Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

geen connectie tussen camera en PC

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • geen connectie tussen camera en PC

    Sinds gisteren heb ik een probleem om met mijn canon 300D te connecteren met mijn PC. Als ik de camera aansluit op de computer wordt deze niet meer correct gedetecteerd. Normaal gezien krijg ik bij het inschakelen van de camera een pop-up scherm zoals rechts boven op onderstaande printscreen.
    Normaal kan je hier dan selecteren met welk programma je wenst te werken. In het geval van mijn camera zijn dat enkele canon utilities of de windows foto wizard om de afbeeldingen te downloaden naar de computer. Maar sinds vandaag blijft het scherm blanco.

    Als ik bij apparaatbeheer ga kijken dan staat de camera er wel (zie ook printscreen) en hij geeft ook aan dat alles correct werkt. In het scanners en camera scherm (via configuratiescherm) komt de camera niet boven. Via de canon software komt de camera ook niet boven. Maar op een of andere manier is er toch connectie want na enige tijd van inactiviteit vraagt de computer om de verbinding met de camera te verbreken. Er is dus wel enige vorm van connectie maar ik kan deze niet zien en kan nergens de flash kaart met de foto's zien.

    Heeft iemand enig idee waar ik moet beginnen zoeken want ik heb er geen idee meer van. Ik heb al enkele keren opnieuw opgestart, een andere usb poort geprobeerd, getest of een usb stick wel gedetecteerd wordt (geen probleem), stuurprogramma willen updaten maar dat doet hij niet omdat het stuurprogramma correct werkt. Ik heb ook al getracht om via systeemherstel terug te gaan naar een moment waarop de camera correct werkte, maar dat lukt niet omdat er geen wijzigingen zouden gebeurd zijn tussen toen en nu.

    Ik heb intussen op een andere computer de foto's van de flash kaart kunnen halen met een kaartlezertje. Met de geheugenkaart is er dus ook geen probleem. Alle suggesties zijn welkom.


    Sony a6400 / Sony 16-50mm kitlens / Sigma 56mm f 1.4 / Sigma 30mm f 1.4

  • #2
    Re: geen connectie tussen camera en PC

    Ik weet ook niet juist waaraan het ligt, maar het connecteren met mijn 350D wilt ook niet goed werken via usb. En het is precies maar een gepruts om de camera rechtstreeks op de pc aan te sluiten.Ik heb nu gewoon een 35 in 1 kaartlezer gekocht en haal de foto's op deze manier binnen. Voor de rest kan ik je dus niet veel helpen, alleen maar een alternatief bieden.

    Comment

    Working...
    X