Aankondiging

Collapse
No announcement yet.

Canon 75-300 USM of 70-300 IS USM ?

Collapse
X
 
  • Weergaveopties
  • Begin
Clear All
new posts

  • Canon 75-300 USM of 70-300 IS USM ?

    Hallo
    Ik twijfel sterk tussen deze 2 lenzen.
    Al heel veel reviews gelezen en twijfel nog meer.

    Heeft iemand ervaringen met deze lens.

    De lens zou gebruikt worden bij autosportfotografie.
    Budget is max 600 euro.

    Ik heb getrokken met een 75-300 type 3, en heb enkele heel goede foto's kunnen nemen. Deze lens heb ik echter alleen in goeie omstandigheden kunnen testen dus niet bij slecht weer.

    Speelt die IS een grote rol bij slechter weer of donker weer?
    Heeft dat een invloed.

    De 70-200 F4 L was ook een optie maar ik denk dat ik op bepaalde momenten zal tekort schieten met die lens kwa afstand.

    Alvast bedankt

  • #2
    Re: Canon 75-300 USM of 70-300 IS USM ?

    Voor autosport is geen van beide lenzen perfect, maar de 70-300 IS USM is wel heel wat beter dan de oudere 75-300. Ze is veel scherper, en de autofocus is al heel wat sneller.
    Aan de beeldstabilisatie heb je niet zo heel veel als je autosport gaat fotograferen, maar je zal die lens ook wel eens voor andere onderwerpen gebruiken.

    Ik heb zelf een 75-300 gehad, die geeft heel softe foto's tussen 200 en 300mm (weinig contrast), en de AF is heel traag. Verder heeft die lens ook vrij veel last van CA (paarse randjes bij grote contrasten).
    Al die slechte punten zijn flink aangepakt in de 70-300 IS, maar het is nog steeds geen L-lens. De prijs/kwaliteitsverhouding is wel in orde voor die 70-300.

    Een 70-200 f4 L is scherper, de AF is veel sneller, maar ze is ook 100mm korter...
    Ik heb gisteren mijn 70-200 f2,8 L IS eens getest met een Sigma 1,4x teleconverter, en dan wordt de AF heel wat trager, en ook de scherpte viel flink tegen. Waarschijnlijk zal een Canon-teleconverter wel beter werken, maar een TC blijft voor mij toch maar een hulpmiddel voor als het echt niet anders kan.

    (Op de Sigma 150mm macro geeft die 1,4x TC wel aanvaardbare resultaten wat de scherpte betreft, maar veel snelheid zit er dan niet meer in de autofocus.)
    http://barthuysmans.smugmug.com/
    BD0338BE

    Comment


    • #3
      Re: Canon 75-300 USM of 70-300 IS USM ?

      Je hebt met die 70-200 2.8 IS dan ook wel een pareltje in handen. Bijna zonde om daar een TC mee te gebruiken, niet?
      ______
      www.vue.photo

      Comment


      • #4
        Re: Canon 75-300 USM of 70-300 IS USM ?

        Ik heb de 70/300 IS,heel tevreden over.
        In het begin voor dat ik hem had was ik wat sceptisch i.v.m. de scherpte op 300 mm.,amaai ik heb mijn mening moet herzien.

        ps.ik ben van Houthalen (Limburg)je mag hem altijd komen testen.

        Mvg.
        Canon|Canon 70/200f:2.8 ISL|50mmf:1.8|580EX Flitske.
        Mijn website.

        Comment


        • #5
          Re: Canon 75-300 USM of 70-300 IS USM ?

          Oorspronkelijk geplaatst door Simplephotography Bekijk bericht
          Je hebt met die 70-200 2.8 IS dan ook wel een pareltje in handen. Bijna zonde om daar een TC mee te gebruiken, niet?
          Ik had gisteren toch beter de 100-400 meegenomen, die is scherper en sneller dan een 70-200 met 1,4x tc.
          De 70-200 bleek te kort, en ik had toevallig de Sigma 1,4x TC in de fototas zitten, daarom heb ik die gebruikt.
          http://barthuysmans.smugmug.com/
          BD0338BE

          Comment


          • #6
            Re: Canon 75-300 USM of 70-300 IS USM ?

