Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

aankoop Canon EOS 400D

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • aankoop Canon EOS 400D

    Beste medeforumleden,

    Ik sta op het punt bovenvermeld toestel aan te kopen.
    Dit wordt mijn eerste Digitale reflex.

    Het toestel wordt aangekocht samen met twee kit lenzen (28 - 54 mm en 54 - 200 mm).
    Bijgeleverd eveneens kaartje van 2 giga, draagtas en Battery grip.

    enkele vraagjes:

    - Wat mag hieraan heden ten dage aan worden uitgegeven?
    - Voldoende als starterspakket?
    - Is de optie om de garantie van 2 naar 5 jaar te verlengen een goed idee? kostprijs hiervan is 80 EURootjes.

    Met dank bij voorbaat voor alle tips, adviezen en bemerkingen van jullie meer ervaren digitale reflexgebruikers

  • #2
    Re: aankoop Canon EOS 400D

    Als je alle berichten overloopt zal je merken dat een groot aantal mensen de kitlensen niet meteen denderend vind. Maar als dit je eerste toestel is zal je er wel een tijd zoet mee zijn, er zijn nog zoveel instellingen op de camera te ontdekken, de rest volgt wel. En van 18 tot 200 is al een zeer mooi bereik.
    Let wel, volgens het soort fotografie dat je wil doen is een andere lens misschien meer anagewezen, of een kit met 1 lens ipv 2 (wisselen doe je toch niet zo gauw, je wil geen stof op de sensor, geloof me).

    Wat je er voor gaat betalen kan je zeer eenvoudig op Google vinden, maar sites zoals Konijnenberg, Grobet, Rubens etc. geven de toon aan (en haast je voor de cashback van Canon).
    Gezien je beroep ben je misschien beter af met een verzekering?

    Comment


    • #3
      Re: aankoop Canon EOS 400D

      wel, die kit kost bij konijnenberg net geen 1000 € : http://www.fotokonijnenberg.nl/produ..._product=21940

      daar zit wel geen 2gig kaart of tas bij maar met die kaart/tas erbij zal het een kleine 1000 € zijn. de kwaliteit van kitlenzen wordt vaak in twijfel getrokken, heb ik zelf ook gedaan maar als beginnende DSLR-gebruiker, voldoen deze wel in aanloop naar nieuwe betere lenzen.

      ik denk dat 80 € voor 3jaar extra garantie niet slecht is.
      With Canon, I can (or at least try)
      Photastic.be ~ Passion for the picture
      Nieuwe site

      Comment


      • #4
        Re: aankoop Canon EOS 400D

        Die 18-55 kitlens is uitstekend voor zijn prijs. de 55-200 daarentegen daar zou ik eerder de sigma 70-300 apo aanraden.

        Verlenging van garantie doe ik nooit. Als een elektronisch toestel kapotgaat is het meestal in de eerste 3 maand of ne enkele jaren. Dat is ook de reden waarom ze die extra garanties zo graag verkopen. Kassa Kassa

        Comment


        • #5
          Re: aankoop Canon EOS 400D

          Oorspronkelijk geplaatst door Kevlar Bekijk bericht
          Verlenging van garantie doe ik nooit. Als een elektronisch toestel kapotgaat is het meestal in de eerste 3 maand of ne enkele jaren. Dat is ook de reden waarom ze die extra garanties zo graag verkopen. Kassa Kassa
          spreekt het vetgedrukte gedeelte je niet wat tegen? de meeste toestellen gaan kapot zo'n paar maanden buiten garantie van standaard 2 jaar. Voor 80 € ben je nog 3 jaar extra safe...

          ik zou er niet over nadenken eerlijk gezegd.

          de prijs van een herstelling buiten garantie ligt een stuk hoger dan 80 € maar nog altijd een heel stuk lager dan de aanschaf van een nieuwe DSLR, zelfs binnen 3 à 4 jaar.

          allez, zo denk ik er maar over he
          With Canon, I can (or at least try)
          Photastic.be ~ Passion for the picture
          Nieuwe site

          Comment


          • #6
            Re: aankoop Canon EOS 400D

            Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
            spreekt het vetgedrukte gedeelte je niet wat tegen? de meeste toestellen gaan kapot zo'n paar maanden buiten garantie van standaard 2 jaar. Voor 80 € ben je nog 3 jaar extra safe...

