tank. Panasonic Lumix TZ5 voor als elke gram er een te veel is

      Comment


      • #4
        Re: Nikon D200: Batterij vraagje

        Ik kan tot 600 foto's maken met 1 batterij (afhankelijk van hoeveel ik de LCD gebruik).
        Dus daar ligt (mogelijk) een deel van het verschil.
        Maar de D200 (of toch die van mij) verbruikt ook veel in stand-by.
        De D70 heb ik toevallig een paar keer vergeten uit te zetten en een week later was het vermogen nauwelijks verminderd. Bij de D200, daarentegen, moet je dat niet proberen...

        Groeten
        Kurt
        http://maddog-photography.smugmug.com/

        Comment


        • #5
          Re: Nikon D200: Batterij vraagje

          Het is nog maar enkele dagen geleden dat ik mijn D200 kocht. Ondertussen heb ik de batterij al 2 keer opgeladen en geen 200 foto's gemaakt.
          Vermits hij nog nieuw is, heb ik veel het scherm aan gezet wat waarschijnlijk voor onnodig veel verbruik zorgt. Na elke proef kijk ik de opname ook na op dat schermpje.

          Comment


          • #6
            Re: Nikon D200: Batterij vraagje

            Ik bevestig dit eveneens.
            Toen ik destijds van een D70 naar D200 overstapte was ik teleurgesteld in de autonomie. Heb mij dan ook vrij snel een tweede batterij aangeschaft.
            Gemiddeld schiet ik zo'n 300 foto's per batterijlading.
            T.

            Comment


            • #7
              Re: Nikon D200: Batterij vraagje

              Mijn D200 gaat per batterij lading ook niet zo lang mee dan de D50.

              Ong zo'n 500 a 600 kliks.

              En het is idd zo dat deze accu's in het begin minderr presteren dan na ong 4 a 5 x laden.

              Heb mezelf wel een extra accu aangeschaft, maar vind het nog steeds ok aangezien ik nog vaak zit te spelen in de menu's ed.

              Wat je misschien aan batterijlading in moet leveren weegt zeker niet op tegen wat je ervoor terug krijgt

              Greetz rich
              D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

              Comment


              • #8
                Re: Nikon D200: Batterij vraagje

                Dit vind ik wel raar, mijn 30D doet het net pakken beter dan enige cam dat ik ooit gehad heb. Ik doe soms een maand met de 2batterijen in men grip. En de mensen die me kennen weten dat ik wel wat afschiet op een maand

                Ik had toch verwacht dat de D200 het hier beter zou doen als de 30D.
                HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                Comment


                • #9
                  Re: Nikon D200: Batterij vraagje

                  Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
                  Wat je misschien aan batterijlading in moet leveren weegt zeker niet op tegen wat je ervoor terug krijgt
                  Dat kan ik zeker beamen.
                  Vergelijk het (nog maar eens) met een auto. Je gaat van een kleine middenklasser (D70) naar een uit de kluiten gewassen 4x4 (D200). Die zal ook heel wat meer verbruiken ...

                  Groetjes, Wim
                  Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                  Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                  Comment


                  • #10
                    Re: Nikon D200: Batterij vraagje

                    Oorspronkelijk geplaatst door Wivo Bekijk bericht
                    Vergelijk het (nog maar eens) met een auto. Je gaat van een kleine middenklasser (D70) naar een uit de kluiten gewassen 4x4 (D200). Die zal ook heel wat meer verbruiken ...
                    Als ik die redenering volg, dan kan ik nog 50 foto's met een D2X trekken.
                    Nu moet ik je ontgoochelen, want met dit pracht beestje kan ik er 3 à 4000 nemen.

                    Sven

                    Comment


                    • #11
                      Re: Nikon D200: Batterij vraagje

                      Als ik die redenering volg, dan kan ik nog 50 foto's met een D2X trekken.
                      Nu moet ik je ontgoochelen, want met dit pracht beestje kan ik er 3 à 4000 nemen.

