Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Welke filters?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Welke filters?

    In deze topic vroeg ik nog welke filters er eventueel aan te raden zijn bij aankoop van één van dergelijke groothoeklenzen (canon10-22 of tokina 12-24mm):




    Ik kreeg daar echter geen antwoord meer op. Misschien hier meer reactie?
    http://www.philippeswiggers.be

  • #2
    Re: Welke filters?

    Sinds 2003 aan het wachten ???
    Misschien hier je vraag eens stellen, zodat we geen twee topics moeten gaan lezen?

    You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
    [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
    Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


    Comment


    • #3
      Re: Welke filters?

      Is dat de juiste link?
      Dit (oude) topic gaat volgens mij over een totaal ander onderwerp.

      Gr's, Wim
      Fujifilm X-H1 - 16mm f/2.8 - 23mm f/2 - 35mm f/1.4 - 50mm f/2 - 90mm f/2 - 10-24mm f/4 - 18-55mm f/2,8-4 - 55-200mm f/3.5-4.8 - 18-135mm f/3,5-5,6
      Fujifilm X100V - Sony RX100M3

      Comment


      • #4
        Re: Welke filters?

        Blijkbaar iets verkeerd gelopen met die link. Sorry daarvoor

        Hier is de startvraag van mijn topic en het vervolg erop

        Hallo,

        in een ander topic (reisfotografie) sprak ik al van mijn wens om een breedhoekobjectief aan te schaffen. We vertrekken in de zomer naar de VS en in aanvulling met mijn 28-135mm denk ik echt nog wel een grotere hoek nodig te hebben.
        Ik heb ondertussen wat reviews gelezen en kom op dit moment vooral bij deze lenzen:
        - Tokina 12 - 24mm F4.0 ATX pro DX (450 euro)
        - canon 10 - 20mm f3.5 - 4.5 (680 euro)

        Ik heb echter geen ervaring met groothoek en weet niet precies of ik ook met minder groothoek kan? Zijn er andere alternatieven binnen de prijsklasse?
        Mensen die ervaringen hebben met deze twee (of andere) ?

        Als ik een wat hoger budget had zou ik waarschijnlijk voor de 16-35 L van canon gaan maar dat ligt dus boven de grens

        Bedankt!


        Ik wil toch nog even terugkomen op dit topic.
        Ik ben ondertussen overtuigd dat de tokina zeker een (ongeveer) evenwaardige lens is als de canon, dus mijn keuze zal zeker en vast tussen deze twee lensen vallen.
        Nu heb ik echter toch nog twee vraagjes

        1. Welke filters raden jullie aan bij deze lensen? Ik merk bvb. dat rupselkopke veel met filters werkt. Ik heb er echter geen ervaring mee maar zou wel willen dat ik prima voorzien ben van het correcte materiaal voor ik op vakantie vertrek.

        2. Ik las hier op het forum ook erg veel goeds over bepaalde 17-...mm lensen (17-55 f2.8 van canon en 17-40mmf4L van canon)
        Ik vraag me nu af of deze groothoeken ook al niet "genoeg groothoek" zijn? Vooral dan voor mooie landschappen op reis.
        Of moet ik dergelijke lensen meer zien als vervanging van mijn 28-135mm in de toekomst? Ik ben nl. van plan om volgend jaar ook een 70-200mm aan te schaffen.

        Het is misschien wat veel ineens maar het zijn nu eenmaal wat vragen waar ik nog mee worstel. Zo een lensaankoop brengt toch wel wat zorgen met zich mee hè

        Groeten en nogmaals bedankt,

        Philippe


        de link: http://forum.belgiumdigital.com/showthread.php?t=163802
        http://www.philippeswiggers.be

        Comment


        • #5
          Re: Welke filters?

          1. Wat wil je... Als je niet eens weet wat de filters doen... Veel kan je ook simuleren in PS, dus filters hoeven niet. Maar ik heb graag de start goed, dus ik (persoonlijk!) zou een polar, een graduele (of enkele) en een grijsfilter kopen. Dit best met een Cokin systeem, waarmee je beter kan combineren.


          2. Kijk hier eens: http://www.tamron.de/Brennweitenvergleich.238.0.html
          Moet je voldoende informeren denk ik zodat je zelf je besluit kan vormen

          You don't like my pics? Zero sugar, zero taste...
          [...dwarsliggers houden de sporen recht...]
          Imagening the world with Nikon and Tamron stuff


          Comment

          Working...
          X