            Oorspronkelijk geplaatst door Rumocool Bekijk bericht
            Ik heb de 70/300 IS,heel tevreden over.
            In het begin voor dat ik hem had was ik wat sceptisch i.v.m. de scherpte op 300 mm.,amaai ik heb mijn mening moet herzien.

            ps.ik ben van Houthalen (Limburg)je mag hem altijd komen testen.

            Mvg.
            Zijn de foto's nog goed scherp op 300?
            Is de IS sterk nodig op de 300? en kwa lichtscherpte?

            Comment


            • #7
              Re: Canon 75-300 USM of 70-300 IS USM ?

              Oorspronkelijk geplaatst door Black B@ndit Bekijk bericht
              Ik had gisteren toch beter de 100-400 meegenomen, die is scherper en sneller dan een 70-200 met 1,4x tc.
              De 70-200 bleek te kort, en ik had toevallig de Sigma 1,4x TC in de fototas zitten, daarom heb ik die gebruikt.
              alvast bedankt voor de deskundige uitleg

              je probleem met de 70-200 kwa tekort in lengte denk ik dat probleem ook ga hebben soms.
              Het is natuurlijk een betere lens die 70-200 maar soms zal ik tekort komen kwa lengte vrees ik.

              Comment


              • #8
                Re: Canon 75-300 USM of 70-300 IS USM ?

                Ik heb de 75-300 II non-USM en heb de 70-300 IS USM getest omdat ik beter wou

                Ik sluit mij volledig aan wat hierover verteld is, nl:

                - met 75-300 zijn tot 200mm goede fotos te nemen, maar niet altijd (AF ?)
                - de 70-300 IS is beter, vooral op 300mm en is voor z'n kwaliteit/afmetingen/gewicht een koopje
                - als je beter wil kost je dat 2-3 keer meer in geld/afmetingen/gewicht

                Voor een budget van 600 EUR is het enige mogelijke alternatief een 2dehands Sigma 100-300 EX F:4
                Ik ben naar één gaan kijken (een groot beest, maar ligt goed in de hand) maar het resultaat kwam lang niet overeen met wat in de reviews wordt beweerd, spijtig
                (dit kan best aan de geimproviseerde test, de lens in kwestie en de aanpassing aan mijn camera liggen, zo iemand hierover meer weet ?)

                Ik werk voorlopig verder met de 75-300, maar als ik die niet had zou ik waarschijnlijk de 70-300 IS hebben

                Comment


                • #9
                  Re: Canon 75-300 USM of 70-300 IS USM ?

                  Koop u maar een 70-200 L f4 . De rest "afblijven" voor die snelle auto's. Zoek een goede spot en ge ga wel me 200mm toekomen. fotos op http://www.extremeshots.be album 12h spa zijn met een 70-200L getrokken . grtz Kurt
                  Canon eos 30D met L glas + Kodak z8612IS
                  http://www.racenews.be

                  Comment


                  • #10
                    Re: Canon 75-300 USM of 70-300 IS USM ?

                    Nog een beetje doorsparen en de 70-200 f4 IS kopen, da's volgens mij de ideale lens voor een beperkt budget, liefst zou ik de 70-200 2.8 IS kopen, maar die is bijna twee keer zo duur.

                    De 70-300 IS is gewoon te traag voor autosport, heb het zelf gemerkt ... op circuit haalt de AF het gewoon niet jammer genoeg, zou anders een mooie lens zijn voor weinig geld.

                    IS is volgens mij op een 200mm lens héél nuttig als je ook nog andere dingen wil doen dan panning shots (en mode 2 compenseert alleen verticale shake), dus zou ik zelf nooit een 70-200 f4 meer kopen (heb ze zelfs verkocht omdat er geen IS op stond) en gewoon doorsparen voor een IS versie, ook al is die bijna het dubbele van de prijs ... doorbijten, en er voor gaan !

                    Mark
                    Fotografie - Tutorials - Schaalmodellen
                    Ik doe het met Canon gLas van 24 tot 400mm op FF en enkele lichtpuntjes ...