            ik zou er niet over nadenken eerlijk gezegd.

            de prijs van een herstelling buiten garantie ligt een stuk hoger dan 80 € maar nog altijd een heel stuk lager dan de aanschaf van een nieuwe DSLR, zelfs binnen 3 à 4 jaar.

            allez, zo denk ik er maar over he
            Nee die enkele jaren is meer dan 5 hoor het is wat ze in de electronica de bathtub curve noemen(http://en.wikipedia.org/wiki/Bathtub_curve).

            Het feit dat ze dit zo noemen wil natuurlijk niet zeggen dat het einde van de levensduur van een produkt niet binnen 5 jaar zou vallen. Maar je mag van mij aannemen dat dit niet zo is. Moest het zo zijn dan zou men die extra garanties ook niet verkopen natuurlijk he.

            Comment


            • #7
              Re: aankoop Canon EOS 400D

              Oorspronkelijk geplaatst door De Ware Bekijk bericht
              Beste medeforumleden,

              Ik sta op het punt bovenvermeld toestel aan te kopen.
              Dit wordt mijn eerste Digitale reflex.

              Het toestel wordt aangekocht samen met twee kit lenzen (28 - 54 mm en 54 - 200 mm).
              Bijgeleverd eveneens kaartje van 2 giga, draagtas en Battery grip.

              enkele vraagjes:

              - Wat mag hieraan heden ten dage aan worden uitgegeven?
              - Voldoende als starterspakket?
              - Is de optie om de garantie van 2 naar 5 jaar te verlengen een goed idee? kostprijs hiervan is 80 EURootjes.

              Met dank bij voorbaat voor alle tips, adviezen en bemerkingen van jullie meer ervaren digitale reflexgebruikers
              Voldoende als starterpakket, zeker. Kan je voor een ietsje meer geld meer hebben? ja, ik zou de kombinatie 400d met 17-50 2.8 van tamron en 70-300 sigma apo overwegen.
              Garantie van 2 naar 5 jaar, 80€? ik doe dat niet, aangezien de camera eigenlijk nog weinig waard is na 2 jaar. Daarentegen, is 80€ ook weer niet veel geld, en ben je zeker van een camera die 5 jaar gaat werken, zonder extra kost. Een herstelling kost altijd meer. Lees wel goed wat er juist gewaarborgt is, want dikwijls sluit met sleet uit, en dan ben je er weinig mee. Je moet dat zelf beslissen, ben je vernieuwingsgezind dan is het weggegooid geld, want dan droom je binnen 2 jaar van de zoveelste opvolger, die toch weer beter dit en dat kan.

              Comment


              • #8
                Re: aankoop Canon EOS 400D

                Oorspronkelijk geplaatst door De Ware Bekijk bericht

                Het toestel wordt aangekocht samen met twee kit lenzen (28 - 54 mm en 54 - 200 mm).
                Bijgeleverd eveneens kaartje van 2 giga, draagtas en Battery grip.


                Waar zie je dat je een geheugenkaartje extra geleverd krijgt?

                peas
                Nikon D300

                Comment


                • #9
                  Re: aankoop Canon EOS 400D

                  Waar zie je dat je een geheugenkaartje extra geleverd krijgt?
                  Is niet bij da konijnenspel, is bij leverancierbij mij in de buurt.
                  Kaartje en draagtas horen standaard niet bij de kit, maar na enige onderhandeling....

                  Comment


                  • #10
                    Re: aankoop Canon EOS 400D

                    Grobet ?

                    Comment


                    • #11
                      Re: aankoop Canon EOS 400D

                      Oorspronkelijk geplaatst door De Ware Bekijk bericht
                      Is niet bij da konijnenspel, is bij leverancierbij mij in de buurt.
                      Kaartje en draagtas horen standaard niet bij de kit, maar na enige onderhandeling....
                      en hoeveel betaal je voor het geheel na de onderhandeling?
                      With Canon, I can (or at least try)
                      Photastic.be ~ Passion for the picture
                      Nieuwe site

                      Comment

                      Working...
                      X