Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Wie heeft een Nikon 105mm 2.8 VR

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Wie heeft een Nikon 105mm 2.8 VR

    en wat zijn jullie bevindingen.
    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

  • #2
    Re: Wie heeft een Nikon 105mm 2.8 VR

    Omdat het hier duidelijk over een lens gaat even verplaatst van Camera's naar hier
    Wil je ook dit soort foto's maken samen met Belgiumdigital?

    Hou dan zeker het Shooting Days en het BD-mededelingen forum in de gaten!

    Comment


    • #3
      Re: Wie heeft een Nikon 105mm 2.8 VR

      Oorspronkelijk geplaatst door zunoel Bekijk bericht
      Omdat het hier duidelijk over een lens gaat even verplaatst van Camera's naar hier
      Verkeerd gepost? sorry
      'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

      Comment


      • #4
        Re: Wie heeft een Nikon 105mm 2.8 VR

        Hey daar,

        sinds kort heb ik deze lens ook inn mijn arsenaal steken. Nu moet ik wel bekennen dat ik geen macro expert ben, maar ze bevalt me wel heel erg goed.

        Snelle focus, mooie bokeh en scherp!

        Ik zall proberen deze avond nog een voorbeeld te posten, zo kan je mss beter inschatten wat je er van vind.

        Anders een ideetje voor een macro SD
        daar er precies meer en meer mensen zich hierin gaan verdiepen. En aangezien ik nog zeer veel kan/moet bijleren...

        Groetjes,

        Erik

        Comment


        • #5
          Re: Wie heeft een Nikon 105mm 2.8 VR

          Oorspronkelijk geplaatst door erq Bekijk bericht
          Anders een ideetje voor een macro SD
          Zou inderdaad een heel leuk idee zijn

          Mijn vriendin haar vader heeft die lens (is tandarts en gebruikt hem om mensen hun gebit te fotograferen) en hij is hier uiterst tevreden over.

          Comment


          • #6
            Re: Wie heeft een Nikon 105mm 2.8 VR

            Ik heb hier in de tijd reeds een paar voorbeelden gepost, een prachtige lens

            Graag had ik eens wat bevindingen gelezen over deze lens, liefst met voorbeelden, ik heb alvast eens een test gedaan uit de vrije hand VR ingeschakeld ( bloeiende cactus, bloempje ongeveer 15mm groot, met bestaand licht) EXIF Nikon D200 Micro Nikkor 105mm AFS-VR diafragma 14 Sluitertijd 1/50 sec. ISO 100
            Last edited by Guest42; 12 juni 2007, 17:14.

            Comment


            • #7
              Re: Wie heeft een Nikon 105mm 2.8 VR

              Ik heb deze Nikon 105mm. 2.8 VR nu ongeveer een jaar en gebruik ze het meest voor Aquarium en terrarium fotografie.
              Ben er zeer tevreden over.
              Voor hogervermelde fotografie gebruik ik zeer zelden VR en de auto scherpstelling.
              De opname "Pas open en al bezoek" in Macro en close-up is er ook mee gemaakt.

              Broken-wing

              Comment


              • #8
                Re: Wie heeft een Nikon 105mm 2.8 VR

                Ik heb deze lens ook een drietal maanden in mijn bezit en ben er zeer tevreden over. De VR is zeker een pluspunt (alhoewel ik er nooit eentje zonder had) en laat toch bepaalde shots uit de hand toe die anders niet mogelijk zouden zijn. Volgens mij zeker een aanrader.
                Neem ook even een kijkje op : http://www.lucvercammen-natuurfotografie.be

                Comment


                • #9
                  Re: Wie heeft een Nikon 105mm 2.8 VR

                  Zeer zeer scherpe lens. Werkt goed samen met de 1.4 TC.
                  Je kan er ook de 5T en 6T voorzet lens opschroeven
                  De AF-S zorgt voor een snelle AF zodat je hem ook kan gebruiken als korte tele of portretlens.

                  Dus een tevreden gebruiker.
                  BD0497BE : Nikon body + glas
                  www.RudyVerrijt.info

                  Comment


                  • #10
                    Re: Wie heeft een Nikon 105mm 2.8 VR

                    Niet meer volk ?
                    'k Geef hier heel graag commentaar, thuis moet ik zwijgen.

                    Comment


                    • #11
                      Re: Wie heeft een Nikon 105mm 2.8 VR

                      Ja, ik heb hem ook en toevallig vandaag nog eens aangeraakt. Spijtig genoeg heb ik de laatste 6 maanden bijzonder weinig tijd gehad om het beestje te testen/gebruiken.
                      De foto's die ik gemaakt heb, zijn echter wel haarscherp. De VR-functie laat toe om gemakkelijk 3 stops te winnen. Ook 4 stops lukt erg dikwijls.

                      Toevallig heb ik er de 50mm eens voorgehouden. Nu moet ik zo nog een adapterring kopen. Weet iemand toevallig waar ?
                      palenta !!

                      Comment


                      • #12
                        Re: Wie heeft een Nikon 105mm 2.8 VR

                        Wat dus wil zeggen dat anderen er niets aan kunnen toevoegen: 't is een prachtlens.
                        Nikon, Apple & Epson

                        Comment


                        • #13
                          Re: Wie heeft een Nikon 105mm 2.8 VR

                          Nog niet overtuigd mark??

                          Comment


                          • #14
                            Re: Wie heeft een Nikon 105mm 2.8 VR

                            Ik ben nog altijd aan het twijfelen. Ik heb nog een zeer goede 180mm f3.5 Di Tamron waarvoor ik waarschijnlijk teveel zou verliezen bij een eventuele verkoop... En de werkingsafstand van die 180mm is toch ook niet te versmaden voor schuwe insecten.

                            MVG,

                            Comment


                            • #15
                              Re: Wie heeft een Nikon 105mm 2.8 VR

                              Oorspronkelijk geplaatst door Macroshopper Bekijk bericht
                              en wat zijn jullie bevindingen.
                              Magnifieke lens. VR is een echte plus als het op het randje wordt kwa sluitertijd. Ik gebruik ze zelfs voor sportfotografie, alhoewel ze een iets langere slag heeft stelt ze toch snel scherp.
                              Bij donkerder omstandigheden of slecht kontrast op onderwerp kan ze wel gaan hunten.
                              Scherpte is bij de betere van Nikon. Bokeh is zeer zacht.
                              Nikon EM - F801S - D2X en wat snelle Nikkors.

                              Comment

                              Working...
                              X