Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Lens probleem

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Lens probleem

    Ik heb in april mij een nikon D40 aangekocht met bijbehorende kitlens. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over dit apparaat maar nu zit ik toch wel met het probleem dat ik te weining zoom heb. I had de 55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX Zoom-Nikkor op het oog. Zijn er misschien nog betere oplossingen mogelijk budget +- €300. Ik sta ook wel open voor lenzen van merken als tamron en sigma maar ik weet juist niet of deze wel van goede kwaliteit zijn. Wat ik ook wel zie zitten is mijn kitlens verkopen en een andere lens kopen als vervanging bv 18-135mm wat is de beste oplossing?
    Graag jullie deskundig advies want ik ben hier een totale leek in
    Nikon D700 en veel te duur glas
    "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
    my flickr

  • #2
    Re: Lens probleem

    Veel hangt af van wat je wil fotograferen,welke richting je uit wil.
    De Nikon 55-200mmVR is geen topper maar prijs/kwaliteit mag er zeker zijn.
    Enkele foto's met deze lens.
    Gisteren aangekomen van bij "Geheugenkaart" en vandaag eerste test. (http://imageshack.us) (http://imageshack.us) (http://imageshack.us)
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

    Comment


    • #3
      Re: Lens probleem

      Oorspronkelijk geplaatst door Nikon³ Bekijk bericht
      Ik heb in april mij een nikon D40 aangekocht met bijbehorende kitlens. Tot nu toe ben ik zeer tevreden over dit apparaat maar nu zit ik toch wel met het probleem dat ik te weining zoom heb. I had de 55-200mm f/4-5.6 AF-S VR DX Zoom-Nikkor op het oog. Zijn er misschien nog betere oplossingen mogelijk budget +- €300. Ik sta ook wel open voor lenzen van merken als tamron en sigma maar ik weet juist niet of deze wel van goede kwaliteit zijn. Wat ik ook wel zie zitten is mijn kitlens verkopen en een andere lens kopen als vervanging bv 18-135mm wat is de beste oplossing?
      Graag jullie deskundig advies want ik ben hier een totale leek in
      Nikon: alleen AF-S lenzen hebben autofocus op de D40.
      Voor 300€: ga absoluut voor de Nikon 55-200 VR AF-S (heb deze zelf ook op mijn D40). De lens is niet perfect maar prijs-kwaliteit is wel dik in orde en ze is bovendien compact.
      Nikon 70-300 VR AF-S is kwalitatief beter maar ook duurder en omvangrijker.
      Nikon 18-200 VR AF-S is nog iets duurder maar je hoeft niet vaak meer van lenzen te wisselen. Met de ingebouwde flits krijg je dan kortbij wel schaduw + je toestel wordt heel wat minder compact ivm de 18-55.
      De andere AF-S telezooms zitten in een andere prijsklasse.

      Tamron heeft geen enkele lens die automatisch focust met de D40 (enkel manuele focus).

      Sigma heeft enkel autofocus op de D40 met zijn HSM lenzen (ingebouwde scherpstelmotor) bvb. 50-150 2.8 maar die zit rond de 600€
      Fujifilm S5 pro, Nikon D40, Nikon D750, Fuji X-E2s, Fuji X-T1, Fuji X-T10

      Comment


      • #4
        Re: Lens probleem

        @ Focus MP
        Hoe zit het met die VR op de 55-200mm Zoom-Nikkor? heb gelezen dat dankzij deze vibratie reductie je met langere sluitertijden toch nog stabiel kan fotograferen, werkt dit echt goed?
        Kun je anders eens een paar testfoto's tonen van de D40 met deze
        55-200mm lens van nikon?
        Nikon D700 en veel te duur glas
        "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
        my flickr

        Comment


        • #5
          Re: Lens probleem

          Oorspronkelijk geplaatst door Nikon³ Bekijk bericht
          @ Focus MP
          Hoe zit het met die VR op de 55-200mm Zoom-Nikkor? heb gelezen dat dankzij deze vibratie reductie je met langere sluitertijden toch nog stabiel kan fotograferen, werkt dit echt goed?
          Kun je anders eens een paar testfoto's tonen van de D40 met deze
          55-200mm lens van nikon?
          Ik heb met weliswaar een iets duurder objectief eens een test gedaan met de D40 aan 1/10s en 200mm: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=154080

          Ik verwacht overigens dat de VR even goed werkt op alle recente objectieven

          Comment


          • #6
            Re: Lens probleem

            Even ter info, VR werkt alleen om beweging van jezelf op te vangen (bibberen van je handen bijv.)
            Als je bijvoorbeeld iemand wilt fotograferen die beweegd zaul je deze beweging ook terug vinden op je foto.

            Je kan ook kijken naar een lichtsterker opjectief ipv eentje met VR maar je zult voor jezelf moeten kiezen waar je voorkeur ligt.

            Greetz rich
            D700+grip |F80+grip| Nikkor 50 1.8+1.4 AF-D / 80-200 f2.8 AF-S / 300mm f4 IF-ED | Sigma 12-24 / 150 macro | Tamron 28-75 | M42 spul | SB28 / 800 / 900 / R1C1| Strobist Gear | 055xprob + 486rc2 / 680B + 484rc2 | Tamrac Expedition 5/7 | Lowepro 200aw

            Comment


            • #7
              Re: Lens probleem

              Oorspronkelijk geplaatst door DrJeckyll Bekijk bericht
              Even ter info, VR werkt alleen om beweging van jezelf op te vangen (bibberen van je handen bijv.)
              Als je bijvoorbeeld iemand wilt fotograferen die beweegd zaul je deze beweging ook terug vinden op je foto.

              Je kan ook kijken naar een lichtsterker opjectief ipv eentje met VR maar je zult voor jezelf moeten kiezen waar je voorkeur ligt.

              Greetz rich
              (wat de VR doet ben ik van op de hoogte )
              Ik had ook al eens rondgekeken naar een lichtsterker objectief maar deze vallen toch meestal duur uit.
              Nikon D700 en veel te duur glas
              "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
              my flickr

              Comment


              • #8
                Re: Lens probleem

                Bedankt voor alle reacties.
                Maar ik heb nu besloten om nog eventjes te wachten en te sparen voor een eventuele tweede handse 18-200mm f/3.5-5.6G IF-ED AF-S VR DX Zoom-Nikkor ben van plan deze te kopen in oktober
                Nikon D700 en veel te duur glas
                "You will always miss 100% of the shots you don’t take"
                my flickr

                Comment

                Working...
                X