                      Sven
                      De D2X heeft dan ook een kollos van een batterij die 3 X meer kost en weegt dan deze van een D200, net als mijn D2H, maar ik ervaar het batterijverbruik van mijn D200 niet als een probleem, normaal werk ik altijd in Raw met de hoogste Jpg kwalliteit, dat is bij iedere klik een kleine 20 Mb wegschrijven,wat ook de nodige energie vraagt, en ik geraak redelijk gemakkelijk aan een dikke 400 kliks normaal gebruik ik zeer weinig het lcd schermpje, tenzij ik twijfel over een bepaalde opname, vroeger moest je wel om de 36 opnames van filmpje wisselen, en dat kon je bovendien maar één keer gebruiken is het dan zo een probleem om even een ander batterijtje te plaatsen

                      Comment


                      • #12
                        Re: Nikon D200: Batterij vraagje

                        Oorspronkelijk geplaatst door demeyereg Bekijk bericht
                        De D2X heeft dan ook een kollos van een batterij die 3 X meer kost en weegt dan deze van een D200, net als mijn D2H, maar ik ervaar het batterijverbruik van mijn D200 niet als een probleem, normaal werk ik altijd in Raw met de hoogste Jpg kwalliteit, dat is bij iedere klik een kleine 20 Mb wegschrijven,wat ook de nodige energie vraagt, en ik geraak redelijk gemakkelijk aan een dikke 400 kliks normaal gebruik ik zeer weinig het lcd schermpje, tenzij ik twijfel over een bepaalde opname, vroeger moest je wel om de 36 opnames van filmpje wisselen, en dat kon je bovendien maar één keer gebruiken is het dan zo een probleem om even een ander batterijtje te plaatsen
                        Ik ga hier geen nutteloze discutie opstarten, maar er zijn toch een paar zaken die ik kwijt wil:
                        - Ik trek gemiddeld een foto of 1000 per dag.
                        Met een D2X of D70 moet ik dus niet naar mijn batterijen kijken. (ik gebruik lcd redelijk veel)
                        Met de D200 blijkbaar wel.
                        Dit is op zich geen groot probleem, maar soms heb je beperkte stroom voor opladen (safari, brousse, ...)

                        - De batterij van D2X is een kollos maar kost amper 30€ meer dan die van D200 (60 vs 90€) dus zeggen dat hij 3X meer kost is zwaar overdreven.

                        - Teruggrijpen naar de vroegere (vervlogen) tijden lijkt me zinloos, vroeger moest je ook geen foto op 400 iso nemen of het was 1 bol ruis, nu is 800 iso "normaal".

                        ****
                        Aangezien idereen bevestigd dat je 2 à 3 batterijen nodig hebt om 1000 foto's te nemen, denk ik dat mijn besluit vast staat:
                        ik zal geen D200-eigenaar worden!

                        Toch bedankt voor jullie mening.

                        Sven

                        Comment


                        • #13
                          Re: Nikon D200: Batterij vraagje

                          Ik trek gemiddeld een foto of 1000 per dag.
                          1.000 foto's per dag vroeger zag ik het ook groot, nu probeer ik het goed te doen
                          Grapje: maar is 1000 foto's per dag niet wat overdreven ? Ik ben reeds enkele malen voor drie weken naar Zuid Afrika geweest, maar ik ben toch nog nooit met 20.000 foto's teruggekeerd, dat wordt toch een onoverzichtelijke massa ???
                          Ik fotografeer reeds meer dan dertig jaar, en heb hier zo ongeveer een 23.000 dia's allemaal gescand en gëindexeerd, en dat was reeds monnikkenwerk.
                          Last edited by Guest42; 14 juni 2007, 18:24.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Nikon D200: Batterij vraagje

                            Wat heeft aantallen, leeftijd en kwaliteit nu met elkaar te maken????
                            HTTP://WWW.MUSICPHOTOS.BE
                            Canon 1DMK2 / Canon 5D / 17-40 4 L / 24-70 2.8 L / 70-200 2.8 L / Canon 15mm Fisheye 2.8 / 580 EX / Lowepro PhotoTrekker AWII

                            Comment


                            • #15
                              Re: Nikon D200: Batterij vraagje

                              Oorspronkelijk geplaatst door Svenmichiels Bekijk bericht
                              Als ik die redenering volg, dan kan ik nog 50 foto's met een D2X trekken.
                              Nu moet ik je ontgoochelen, want met dit pracht beestje kan ik er 3 à 4000 nemen.
                              Ja, maar de D2X heeft dan ook een veel grotere brandstoftank (lees batterij).

                              Gr's, Wim
                              Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
                              Fujifilm X100V - Sony RX100M3

                              Comment

                              Working...
                              X