Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

400d + RAW niet te vinden

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • 400d + RAW niet te vinden

    Heb deze week de 400d aangeschaft en wou naar de raw functie gaan maar krijg deze niet gevonden,terwijl deze wel uitgelegd staat in de handleiding.Zie ik iets over het hoofd of heeft deze helemaal geen raw functie?
    thx

  • #2
    Re: 400d + RAW niet te vinden

    Zet eerst en vooral je toestel in de P stand, ipv de groene stand. Dan is RAW een van de opties in het kwaliteitsmenu.

    Dave
    pixelpusher

    Comment


    • #3
      Re: 400d + RAW niet te vinden(opgelost)

      thx,kan mijn broer er ook mee blij maken,die is er 2maanden achter ah zoeken!!!

      Comment


      • #4
        Re: 400d + RAW niet te vinden

        even de handleiding lezen kan geen kwaad

        Maar toch... Veel plezier met die 400D

        Comment


        • #5
          Re: 400d + RAW niet te vinden

          Ter verduidelijking: als je RAW als bestandsformaat kiest, zal je niet op de automatische stand kunnen fotograferen. Of liever: 't kan wel, maar er zal enkel een jpeg opgeslagen worden. Experimenteren in de P-stand dus!
          ______
          www.vue.photo

          Comment


          • #6
            Re: 400d + RAW niet te vinden

            Ik weet niet hoe het bij de andere merken is, maar bij Nikon werkt RAW toch in alle standen
            www.PhotoPC.be - BD0430BE - NiCaNolta

            Comment


            • #7
              Re: 400d + RAW niet te vinden

              Bij Canon ook, behalve in de groene stand en in de voorgeprogrammeerde modussen (portret/landschap/sport/macro...).
              pixelpusher

              Comment


              • #8
                Re: 400d + RAW niet te vinden

                en gezien de P-stand ook zowat volautomatisch is, sluit dit heel nauw aan met het groene kadertje.

                is het ook niet een beetje onlogisch om in volautomatische modus in RAW te fotograferen?

                mijns inziens gebruik je toch RAW om nadien veel controle over je foto te hebben en met automatische modi heb je geen controle over de foto want de camera beslist alles. of ben ik mis met deze gedachte?
                With Canon, I can (or at least try)
                Photastic.be ~ Passion for the picture
                Nieuwe site

                Comment


                • #9
                  Re: 400d + RAW niet te vinden

                  Oorspronkelijk geplaatst door hswolfs Bekijk bericht
                  en gezien de P-stand ook zowat volautomatisch is, sluit dit heel nauw aan met het groene kadertje.

                  is het ook niet een beetje onlogisch om in volautomatische modus in RAW te fotograferen?

                  mijns inziens gebruik je toch RAW om nadien veel controle over je foto te hebben en met automatische modi heb je geen controle over de foto want de camera beslist alles. of ben ik mis met deze gedachte?
                  Klopt helemaal.
                  ______
                  www.vue.photo

                  Comment

                  Working...
                  X