Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wat na de cashback-actie?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wat na de cashback-actie?

    Hallo allemaal, dit is mijn eerste post op dit forum, maar zal zeker niet de laatste zijn. Ik ben een student van 28 jaar uit 'olland.

    Ik zit er over te denken een Canon 400D te kopen, maar zou misschien liever nog even doorsparen voor een 30D (of wellicht een Nikon D80). Ik heb momenteel een Canon Powershot S3 IS, maar die ben ik ontgroeid.

    Probleem is alleen dat de cashback actie van Canon eind deze maand ophoudt. Wat advideseren jullie mij? Is een 400D als eerste spiegelreflex voldoende voor iemand met serieze amateur ambities, of kan ik beter gelijk een niveau hoger gaan? Of kan ik beter snel even het vordeel van de cashback meepakken? Worden de prijzen daarna weer even hoog als vanouds?
    Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

  • #2
    Re: Wat na de cashback-actie?

    Een 400D is zeker oon mooie en goede camera voor een beginnend spiegelreflexer..

    Maar als je even goed rondkijkt hier op het forum zie je dat de 30D eigenlijk niet eens zo heel veel duurder is dan de 400D. Dus misschien is de 30D toch een optie voor je. Het is in ieder geval een camera die fijner vasthoudt omdat hij ook wat zwaarder is. De 400D is een plastik body en de 30D een magnesium. Ook het 2de lcd schermpje bovenop de camera bij de 30D zul je erg gaan waarderen.
    Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

    Comment


    • #3
      Re: Wat na de cashback-actie?

      Bedankt voor je reactie. Ja ik zag inderdaad dat de 30D niet veel duurder is, en vind het zeker een interessante optie. Punt is alleen dat de 30D voor mij als student nu nog net even te duur is, en als ik die paar honderd euro erbij heb gespaard is de cash back actie voorbij. Of komen er daarna nog nieuwe aanbiedingen?

      Ik zit er zelf aan te denken om eerst de 400D aan te schaffen (met de Sigma 17-70), vervolgens elke paar maanden wat extra toebehoren te kopen zoals aanvullende lenzen en een externe flitser, en dan over ongeveer een jaar de 400D body in te ruilen voor de dan nieuwe 40D. Is dat een goed plan?
      Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

      Comment


      • #4
        Re: Wat na de cashback-actie?

        Oorspronkelijk geplaatst door Zelda Bekijk bericht
        Bedankt voor je reactie. Ja ik zag inderdaad dat de 30D niet veel duurder is, en vind het zeker een interessante optie. Punt is alleen dat de 30D voor mij als student nu nog net even te duur is, en als ik die paar honderd euro erbij heb gespaard is de cash back actie voorbij. Of komen er daarna nog nieuwe aanbiedingen?

        Ik zit er zelf aan te denken om eerst de 400D aan te schaffen (met de Sigma 17-70), vervolgens elke paar maanden wat extra toebehoren te kopen zoals aanvullende lenzen en een externe flitser, en dan over ongeveer een jaar de 400D body in te ruilen voor de dan nieuwe 40D. Is dat een goed plan?
        wat er na de cashback komt, zal alleen Canon Europe weten en daar geven ze heus niks van prijs denk ik... de prijzen zullen niet echt stijgen, ze zullen hetzelfde blijven als wat ze nu zijn, zonder de cashback dan...

        ik heb een 400D en die doet voor mij momenteel meer dan zijn werk. mij stoorde het niet echt dat hij niet van magnesium is want ik heb er direct een batterygrip ondergezet... dat is natuurlijk ieders goesting en afhankelijk wss van de grootte van je handen...

        als beginnende DSLR-gebruiker, denk ik dat je beter wat bespaart op de body en dat investeert in iets betere lenzen... dat ben ik toch van plan en waarschijnlijk schakel ik dan nadien over de 40D (zal zo wel heten zeker)...

        pluis het forum hier maar eens uit... er zijn mensen genoeg die hetzelfde dilemma als jij hebt... dat zal je zeker helpen in je aankoop...

        Veel succes!
        With Canon, I can (or at least try)
        Photastic.be ~ Passion for the picture
        Nieuwe site

        Comment


        • #5
          Re: Wat na de cashback-actie?

          Of dat een goed plan is moet je voor jezelf uitmaken. Het zou voor jou een goed plan kunnen zijn als je snel aan het fotograferen toe wilt komen.

          Ook de 400D is een goede camera. Geeft hele mooie resultaten, dus de 30D is geen must hé.

          Als je dan over een jaar of wat de 40D wilt kopen zal ook deze in prijs gezakt zijn en zo gaat het nog wel even door.

          Dus koop lekker je 400D en trek er op uit om mooie platen te schieten.
          Ik zie ze graag hier op het forum verschijnen.
          Canon 60D / Sigma ex 150mm 2.8 macro / Canon 28-105 F4 / Bigma 50-500 / Lowepro Minitrekker /

          Comment


          • #6
            Re: Wat na de cashback-actie?

            Heb eigenlijk weinig keuze door die cashback actie. Als ik een maand wacht schiet ik er 80-100 euro bij in. Ik blijf een Hollander hè?

            Zoals het er nu voorstaat ga ik denk ik dus voor de 400D, die kan je inclusief cashback al voor 560 euro hebben. Wie weet begin ik zelfs maar met een 50mm f/1.8 als allereerste lens, zodat ik deze maand nog voldoende geld over houd voor boodschappen.

            Bedankt voor de tips tot zover, en meer reacties zijn zeer welkom!
            Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

            Comment


            • #7
              Re: Wat na de cashback-actie?

