Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens schoonmaken

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens schoonmaken

    Hallo,
    Ik neem regelmatig met mijn FZ50 macro's (allé eigenlijk bloemen van dichtbij, want ik heb nog geen macroconvertor). En dan komt de lens wel eens tegen een bloem.
    Ten eerste, kan dit kwaad?
    en hoe kan ik mijn lens veilig schoonmaken?

    Alvast bedankt
    --- Panasonic FZ 50---
    ---Canon Eos 450D---

  • #2
    Re: Lens schoonmaken

    Eerst afblazen met een blaaspeer, als er dan nog wat opzit met een microvezel doekje. Bewaar 'zon doekje in een gesloten plastic zak om het eventuele stof of andere troep buiten te houden. Na gebruik uitslaan en gelijk weer opbergen.
    Mvg, drh

    "Waar doe ik het mee! met mijn 7D" Album Klik

    Comment


    • #3
      Re: Lens schoonmaken

      Verplaatst naar geschikter forum
      There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
      A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
      Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

      Comment


      • #4
        Re: Lens schoonmaken

        een gewoon brillendoekje volstaat al. zorg er wel voor dat er zeker niets van vuil of zeker geen zand op zit zoals drh al zei
        5DmkIII en wat glas

        Comment


        • #5
          Re: Lens schoonmaken

          Oorspronkelijk geplaatst door Matthias Bekijk bericht
          een gewoon brillendoekje volstaat al. zorg er wel voor dat er zeker niets van vuil of zeker geen zand op zit zoals drh al zei
          Zou toch maar een microvezeldoekje pakken, want brillendoekjes beschadigen de coating, al is dat niet zichtbaar.
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: Lens schoonmaken

            Of met een lenspen van Hama, werkt ook heel goed.
            Last edited by tarpan; 14 juni 2007, 18:34.
            "Three grand essentials to happiness in this life are something to do, something to love, and something to hope for."
            Ars longa, vita brevis

            Comment


            • #7
              Re: Lens schoonmaken

              Er zijn hier al verschillende topics geopend over dit onderwerp. Ik volg geďnteresseerd want ben er ook nog niet helemaal uit hoe ik best m'n lens reinig als het nodig zou zijn
              Ik persoonlijk zou denken zo'n droog microvezeldoekje want vertrouw die "vochtige" spullen niet zo.

              Comment


              • #8
                Re: Lens schoonmaken

                Oorspronkelijk geplaatst door kdm Bekijk bericht
                Er zijn hier al verschillende topics geopend over dit onderwerp. Ik volg geďnteresseerd want ben er ook nog niet helemaal uit hoe ik best m'n lens reinig als het nodig zou zijn
                Ik persoonlijk zou denken zo'n droog microvezeldoekje want vertrouw die "vochtige" spullen niet zo.
                Groot gelijk. die lenspen hierboven vermeld gaat ook goed.
                ______
                www.vue.photo

                Comment


                • #9
                  Re: Lens schoonmaken

                  Met bierglazenreiniger doen het sommigen ook.
                  Kijk hier maar eens : http://members.chello.nl/r.groenenda...era_lenzen.htm doch het gebruik van papieren doekjes is sterk af te raden omwille van het "schuur" effect
                  Fuji S5 Pro - glas van Nikon, Sigma, Tamron en Tokina

                  Comment


                  • #10
                    Re: Lens schoonmaken

                    Dus geen brillendoekje?
                    --- Panasonic FZ 50---
                    ---Canon Eos 450D---

                    Comment


                    • #11
                      Re: Lens schoonmaken

                      Oorspronkelijk geplaatst door pdspds Bekijk bericht
                      Dus geen brillendoekje?
                      Je moet maar eens met een vochtig brillendoekje de coatinglaag van uw lens schoonmaken. Je zal direct zien dat het vocht vegen achterlaat op de lens. Ik heb ook al vanalles geprobeerd en met natte brillendoekjes kom ik NIET meer aan mijn lenzen.
                      Ik doe het nog op de ouderwetse manier, ik adem vlak tegen de lens uit die dan korte tijd aandampt en direct daarna maak ik de lens proper met een heel zacht en stofvrij doekje
                      BD0723BE

                      Comment

                      Working...
                      X