                    Comment


                    • #11
                      Re: Canon 75-300 USM of 70-300 IS USM ?

                      Om de stiel "te leren" had ik me van iemand van hier een budget telelenske over gekocht voor een prijske, betreft 75-300 USM III.
                      Tot nu toe heb ik er toch al redelijk wat plezier van gehad, ondanks het feit dat boven de 200mm er niet te veel goeds uit te halen is op gebied van kleuren. Het blijft natuurlijk een budgetlenske waarvan de mogelijkheden beperkt zijn, doch - volgens mij - een goed beginnerslenske waar ik zeker nog een tijdje zoet mee ben alvorens die te ontgroeien. Wat mij ondertussen ook nog eens tijd geeft om te sparen voor duurder glas...

                      Ik raad die niet aan, ik raad die niet af; gewoon mijn ervaring ermee.

                      Als je er een aantal resultaten wilt van zien, moet je maar eens kijken onder het subforum sport in de diverse ONK topics.


                      grtz
                      t.
                      Last edited by timw; 12 juni 2007, 12:38.
                      Canon 400D + 18-55mm kit + 75-300 USM III

                      Comment


                      • #12
                        Re: Canon 75-300 USM of 70-300 IS USM ?

                        Hier heel tevreden met 70-300 IS, IS doet goed zijn werk. Prijs/kwaliteit = top! Maar geen ervaring met gebruik in autosport of soortgelijks...
                        Mvg, Fre

                        Comment


                        • #13
                          Re: Canon 75-300 USM of 70-300 IS USM ?

                          Oorspronkelijk geplaatst door timw Bekijk bericht
                          Om de stiel "te leren" had ik me van iemand van hier een budget telelenske over gekocht voor een prijske, betreft 75-300 USM III.
                          Tot nu toe heb ik er toch al redelijk wat plezier van gehad, ondanks het feit dat boven de 200mm er niet te veel goeds uit te halen is op gebied van kleuren. Het blijft natuurlijk een budgetlenske waarvan de mogelijkheden beperkt zijn, doch - volgens mij - een goed beginnerslenske waar ik zeker nog een tijdje zoet mee ben alvorens die te ontgroeien. Wat mij ondertussen ook nog eens tijd geeft om te sparen voor duurder glas...

                          Ik raad die niet aan, ik raad die niet af; gewoon mijn ervaring ermee.

                          Als je er een aantal resultaten wilt van zien, moet je maar eens kijken onder het subforum sport in de diverse ONK topics.


                          grtz
                          t.
                          ZOals vermeld heb ik deze lens ook geprobeerd en was er heel tevreden van.
                          Enkele foto's laten afmaken en zaten enkele mooie scherpe exemplaren tussen .

                          Maar enkel kunnen testen in goed belichte omstandigheden.
                          Geen idee wat die lens doet in regenomstandigheden.

                          Maakt die IS veel uit in donkere omstandigheden?
                          of gaat dit dan beter met de 70-200 F4?

                          Die 70-200 2.8 is ietske tehoog voor mijn budget.

                          Comment


                          • #14
                            Re: Canon 75-300 USM of 70-300 IS USM ?

                            Ook dit weekend waren er terug wegraces tellend voor het Nederlands Kampioenschap... 1: Belg David Drieghe; regenactie in de 125cc klasse 2: 3: David bij de kwartliters David reed trouwens een 4e plaats in de 250 & verstevigde hiermee zijn 3e plaats in het kampioenschap. 125 werd voor de lol

                            #1 is getrokken net na het ophouden van een regenbui
                            #2 zon, irrelevant
                            #3 daar tussenin

                            Ik ben toch best tevreden over de kleuren, maar wie ben ik hé. Kben zelf nog maar een 'beginnerken'.
                            Nogmaals, verwacht zeker gelijke kwaliteit boven de 200mm hoor...

                            Canon 400D + 18-55mm kit + 75-300 USM III

                            Comment


                            • #15
                              Re: Canon 75-300 USM of 70-300 IS USM ?

                              mercikes voor de hulp

                              schone foto's vind ik persoonlijk

                              Comment

                              Working...
                              X