              Kies voor goeie lenzen met een kleinere body. Een dijk van een body met minderwaardige lenzen geeft een minderwaardig resultaat. Een instapbody zoals de 400D (of zelfs 350D, ik heb die ook) met dijken van lenzen geven dijken van foto's (allé, technisch gezien dan hé).
              ______
              www.vue.photo

              Comment


              • #8
                Re: Wat na de cashback-actie?

                Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                Kies voor goeie lenzen met een kleinere body. Een dijk van een body met minderwaardige lenzen geeft een minderwaardig resultaat. Een instapbody zoals de 400D (of zelfs 350D, ik heb die ook) met dijken van lenzen geven dijken van foto's (allé, technisch gezien dan hé).
                Thanks. Ja idd, ik was al van plan zeker niet de kitlens te nemen, zat zelf te denken aan de Sigma 17-70 2.8-4.5 (of misschien de Tamron 17-50 f/2.8). Geld voor nog beter glas heb ik momenteel niet, maar ik denk dat dit genoeg is om wat ervaring mee op te doen.
                Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

                Comment


                • #9
                  Re: Wat na de cashback-actie?

                  Oorspronkelijk geplaatst door Zelda Bekijk bericht
                  Thanks. Ja idd, ik was al van plan zeker niet de kitlens te nemen, zat zelf te denken aan de Sigma 17-70 2.8-4.5 (of misschien de Tamron 17-50 f/2.8). Geld voor nog beter glas heb ik momenteel niet, maar ik denk dat dit genoeg is om wat ervaring mee op te doen.
                  als ik me niet vergis heb je voor hetzelfde geld als die Tamron 17-50 2.8 ook een Sigma 18-50 2.8 macro... misschien enkele euro's duurder...

                  je moet alleen eens opzoeken welke van die 2 de betere is maar ik denk dat die aan elkaar gewaagd zijn.
                  With Canon, I can (or at least try)
                  Photastic.be ~ Passion for the picture
                  Nieuwe site

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wat na de cashback-actie?

                    Oorspronkelijk geplaatst door Zelda Bekijk bericht
                    Thanks. Ja idd, ik was al van plan zeker niet de kitlens te nemen, zat zelf te denken aan de Sigma 17-70 2.8-4.5 (of misschien de Tamron 17-50 f/2.8). Geld voor nog beter glas heb ik momenteel niet, maar ik denk dat dit genoeg is om wat ervaring mee op te doen.
                    neem die 17-70 maar beter niet. De Tamron is goed en de hierboven genoemde Sigma ook.
                    ______
                    www.vue.photo

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wat na de cashback-actie?

                      Zonder de kwaliteit van de 400D af te willen kraken toch hier een paar opmerkingen over deze camera die ik uit mijn omgeving (2 ex-gebruikers) heb vernomen. Allereerst het formaat camera (klein/te klein), gevoelsmatig de degelijkheid van de body en een groot gemis bij bovenstaande gebruikers is toch wel het ontbreken van een 2e lcd scherm boven op de camera.
                      Één gebruiker heeft er een 30D voor ingeruild de ander een 2e handse 20D.
                      Ik zou in jouw positie opteren voor een mooie 2e handse 20D... of misschien wel een nieuwe Nikon D70s (iets goedkoper). Gr,
                      M8, 28/2.0, 35/2.0, Tri-Elmar 16-18-21/4.0 - 1DsII, 5D, 16-35/2.8L, 35/1.4L, 50/1.4, 85/1.2L, 135/2.0L, 200/2.8L. Canon? Never thought I can...

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wat na de cashback-actie?

                        Verplaatst naar geschikter forum
                        There is no such thing in anyone's life as an unimportant day. / Alexander Woollcott
                        A diplomat is a man who always remembers a woman's birthday but never remembers her age.
                        Contra principia negantem disputari non potest. BD Lidnummer : BD0394BE

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wat na de cashback-actie?

                          Oorspronkelijk geplaatst door Flotootje Bekijk bericht
                          Zonder de kwaliteit van de 400D af te willen kraken toch hier een paar opmerkingen over deze camera die ik uit mijn omgeving (2 ex-gebruikers) heb vernomen. Allereerst het formaat camera (klein/te klein), gevoelsmatig de degelijkheid van de body en een groot gemis bij bovenstaande gebruikers is toch wel het ontbreken van een 2e lcd scherm boven op de camera.
                          Één gebruiker heeft er een 30D voor ingeruild de ander een 2e handse 20D.
                          Ik zou in jouw positie opteren voor een mooie 2e handse 20D... of misschien wel een nieuwe Nikon D70s (iets goedkoper). Gr,
                          Beide zogenaamde tekortkomingen worden zondermeer opgevangen door
                          1. BG-E3 grip
                          2. het LCD scherm is extra groot en geeft reeds alle info
                          ...het nadeel aan een Nikon is dan weer dat de draagriem zwart en en geel is (sarcasme mode aan !) en dat vloekt met de meeste geruite hemden.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wat na de cashback-actie?

                            Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
                            neem die 17-70 maar beter niet. De Tamron is goed en de hierboven genoemde Sigma ook.
                            Is die Sigma 17-70 niet goed qua prijs/kwaliteit verhouding? Ik dacht begrepen te hebben dat het best een goede lens was.

                            Zie bijvoorbeeld de volgende review:

                            Canon EOS 400D - Canon 10-22mm 3.5-4.5 USM - Sigma 18-50mm 2.8 EX DC Macro - Canon EF 50mm 1.8 - Canon EF 70-300mm 4-5.6 IS USM - Speedlight 430EX - Battery Grip

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wat na de cashback-actie?

                              nooit overhaast kopen
                              NOOIT!

                              en zeker niet in een digitale wereld. vandaag stopt één actie en overmorgen begint een andere.
                              foto als spiegel of als venster?

                              Comment

                              Working...
                              X